Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Illamående, kissnödig ömma bröst, trött, yrslig. Vaknar tidigt. Kaffet smakar annorlunda. Törstig. Känslor: orolig, rädd att barnet inte vill vara kvar i magen. Svårt att ta in att jag är gravid. Lätt till tårar.
Skriver till mig också 🙈
Själv har jag varit väldigt symtomfri, haft lite molvärk och lite ömma bröst mot slutet men annars hade jag aldrig trott att jag va i v 6.
Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
Hej! Hänger gärna på! Jag plussade igår, ska på inskrivningssamtal imorgon
Är 30 år, första barnet, slutade med p-piller i slutet av April. Så pirrig!
Jag fick igår dessvärre någon form av blödning (4+5) när jag torkade mig kom ljusrosa blödning. Inget färskt blod synligt, men känns som att det kan vara början på ett missfall tyvärr. Hade ont i magen när det kom, men den värken gick över på cirka 30-45 minuter. Idag känner jag ingenting, men det kommer igen när jag torkar mig. Inget i trosorna. tiden får utvisa. Någon annan med liknande erfarenhet från tidigare graviditeter?
Jag fick igår dessvärre någon form av blödning (4+5) när jag torkade mig kom ljusrosa blödning. Inget färskt blod synligt, men känns som att det kan vara början på ett missfall tyvärr. Hade ont i magen när det kom, men den värken gick över på cirka 30-45 minuter. Idag känner jag ingenting, men det kommer igen när jag torkar mig. Inget i trosorna. tiden får utvisa. Någon annan med liknande erfarenhet från tidigare graviditeter?
Förstår din oro till 100%, ush så jobbigt! Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter och den första resultera ju i min son och den andra i missfall vecka v12. Det är ju vanligt att man blöder i början av graviditeten och att man får ont/känningar kan ju egentligen stå för vad som helst? Behöver inte betyda nånting, man har ju t ex mkt skörare slemhinnor. Och tycker ljusrosa låter väldigt harmlöst?
De råd jag fick var egentligen bara att vara uppmärksam på ev symtom på utomkveds, annars bara försöka att inte oroa mig för man kan ju ändå inte påverka utfallet. Men att göra ett VUL för att se att graviditeten sitter rätt är väl det enda man skulle kunna göra? Men förhoppningsvis är det ju ingenting, utan det är som sagt inte ovanligt att blöda. Speciellt vid tiden man egentligen skulle haft mens. Kram
Tack för lite lugnande ord. Och som du säger, det finns ju inte så mycket jag just nu kan göra i detta tidiga skede. Jag avvaktar och sedan kanske bokar in mig på ett VUL beroende på hur dagen fortlöper. Jag hoppas att det inte blir mer än ljusrosa under dagen.
Hej! är Gärna med i gruppen.
skriver till mig på listan.
någon mer som har fått problem med illamående?
jag mår så fruktansvärt illa hela tiden så jag vet inte hur jag ska stå ut?.
Lägger också till mig på listan, var på inskrivning idag, nästa samtal 28/8
Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3
Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
Qaroline, 30 år, första barnet, BF ca 25/3