Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Augusti 2023

Nej nej, vi har garanterat flera varit i dina skor. Känner på sig att de är något och testar som en galning :) hoppas du har rätt och plusset kommer!

Horisonten skrev 2023-08-08 19:57:24 följande:
    Så jag är inte knäpp som tänker testa imorgon också då isåfall?? Känner mig bara dum om jag testar och de är negativt igen. Men jag mår så galet illa nu ikväll🥲
  • Syskonförsök

Pausa inte ditt liv utan försök skaffa barn och kommer operationen innan får du väl fundera på det då :)

Sanlin90 skrev 2023-08-08 20:35:54 följande:

Jag är så kluven jag vill ha barn så snart som möjligt även sambon! Men i september ska jag på utredningsdag för gastric bypass  och kommer bli beviljad det vet jag redan men sen kan det dröja upp till 1 år innan op och sen är det ytterligare 1 år innan man får bli gravid!
    vi ska försöka den här månaden iaf sen får jag se men om op dröjer ett pr och sen vänta då är jag 35+ det känns jobbigt och dottern skulle vara 6 år när hon får syskon typ det känns sådär?

• Syskonförsök

Vi är likadana 😂 jag har dock gett upp att försöka med att inte testa? de blev istället snordyra test på apoteket så nu har jag alltid test hemma. Dock ett försök i att inte börja för tidigt denna gång så köpte jag vanliga test och inte testa tidigt 😂 så tänker jag tidigast äl+10 men helst invänta bim. 

Alvedon83 skrev 2023-08-08 20:21:04 följande:
    Jag brukar också testa varje dag till mensen kommer, börjar en vecka innan bim😄 har lovat mig själv att inte göra så den här gången, men nyss var jag in på billiga tester och var på väg att klicka hem lite storpack men lyckades låta bli😄
  • Syskonförsök

Det är individuellt hur mycket just hcg ökar i denna graviditet och beroende av när ägget kan ha fäst. Så ALLA graviditeter syns inte då men jag tror kanske de står något som ca 75% av alla gravida syns det för den dagen och sen ökar de ju närmre bim. det går inte vara helt säker förrän ett positivt resultat och sen mens 

Horisonten skrev 2023-08-08 20:51:23 följande:

Tack snälla fina ni för pepp stöd och förståelse. Höll på att nästan kräkas i duschen förut. Men en annan fråga någon här inne som provat att räkna ut på Clear blues hemsida när man tidigast testa?? 

jag fyllde i min senaste mens där 16/7 och sen när jag fick positivt äl test och tog då 28/7 för då var ju äl test som starkast och så på hur lång mens cykel jag har tog jag vet inte riktigt. Då stod det att jag kunde tidigast imorgon 9/8 kolla med deras digitala testa tidigt. Och från början hade jag egentligen bestämt mig för att testa tidigast onsdag. Sen blev de tisdag och sen måndag och sen söndag. Ja ni fattar. 

Borde jag testa med just de testet imorgon?? Hur hade ni gjort någon mer som testat med de?? Står ju från 5 dagar innan utebliven mens kan man testa så om de verkligen är negativt är man inte gravid då?? Eller finns chansen ändå att de bara är tidigt?

• Syskonförsök

Alltså är det bara jag som inte kan känns min tapp??😂 enligt BM sitter min tydligen lite gömd😅 vet ej vad de innebär men kan inte alls känna den

• Syskonförsök

Oh det var nära! När planerar du att testa eller ser du om mensen dyker upp?

GuldKvinnan skrev 2023-08-09 20:09:23 följande:
    21 augusti här! :)
  • Syskonförsök

Spännande! Får kanske prova! Nu är ändå ägglossningen över dock men kanske testar om jag kan känna i nästa cykel. :)

Fruffe skrev 2023-08-09 20:18:41 följande:
    Har du provat känna om du sitter på huk? För mig funkar det bättre 😍
  • Syskonförsök

Oh. Jag skulle önska kunna det men vet att jag inte klarar det😂🙈 

GuldKvinnan skrev 2023-08-09 20:47:20 följande:
    Jag har slutat att testa innan BIM, så jag väntar :) Du då?
  • Syskonförsök

Vilken dag efter äl? en kan ana något!

Lyksa skrev 2023-08-10 15:32:34 följande:
    Blir lagom trött på mig själv 

Varför kan jag inte hålla mig från att testa till bim så jag slipper sitta o fundera om de är spökstreck eller pluss
Svar på tråden BIM Augusti 2023