Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Augusti 2023

Vet flera här som beställt någon själva! Men kanske någon av de som ser detta och kan svara 😃

EJT skrev 2023-08-04 07:35:15 följande:
    Nej, inte än! Jag måste ta kontakt med privat gynekolog i så fall antar jag. Eller brukar de beställa utomlands ifrån och experimentera själva? 

Får undersöka det om inte munkpepparn har effekt ☺️
  • Syskonförsök

förra cykeln kom den cd13 istället för tidigare cd 23-28. 

denna cykel har den inte kommit än och är cd 13 idsg men den känns att de är på väg!  Jag började testa cd10 denna gång :)

Sanlin90 skrev 2023-08-04 09:10:44 följande:

Syskonförsök hur mycket tidigare har din ägglossning komit av inositol? (Även ni sndra som provat det??) jag har typ 3 digitala cb äl test kvar och massor billiga stickor så tänker jag använder cb sen när stickorna ökar men vet inte när jag ska börja testa, hoppas iaf att jag kanske hinner en augusti ägglossning till :)

• Syskonförsök

Solklart positivt! Hur många dagar efter ägglossning är du? Grattis!!

SF123 skrev 2023-08-04 09:59:44 följande:

Jag testade 1 dag tidigt för jag kunde inte hålla mig.  
    Är det vanligt att det kan vara spöksträck på dessa? 

Är inte ett super tydlig sträck men visst är det där.😱

• Syskonförsök

Håller med ! Alvedon83, du ser inte ut att ha haft äl än! 

Anonym (T) skrev 2023-08-04 10:05:07 följande:
    Jag skulle inte sagt det baserat på bara den kurvan. Vet inte exakt hur tempdrop påverkar kurvan jmf med basaltemp på morgonen men du ska ju ha en ökning på ca 0,2-0,5 grader efter ÄL och dagens temp ser ut att ligga i paritet med de andra.
  • Syskonförsök

Jag har gjort det flera gånger under alla försök som varit 🤪 jag tror att även om du är gravid är det alldeles för tidigt med alla symtom eftersom de i så fall börjat innan ägget ens fäst eller hcg producersts. Däremot kan du reagera på progesteron, det gör jag med och det reagerar en på ungefär likadant för många, därav är pms mycket lika symtom för tidigt graviditet. Du kan ju reagera nu för att progesteronet ökat mer än normalt och det är ett gott tecken för en stark ägglossning och kan såklart leda till en graviditet då🥰 håller tummarna 

Horisonten skrev 2023-08-04 10:21:29 följande:

Idag mår jag ganska illa. Skulle dricka en juice som jag brukar dricka och gillar. Drack den häromdagen nu mår jag svin illa av den  Kan väl ändå inte inbilla mig?? Kan man inbilla sig så mycket symptom??

• Syskonförsök

När jag varit gravid två gånger har jag alltid haft noll symtom, typ ingen pms så det har nästan varit mitt symtom, :p så skulle testa då. men jag testar alltid, så otålig!

Bodbod skrev 2023-08-04 11:09:20 följande:

@SF123
    Grattis!! Har du några symptom? 

Och hur gör ni andra, testar ni även om ni inte har symptom?

• Syskonförsök

Jag har också ägglossning snart 🥰

Barbrastreisand skrev 2023-08-04 21:49:46 följande:

Nu börjar min ägglossning närma sig! Blir nog någon dag tidigare, började testa idag och det var rätt så starkt. Så antingen blir det positivt imorgon eller så missade jag peaken precis. Någon mer med äl i dagarna?

• Syskonförsök

Åh men nu blev jag spänd! ta ett test 👋🏼👋🏼👋🏼

EJT skrev 2023-08-05 00:20:39 följande:

Ingen mens idag, tjoho! Är på ÄL+9 nu och vanligtvis har alltid mensen kommit ÄL+8. Känns jättebra att lutealfasen i alla fall förlängts en dag. 

Peppar, peppar...

• Syskonförsök

Ja, nu fasen Är det vår tur❤️

Barbrastreisand skrev 2023-08-04 23:23:20 följande:
    Åh så kul, våra cyklar verkar synka ofta. Nu får vi se till att det blir ett plus för oss båda!
  • Syskonförsök

Ja de går att kolla strecken. Det ser absolut ut att vara nära. Kanske blir peak Ikväll eller imorgon bitti :)

Fruffe skrev 2023-08-05 09:47:58 följande:

Hur funkar det med digitala test? Kan man kolla på strecken ändå eller ska man inte göra det? 

det känns som jag ha ägglossning men har fortfarande bara hög på ägglossningstest (Kör monitor clearblue). hade ÄL flygningar igår, tappen känns mjuk och öppen och jag har lite molvärk som jag brukar h kring ägglossning. Lägger in en bild på mitt äl test här. (Om man nu kan kolla på strecken dvs?) vad tror ni? 

Svar på tråden BIM Augusti 2023