• Janbo

BIM Augusti 2023

Kawa81 skrev 2023-08-13 16:59:04 följande:
    Många ggr är det faktiskt precis tvärtom, dvs när par knappt haft sex eller bara fått till det en gång så smäller det till.. för bäst spermakvalitè säger information faktiskt varannan till vart tredje dag..
    Tidigare var vi jätteflitiga med å försöka pricka in exakt äldag, ha massa sex kring å på den dagen för å s.k "optimera chanserna" så man knappt orkade tänka ordet sex utan å bli helt avtänd 😂 men när vi släppte det där, slutade tänka så mycket, testa en massa å bara vara..
    Veckan vi blev gravida blev det sex en gång på söndagen å en gång på onsdagen.. Nc hade satt ut äl på fredagen vilket både temp å test bekräftat men senare ultraljud påvisade äl på tisdagen märkligt nog 😂
    Äl-sekret har jag registrerat  i nc för dagarna ons/tors men inget på vare sig tisdagen eller fredagen..
    Jag är 42 å mannen 48 så er ålder är ingenting alls, absolut mest hjärnspöken.. 🤭
    Tack för ditt svar 😅 Ja, man blir rätt mätt på det och stackars mannen känner att han inte orkar prestera längre (och då låser det sig helt).
    Jag blev gravid förra månaden och det blev tyvärr en kemisk graviditet. Jag är kontrollfreak och vill gärna ha koll på allt. Det var därför jag blev orolig nu att jag missar äl. Men det med spermakvallen visste jag inte.. 

Men konstigt att NC och testar visar äl en dag och UL sedan flera dagar tidigare 😮 

Vi får se hur detta går, förhoppningsvis lever de små rackarna några dagar och då kanske det faktiskt går vägen denna månad med (men förhoppningsvis hela vägen). Har du barn sedan innan? 😊
  • Janbo

Jag tog i alla fall ett äl-test som var väldigt negativt idag så ägget borde ha släppt någon gång mellan onsdag och lördag i alla fall 😊

• Janbo
    Kawa81 skrev 2023-08-13 18:18:17 följande:
    😂 förstår det å vet alltför väl hur det känns så tänkte jag kunde dela med mig av min egen erfarenhet..

Ja jag har läst om det tidigare att du fick kemisk graviditet, riktigt trist 🙏
    var me om det själv med.. svagt plus på BIM å mens kom 2 dg senare..

Ja det var helt galet å man bara wtf liksom 😂 positivt ältest på torsdagen, tempökning mot helgen men fostrets strl på ultraljudet gav en bf som när jag sen lade den in i nc flyttades äl från fredagen till tisdagen 🤣 så det ser helt galet ut i appen nu me temp å allt..

Tycker ente du ska oroa dig, iaf åtminstone försöka låta bli 😂🙈 å istället ta ältest dagarna innan appen påvisar äl, har du möjlighet så tempa men annars bara njuta av varann å framförallt se till å ta bra hand om dig själv både fysiskt men främst psykiskt då även det påverkar kroppen.. 
    Vissa av våra hormoner som främjar fertiliteten aktiveras bara när vi sover i mörker t.ex så även det ägg du har i denna månaden gav du förutsättningarna för redan för tre månader sen vilket inte många verkar känna till.
    Vill du lära dig lite mer är Vulverine en fenomenal bloggare å föreläsare om kvinnokroppen, fertilitet, hormoner, livsstil osv..

Ja jag har ett barn sen tidigare, 15 år sen 😂 så blir en liten sladdis deluxe det här.. 🤭
    Har du barn sen tidigare?
    Jag ska försöka chilla lite då 😉 Superintresset med fertilitetskunskap, jag har ju verkligen inte mycket koll. Ska kika så tack för tips 😊

Mysigt ju! Nepp, inga barn varken jag eller sambon 😊
  • Janbo
    babybel95 skrev 2023-08-15 06:03:03 följande:
    Svagt (och blått i verkligheten) men jag är gravid? Kan knappt fatta. Är överlycklig och livrädd samtidigt. Två barn. Vad har jag gett mig in på 🙈
    Grattis 💕
  • Janbo

Äl+5 idag och lite halsbränna, ömma bröstvårtor, stickningar i livmodern och väldigt hungrig 😅 Förra gången kunde jag nästan känna att jag blivit gravid (hade samma symptom plus snabbt illamående som kom och gick hastigt). Hoppas så mycket och det är sååå drygt att vänta ut tiden..

• Janbo

Äl+6 är det till och med!! Jisses tiden kanske inte går så långsamt ändå 😂 (har precis börjar arbeta igen)

• Janbo
    Anonym (Lina) skrev 2023-08-15 19:13:56 följande:

Här är det tvärtom 😂 Sist jag var gravid var avsaknaden på symptom min symptom. Brukar alltid ha ömma bröst mellan ÄL och mens, men när det tog sig sist slutade de ömma på ÄL+4. Precis som nu.. Så det är det som fått upp mitt hopp 😂

Så olika det kan vara 😂 Håller tummarna 💕
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-16 06:24:29 följande:
    Min graf börjar nästan se för bra ut för att vara sann! 
    Spännande!! Håller tummarna! När är bim och när tänker du testa? 😊
  • Janbo
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-16 06:41:12 följande:
    Efter missfallet förra månaden vågar man knappt känna glädje, känner ett "kommer historien upprepa sig" ? Är så klart glad, men vågar inte hoppas.  

Förstår dig så.. ❤️ Jag kommer garanterat känna samma om det blir något nu efter förra månadens missfall.

Hade du någon mens i mellan? Jag har inte haft det bortsett från missfallet/megamensen..

• Janbo
    Alvedon83 skrev 2023-08-16 09:04:21 följande:

Nu kom mensen😓

Håller tummarna för er som väntar på plus🤩

Åh tråkigt 😔
Svar på tråden BIM Augusti 2023