Inlägg från: MiniRodini |Visa alla inlägg
  • MiniRodini

Gravid med bf Mars

Hej! 

Vad kul med en tråd så vi kan följas åt Hjärta Har ganska nyligen testat positivt och tror BF är runt 17/3, men det kan ju komma att ändras. Har en son på 1,5 år sen tidigare, så hoppas verkligen det här går vägen så det blir ett litet syskon. 
    Hade ett MA i vecka 12 i januari (oplanerad, men såklart välkommen graviditet), men det gör ju att jag inte vågar slappna av helt och våga hoppas. 

Även om det är väldigt tidigt så har jag några symtom som jag känner igen sen tidigare graviditeter: molvärk, lätt illamående, lite frusen till och från och att jag vaknar supertidigt på mornarna! 

Håller tummarna att vi alla får små Mars bebisar nästa år Hjärta

• MiniRodini
    Avokadolisa skrev 2023-07-13 08:30:26 följande:

Hejsan allihopa,
    är i vecka 7 just nu, beräknad bf 5 mars. Är så otroligt nojig för mf, känns som tiden står stilla. Jag har 2 mf sedan tidigare och en regnbågsbebis på 1 år. Har ni några tips för att stilla oron?

Jag har skrivit noteringar från alla mina graviditeter, dvs symptom och allmänt mående. under min lyckade graviditet hade jag ont i brösten, vilket jag inte har nu. Då sätter ju alla katastroftankar in såklart - suck haha. Däremot är detta, än så länge, första graviditeten utan blödningar - det är ju alltid något. 

hur mår ni andra? Har ni berättat om graviditeten för någon än?

Grattis till graviditeten och vad kul att du också har en 1-åring Hjärta
    Är också jätteorolig för missfall, men försöker koppla bort det och tänka att jag ändå inte kan påverka det. Det är såklart lättare sagt än gjort.. Men de flesta graviditeter går ju faktiskt bra och resulterar i en bebis! Men har man själv upplevt ett missfall är det nog ännu svårare att slappna av och våga hoppas.. 
    Har inte berättat för någon förutom maken, men är ju så tidigt ännu (BF 17/3). Kommer förmodligen berätta för min bästa vän snart, men sen tror jag vi väntar med att berätta för andra.. Hade ju ett missfall i v 12 och det va både skönt, men även lite jobbigt att flera visste om den graviditeten.. Även om såklart de flesta är superstöttande!

• MiniRodini
    Sandviken88 skrev 2023-07-13 11:23:30 följande:

Hej tjejer. Jag tror dessvärre jag fick ett missfall i natt! som en liten större mens, ingen smärta och inga klumpar men som sagt, kan inte komma på
    något Annat en att det är ett missfall. Ska ta ett nytt test om några dagar/ en vecka! 

Men neeeej! 
    Håller tummarna för det bästa och tänker på Er Hjärta
    Styrkekramar!
  • MiniRodini
    Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3

La till mig i listan så får ni kopiera och fortsätta!

Jag lutar åt att göra NIPT, med första nöjde vi oss med KUB, men nu känner jag att jag kanske tänker lite annorlunda och så är man ju faktiskt 2 år äldre! Kan vara värt att lägga de där pengarna, även om det såklart är en hel del.. 
    Någon som ska göra ett tidigt VUL? Såg att någon redan hunnit med det och fått se hjärtslag, vilken lycka Hjärta
  • MiniRodini

Grattis och vällommen till Er nya i tråden, så kul att vi börjar bli ett liten gäng Hjärta

Jag har inskr 25/7, men kommer inte ha med maken denna gången. Däremot kommer han såklart vara med på alla UL (förutsatt att vi kommer så långt).
    Med första barnet var han med på ALLA möten hos BM och det va verkligen toppen, men fokus är ju ändå mest på mig och nån måste ju ta hand om vår 1,5-åring också, så då känns UL (såklart) viktigast att vi är båda två. 

• MiniRodini
    Cia67 skrev 2023-07-19 07:02:55 följande:

Jag fick igår dessvärre någon form av blödning (4+5) när jag torkade mig kom ljusrosa blödning. Inget färskt blod synligt, men känns som att det kan vara början på ett missfall tyvärr. Hade ont i magen när det kom, men den värken gick över på cirka 30-45 minuter. Idag känner jag ingenting, men det kommer igen när jag torkar mig. Inget i trosorna. tiden får utvisa. Någon annan med liknande erfarenhet från tidigare graviditeter? 

Förstår din oro till 100%, ush så jobbigt! Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter och den första resultera ju i min son och den andra i missfall vecka v12. Det är ju vanligt att man blöder i början av graviditeten och att man får ont/känningar kan ju egentligen stå för vad som helst? Behöver inte betyda nånting, man har ju t ex mkt skörare slemhinnor. Och tycker ljusrosa låter väldigt harmlöst?  

De råd jag fick var egentligen bara att vara uppmärksam på ev symtom på utomkveds, annars bara försöka att inte oroa mig för man kan ju ändå inte påverka utfallet. Men att göra ett VUL för att se att graviditeten sitter rätt är väl det enda man skulle kunna göra? Men förhoppningsvis är det ju ingenting, utan det är som sagt inte ovanligt att blöda. Speciellt vid tiden man egentligen skulle haft mens. Kram Hjärta

• MiniRodini

Jag har tyvärr börjat blöda en hel del och även fått väldigt ont, så det är bara att konstatera att det tyvärr inte gick vägen den här gången heller! 

Stort Lycka till med alla graviditeter, hoppas det blir många goa Mars-bebisar i gruppen Hjärta

Svar på tråden Gravid med bf Mars