Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Gravid med bf Mars

Nommsan skrev 2023-07-19 14:36:40 följande:

Tänkte höra med er om ni har några tankar om detta.

Är idag 5+5 iom att vi gjort IVF med denna så vet jag att vår 6 dagars blastocyst ska ha fäst precis för 3 veckor sedan imorgon.

Mitt digitala clearblue test visade idag gravid 2-3. 
    Borde de inte stå 3+ eller va tycker ni? 🤔

Det kan variera. Sist fick jag inte 3+ förens jag var i vecka 6+1. Antar att det kan bero på hur mycket gravidhormon som hunnit producerats och finns i urinen. Har även läst de som aldrig fått 3+ men som ändå haft en hälsosam graviditet. 🥰

• cutepenguin
    Umeå95 skrev 2023-08-04 10:56:21 följande:

kul med en tråd att följa. Jag är en tjej på 28år som är gravid med min första. Bf förväntad 13/3-24. Så är i vecka 9 nu. Skrattande

jag och sambon(som är 6 år äldre) bestämde oss för att ta ut spiralen i maj. Blev befruktad på första ägglossningen efteråt, trots att vi inte aktivt försökt. (Chockad över hur fort det gick). 

jag har i dagsläget smärta som påminner Om en mildare mensvärk, samt lite blödningar. Är väldigt orolig över att de kan vara ett missfall på gång. Någon som går Igenom samma sak eller har erfarenhet av blödningar sen tidigare? 

Blödning och mildare mensvärk behöver inte vara någonting, men KAN vara en början på missfall. Var med om det i slutet av juni nämligen. Men för mig blev mensvärken värre och värre, hade verkligen ONT. Så åt Alvedon för att det skulle bli lite mildare. Blödde också mer och mer.

All lycka till er ❤️ Vill verkligen inte oroa, men ett ärligt svar och min upplevelse.

Svar på tråden Gravid med bf Mars