• Janbo

BIM Augusti 2023

Syskonförsök skrev 2023-08-19 12:29:05 följande:

Ja usch. Jag börjar tro mitt negativa idag innebär de är kört ändå. googlar ihjäl mig på hcg nivåer och känns tyvärr som liten chans att de dyker upp ett plus senare! :/ jag som verkligen trodde min fina graf och det lilla illamåendet var något!

Håll hoppet uppe! Har läst vad du skrivit om när du plussade förra gången och vilken dag efter dippen. Det är absolut inte kört och jag håller alla tummar jag har 💕
  • Janbo
    Natalina1451 skrev 2023-08-20 01:17:42 följande:

Kan inte citera av någon anledning.. 

Janbo - angående tidigt ultraljud/vul så beror det ju mycket på hur bra ultraljudsmaskinen är vad dom kan se När.  Min erfarenhet är att på tex på gynakuten om man åker in där för tex stora blödningar i graviditet så kan man se ett tickande hjärta redan i vecka 5+5 (allra tidigaste för mig iaf) jag har för mig att hjärtat börjar slå i mitten (rätta mig här om jag har fel) på vecka 5+ 

Men tex på min barnmorskemottagning har dom en ganska gammal och dålig maskin och ser mycket sämre av den anledningen. Nu kommer jag få ett tidigt ultraljud där på tisdag och då är jag kanske vecka 5+3 och räknar inte med att dom ska se något annat än om graviditeten är rätt placerad. 

Tack för ditt svar. Hade ingen aning om att det kunde vara så stor skillnad på ultraljudsmaskiner. Jag vet inte ens vilken mottagning jag eventuellt vill skriva in mig på.. 😅
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-20 07:19:09 följande:

Godmorgon! 

Tyvärrr verkar inte min fantastikt vackra graf betyda något! Tempen började sin dipp idag och negativt test.
    inväntar mensen tisdag och försöker se det positiva med att nu får jag åtminstone dricka drinkar i Grekland. 

//

Nu är jag inte proffs på tempning men det känns ju lite för bra att ha en sådan temp men inte vara gravid? Varför tempar man egentligen om kurvan ser rätt ut men ändå är det inget?

Skickar massa pepp till dig ❤️ Och en vecka i Grekland gör inte bara gott för kropp och själ utan tiden till äl går snabbare 😎
  • Janbo

Såhär såg det ut idag med ultratidigt och veckoindikator. Kan ana något på RFSU testa ofta men syns inte på bild. Vecka 1-2 och om jag gissar rätt så är jag i 3+3..? Antar att det stämmer med veckoindikatorn då? Jag tror att befruktning skedde den 10/8 😊 Någon kanske kan förklara hur man räknar? 

Nu har jag inga fler ultratidigt utan bara RFSU testa ofta och några veckoindikator. Tror jag har någon Rapid liggandes någonstans också. Vill inte testa ofta men kommer göra det pga oro.

Vet några med bim i dagarna men är vi fler? Håller verkligen tummarna så för oss alla ❤️

• Janbo
    babybel95 skrev 2023-08-19 21:36:28 följande:

Ni som varit med om en kemisk graviditet, hur länge har ni blött? Jag började ju blöda igår men idag blöder jag väldigt lite, så som jag brukar på näst sista/sista mensdagen. Har ?mensen? efter en kemisk varit annorlunda för er? 

Jag blödde i 5-6 dagar, rejält och hade mycket ondare än vid mens. Blödningen kom på bim. Hann inte ha en vanlig mens efter..
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-20 10:19:27 följande:

Så glad för din skull!! Grattis igen ❤️ 

Ja, att du fått 1-2 stämmer. 1-2 betyder att det är 1-2 veckor efter befruktning (jag brukar tänka från ÄL), och eftersom du skriver att du tror det var runt 10/8 så stämmer det ju. 😁

Tack 💕 Försöker hålla hoppet uppe men det pendlar hela tiden.
    Då tror jag att jag fattar 😅 så befruktning sker vecka 2-3 men Clearblu räknar de faktiska dagarna från själva befruktningen?  

Känner du något särskilt i kroppen nu?

• Janbo
    Jennjenn91 skrev 2023-08-20 11:08:54 följande:
    Wooow grattis grattis!! Jag är på äl+8 så ingen bim än på ett tag hoppas jag :)
    Tack! Har dock precis haft en kemisk grav så försöker ha is i magen.. Jag plussade igår på äl+10 så snart vet du kanske också 😅 När tänker du testa?
  • Janbo

Fan, nu blev jag sådär orolig. Att jag gör såhär mot mig skäl..

Hade inget ultratidigt hemma så tog ett rapid imorse som visade SUPERSVAGT +. Nu har jag varit orolig hela dagen för att det är en kemisk grav. 

Det står dock på hemsidan att testet bör användas bim+1 men på Apoteket sa dem tidigast bim-4. 

Hade alltså ganska starkt på ultratidigt igår, och veckoindikatorn sa 1-2 medan rapid var otrolig svag idag. Kan typ inte se något på RFSU testa ofta hittils.

Någon med erfarenhet?

#mycket orolig kontrollmänniska med ångest

• Janbo

SeptemberB skrev 2023-08-21 17:51:29 följande:
    Vilken dag efter ägglossning är du? Rfsu är sega om du testar före BIM! Har du bild?
    Jag är på äl+12. Bild på ultratidigt äl+10 och 11. Och Rapid idag på äl+12.
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-21 18:07:06 följande:

Tycker verkligen inte du ska oroa dig i onödan! ❤️ Lättare sagt än gjort, jag vet. Men att testa varje dag ger ingenting egentligen. Det innebär inte mer kontroll även om det känns så. Du har fått ett plus, du har även fått Gravid på ett digitalt! Testa med ett digitalt om en vecka igen i stället för att analysera streck, är mitt råd 🥰 

Så länge du inte har ont och/eller blöder så VAR GLAD och NJUT av att du ÄR gravid 🥰 

Tack, det var verkligen precis det jag behövde höra ❤️
    Känner mig knäpp ibland för jag har ingen att prata med detta om (bortsett från sambon). Vill inte att nära ska veta förrän det är mer *safe*. Jag behöver alltid ha stenkoll på allt och i och med mitt yrke vill jag planera förlossning och ledighet väl. Lite stört men ja 🤪
Svar på tråden BIM Augusti 2023