Gravid med bf Mars
Hej! Hänger gärna på! Jag plussade igår, ska på inskrivningssamtal imorgon
Är 30 år, första barnet, slutade med p-piller i slutet av April. Så pirrig!
Hej! Hänger gärna på! Jag plussade igår, ska på inskrivningssamtal imorgon
Är 30 år, första barnet, slutade med p-piller i slutet av April. Så pirrig!
Lägger också till mig på listan, var på inskrivning idag, nästa samtal 28/8
Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3
Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
Qaroline, 30 år, första barnet, BF ca 25/3
Jag beräknas vara i v 5, har sen några dagar haft ganska mycket molvärk, typ som svag mensvärk men också ganska mycket värk i vänster sida av ryggen, som ibland bara värker typ i mitten av ryggen på vänstrasidan, i ländryggen även där mest på vänster och ibland ner i vänster skinka och ner i vaden. Kommer och går men värker mestadels av dygnet. Ibland känns det även som att det sticker i vänstra äggledaren (vad jag tror). Första graviditeten för mig, någon som haft samma och att det varit lugnt, är ju lite orolig Kram på er!
Välkomna till tråden och grattis till era graviditeter!
Mina nya symptom är att jag har blivit super picky med vilken typ av mat jag vill äta. Vill helst bara äta fil och äta frukt, och om jag inte äter regelbundet så känns de som jag ska döö av hunger haha.
Stackars min sambo, igår var jag så hungrig och ratade alla hans förslag och tyckte allt lät äckligt. Övertalade honom att följa med på jakt för att köpa potatismos och köttbullar, gick in på sibylla och beställde via en sån där sketen skärm.. ..när min mat sedan kom så hade moset gräddsås på sig, något jag inte ville ha och då började jag gråta haha. Tur nog så har vi varit ihop sedan urminnestider och han vet att jag inte brukar vara sån här
Nu var det längesen jag uppdaterade här! Vi hade vårat rul 31/10, så roligt att se bebisen igen! Allt såg bra ut :) Vi ville även veta könet och min sambo var tvärsäker på flicka, helt övertygad! Jag hade först ingen känsla för vad jag trodde, sen tänkte jag att det är en flicka i några veckor men 2 dagar innan rul så kände jag från ingenstans en sån stark känsla av att det är en pojke som gömmer sig i magen, verkligen ?det är helt självklart en pojke!? Sa i bilen påväg dit att jag är helt säker på att vi kommer få se en snopp på ultraljudet och mycket riktigt, vi får en liten pojke i Mars :) Sambon blev helt paff, haha. (Spelade ju såklart ingen roll för någon av oss vad för kön det skulle bli, mest kul att gissa)
Mår just nu väldigt bra, den lille sparkar på för fullt och blir starkare i rörelserna för varje vecka, så häftigt! Sover dock otroligt dåligt! Brukar sova på mage i vanliga fall men nu är det någon som börjat protestera därinne om jag får förmycket press på magen, haha. Svårt att hitta sköna sovpositioner och sen ska det ju upp och kissas minst en gång och sen är det svårt att somna om. Men men, så får det vara :)
Vi har även börjat med bebisrummet och har gjort en del inköp, så himla roligt! Är så pirrig för allt som komma skall ^^
Vad bra att allt ser bra ut!
Är det någon som har fått sammandragningar? Jag tror att det är det? Om jag skulle försöka förklara så kändes det som jag fick sendrag inuti magen. Det gjorde inte ont, men det var lite obehagligt, som att musklerna därinne krampade.