BIM Augusti 2023
Använd denna :)
den hjälper omvandla temperaturen oavsett när du vaknar
Hur gör ni erfarna som tempar på semestern? Vaknar allt från 5.30-9.00 på morgonen.. Tempen blir ju lite skev
Använd denna :)
Hur gör ni erfarna som tempar på semestern? Vaknar allt från 5.30-9.00 på morgonen.. Tempen blir ju lite skev
Jag är kvar i bim juli men läste denna tråden och kan rekommendera alla er med långa cykler att testa inostol. jag har provat allt ni nämnt - rosenrot och munkpeppar hjälpte ibland och ibland inte men inostol är något läkare brukar ordinera för att stimulera ägglossning när en lider av pcos. Jag provade det denna cykel och fick ägglossning dag 13 istället för tidigare cykler där jag hade det dag 27, 28 och 23 trots munkpeppar och rosenrot. :)
oavsett vilket ni äter så ska det ätas från mensens första dag till ägglossning. :) börjar ni någon dag in i mensen är det ok. Lycka till!
Inositol**
Jag är kvar i bim juli men läste denna tråden och kan rekommendera alla er med långa cykler att testa inostol. jag har provat allt ni nämnt - rosenrot och munkpeppar hjälpte ibland och ibland inte men inostol är något läkare brukar ordinera för att stimulera ägglossning när en lider av pcos. Jag provade det denna cykel och fick ägglossning dag 13 istället för tidigare cykler där jag hade det dag 27, 28 och 23 trots munkpeppar och rosenrot. :)
oavsett vilket ni äter så ska det ätas från mensens första dag till ägglossning. :) börjar ni någon dag in i mensen är det ok. Lycka till!
Ja det är exakt samma :)
Jag har för första gången klickat hem digitala äl-tester, Clearblue digital, tänkte att det skulle vara mer pålitligt. Eftersom min cykel är ganska oregelbunden så har jag redan börjat testa och hittills fått negativt, vilket väl var ganska väntat. Men jag upptäckte idag när jag tog ut stickan att det var två blåa linjer på den, den ena svag och den andra stark. Är det någon som vet om det är samma som på de ?vanliga? testerna? Och att man därmed kan följa stegringen där? Det står ju i instruktionsboken att man inte ska bry sig om de linjerna men jag undrar ändå eftersom det ju är intressant att se när det närmar sig och det kan man ju inte annars 😅
Hade börjat dag 9 och kört en om dagen :)
Jag pratade med sambon och frågade hur han kände med äl testen. Om vi skulle ta dem som sist och han visste eller om jag skulle strunta i det helt eller ta de själv utan och säga något till honom. Och han ville att jag skulle ta dem själv utan att säga något till honom. Och jag har inga problem med det. för vill inte stressa eller sätta press på honom. Och jag blir varken mer eller mindre stressad,eller stressad känns som fel ordval men jag vill gärna veta och se om jag läser av min kropp korrekt.
men ni till frågan när och hur ofta bör man börja kolla?? Jag har just nu 17 äl test och vet inte om jag köper nya till nästa månad om de behövs. Vi kör ändå varannan till minst var 3 dag med sex denna cykel. Men är idag på dag 7 i cykeln och förra cykel. Fick jag utslag på dag 10 och hade en cykel på bara 25 dagar.
Eller 26. Mensen kom på dag 26. Så när hade ni börjat kolla?? Inte så han med äl test.
Från när jag ser temp sänkning innan höjning på temp. Tar du inte temp så skulle jag räknat dagen efter då det är vanligast.
Räknar ni äl-dagen från positivt test eller dagen efter?
Fick positivt utslag 15/7, appen säger äl 16/7. Min cykel är något oregelbunden (24-28 dagar oftast).
Cd 1 är dag 1 med mens.
Är det en svag liten skillnad på dessa öl tester? Jag är idag på cykeldag 8 och appen säger äl nästa lördag. Men sist fick jag positivt utslag på cykeldag 10 men tror inte ägget släppte då. Men hur räknar ni hur lång eran cykel är. Alltså räknar ni från första mensen och sen fram till dagen innan mensen kom och börjar om på mens första dag. För jag hade 26 dagar mellan mensen förra gången så mensen kom dag 27. Men räknar jag då 26 dagar cykel eller 27? Känns ju som 26 egentligen för sen börjar man om. Ja ni fattar rörigt i huvudet idag. Haha förlåt men hoppas ni fattar.
//
Behöver inte vara för tidigt ;)
Jag är ÄL + 9 idag, vill testa men vet att det kan vara för tidigt 😂
Jag antar att du tagit grav test också och sett så du inte är gravid? (Då brukar ju ägglossningstest också egentligen ge positivt dock.)
annars tänker jag att Du skulle kunna ha en månad utan ägglossning, alt. har du missat peaken. Kan du lägga in bild på denna månadens och förra månadens temp kurva?
Hej, jag hoppas någon här kan lugna en orolig själ. Varning för lång text.
Jag och min sambo har bestämt att försöka bli gravida. Vi har nu i juli månad försökt tajma sex med ÄL för första gången. Jag har använt mig av natural cycles sedan över ett år tillbaka och har insett att jag har en oregelbunden cykel, det svänger kraftigt mellan 31 till som mest vid ett tillfälle: 38 dagar. Trots detta upplever jag att natural cycles har gett mig rätt prognoser för när ÄL skett iom ökning i temperatur. Brukar även känna smärta i magen när jag har ÄL, men det känner jag inte varje gång.
Nu till det märkliga. Jag har i de senaste två cyklerna testat ägglossningsstickor (vanliga, billiga) och har lyckats identifiera en ökning av LH då. I juni hade vi sex runt ägglossningsdagen men det fanns ingen baktanke med det, dvs vi låg för vi var sugna, inte för att aktivt försöka bli gravida då. Mensen kom sedan den 27/6, och varade endast tre dagar (brukar ha mens i ca 5 dagar). Några dagar efter mensen började mina bröst ömma och svälla och så har det varit varje dag sedan dess, känner inte igen detta. Min kroppstemperatur ligger ca 0,5 grader över vad den normalt brukar ligga på, vilket gör att natural cycles nu i juli verkar ha svårt att detektera ÄL. Har inte haft någon kraftig temperaturökning heller. Prognosen har sagt att jag skulle ha ÄL ca 17-18 juli, och därmed köpte jag Clearblue ägglossningstest med dubbel indikator som jag började med den 10 juli (cykeldag 14). De första dagarna var testerna negativa. Därefter fick jag blinkande gubbe vilket jag blev glad över då jag tänkte att det är toppen att testerna följer min ÄL-prognos. Problemet är att jag efter det inte fick den fasta gubben, dvs Clearblue har väl då endast identifierat en ökning i östrogen men ej LH?? Testade i 10 dagar men med samma resultat och har nu gett upp. Vi har haft sex varje dag mellan CD 15-24 med undantag för dag 16 och 21, men börjar undra om jag inte ens haft någon ägglossning denna månaden. Så typiskt i sådana fall då detta är första månaden vi gått all in.
Vad är det som händer med min kropp egentligen? Tänker på de ömmande brösten, uteblivna ÄL-symtom och högre kroppstemperatur? Har jag bara riktigt otur med hormonerna just denna månad?
NC ändrar nu prognosen för min ÄL varje dag och idag är jag alltså på cykeldag 27.