• Momof4soon

Gravid med bf Mars

Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars

• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • Cia67
    Jemelie skrev 2023-07-19 13:47:04 följande:
    Jag förstår precis din oro då jag haft så till och från under 2 veckor nu. Det har som du säger vart lite rosa på pappret och i mitt fall har det kommit och gått, men det har vart så jobbigt psykiskt. Nu är mina barn tonåringar så det var länge sen jag var gravid, men minns att jag hade liknande. men jag är livsrädd att det ska vara början på något mer. jag har haft molvörk hela tiden också så den kombon har känts jobbig. Jag ska på tidigt ultraljud om några dagar så då hoppas jag att allt ser bra ut. 

Åh, ja då förstår jag att även du haft/har den oron. Jag lyssnade på Baby Journey podden som handlade just om blödningar och det lugnade mig något dock, då den barnmorskan sa att ljusrosa flytningar/blödningar oftast handlar om att något blodkärl spruckit eller att livmodern anpassar sig och att blod därmed kommer, som är helt naturligt och till och med "bra". 

Nu har det ljusrosa gått över till mer brunt så känns som att det börjar avta, vilket känns lovande. Jag håller alla tummarna.

Vad spännande med tidigt ultraljud, du får uppdatera oss! Hjärta

• Jemelie
    Cia67 skrev 2023-07-19 14:14:11 följande:

Åh, ja då förstår jag att även du haft/har den oron. Jag lyssnade på Baby Journey podden som handlade just om blödningar och det lugnade mig något dock, då den barnmorskan sa att ljusrosa flytningar/blödningar oftast handlar om att något blodkärl spruckit eller att livmodern anpassar sig och att blod därmed kommer, som är helt naturligt och till och med "bra". 

Nu har det ljusrosa gått över till mer brunt så känns som att det börjar avta, vilket känns lovande. Jag håller alla tummarna.

Vad spännande med tidigt ultraljud, du får uppdatera oss! Hjärta

Åh tack för tipset! Ska lyssna nu under dagen 🙏🏻 så skönt att höra att du känner dig lugnare 🤗 Jag råkade göra misstaget att läsa om missfallsrisken efter 40, tror det har satt sig i huvudet på mig Och det i kombon med blödningar till och från 😰 Jag önskar jag kunde slappna av och glädjas åt vårt lilla mirakel men hoppas jag får tag i dom känslorna när jag sett hjärtat på ultraljudet ❤️
  • Cia67

Ja lyssna på det, är säsong 3 episode 6. Kan förhoppningsvis även hjälpa dig och andra i den här gruppen, om det är fler som är oroliga eller som haft liknande som oss. 

Alltså oron som man känner för något som är så litet men så älskat redan är ju galet. Och så hormoner uppepå det. Och för mig är det första barnet, så allt är så nytt, skrämmande, fantastiskt och spännande på samma gång.

Har sedan clearblue testet som visade gravid, 2-3. Gjort RFSU tester, där samtliga streck bara blivit starkare och starkare för varje dag. Idag blev det lika starkt som kontrollstrecket, så det kanske indikerar på att det ändå är hoppfullt, men svårt att veta i ett så tidigt skede. Kommer precis som du kunna "slappna" av först när man ser ett tickande hjärta {#emotions_dlg.flower} 

Tänker på er allaHjärta

• Nommsan

Tänkte höra med er om ni har några tankar om detta.

Är idag 5+5 iom att vi gjort IVF med denna så vet jag att vår 6 dagars blastocyst ska ha fäst precis för 3 veckor sedan imorgon.

Mitt digitala clearblue test visade idag gravid 2-3. 
    Borde de inte stå 3+ eller va tycker ni? 🤔

• cutepenguin
    Nommsan skrev 2023-07-19 14:36:40 följande:

Tänkte höra med er om ni har några tankar om detta.

Är idag 5+5 iom att vi gjort IVF med denna så vet jag att vår 6 dagars blastocyst ska ha fäst precis för 3 veckor sedan imorgon.

Mitt digitala clearblue test visade idag gravid 2-3. 
    Borde de inte stå 3+ eller va tycker ni? 🤔

Det kan variera. Sist fick jag inte 3+ förens jag var i vecka 6+1. Antar att det kan bero på hur mycket gravidhormon som hunnit producerats och finns i urinen. Har även läst de som aldrig fått 3+ men som ändå haft en hälsosam graviditet. 🥰

• Startingover

Cia67: förstår din oro! Vet inte om det är någon tröst, men jag har haft flera missfall och alla har börjat med bruna flytningar som sen gått över till rött blod och klumpar.. har aldrig haft ljusrosa som bara synts när jag torkar mig.. håller tummarna för dig och hoppas att det bara är en "vanlig" blödning. 

• Cia67
    Startingover skrev 2023-07-19 17:53:43 följande:

Cia67: förstår din oro! Vet inte om det är någon tröst, men jag har haft flera missfall och alla har börjat med bruna flytningar som sen gått över till rött blod och klumpar.. har aldrig haft ljusrosa som bara synts när jag torkar mig.. håller tummarna för dig och hoppas att det bara är en "vanlig" blödning. 

Tack, då håller jag tummarna för att det denna gång är något annat och bara en vanlig blödning. Fästmannen och jag hade sex dagarna innan så hoppas att det är det som triggat blödningen bara. Jag håller er uppdaterade {#emotions_dlg.flower}
  • smah92

Hej!
     Jag hoppar också in i tråden, plussade igår och får det till BF ca 19/3. Har en dotter född april -21 som är helt fascinerad av bebisar så hoppas så mycket att hon kommer ta detta med småsyskon bra. Jag och fästmannen förlovade oss 7/7 och nu detta, allt på en gång 😅 

Jag har en fundering, tycker att de vanliga gravid-vitamintabletterna är så sjukt äckliga och minns att de triggade mitt illamående sist. Vet någon av er någon sort som inte smakar som skum yoghurt typ? 🤢

• smah92

Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
    Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
    alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
    Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
    Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
    Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
    Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3 
    Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
    Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
    Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
    Qaroline, 30 år, första barnet, BF ca 25/3
    smah92, 32 år, 2:a barnet, BF 19/3

• Cia67

Först och främst GRATTIS! Ja det kan nog verkligen variera. Jag gick idag in i 5+0 och kunde inte hålla mig från att ta ett digitalt med veckoindikator. Idag fick jag 3+ och även en liten höjning på stegringen. När jag har läst i forum verkar det vara väldigt individuellt och det beror ju med största sannolikhet på att hCG nivåerna skiljer oss åt så mycket. Varje graviditet är unik och ger olika utslag trots lika fullt friska graviditeter. Lycka till Hjärta

På ett forum läste jag detta;
    If you get 2-3 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 120 and 4000.

If you get 3+ weeks, that means that your HCG level is almost definitely above 2100. It is most likely to be above 2900.

community.whattoexpect.com/forums/december-2015/topic/interesting-info-about-weeks-estimator.html 

Length of pregnancyAverage hCG levels in blood during pregnancy4 weeks

0 - 750 µ/L

5 weeks

200 - 7,000 µ/L

6 weeks

200 - 32,000 µ/L

7 weeks

3,000 - 160,000 µ/L

8 - 12 weeks

32,000 - 210,000 µ/L

13 - 16 weeks

9,000 - 210,000 µ/L