• Anonym (Arg)

Partners familj trycker ner mig!

Min partners släkt och familj börjar jag bli riktigt trött på. Varit tillsammans med denna kille i 4 år och planerar nu flytt tillsammans och är väldigt kära. Men problemet är hans familj och släkt. Han är utländsk och jag svensk. Alla vet att vi ska gifta oss nu så där är inget problem är ej den enda vita i släkten. Problemet är att dem är sjukt otrevliga och går på mig hela tiden. 

Dem klagar på mitt utseende konstant säger att jag är finare på det viset eller det andra. Frammålar mig som en fisförnäm plastiktjej fast jag aldrig gjort något på min kropp. 

klankar ner på min svenska kultur att vi är både tråkiga, snåla, separerar som man byter underkläder. Om jag som svensk hjälper till min mamma hemma??? Vad är det för fråga? Såklart.  men även att det är konstigt att jag som vit inte känner mig obekväm i deras sällskap och evenemang. finns massor av olika saker dem trycker ner mig på fast finare sätt. Senast igår sa dem att jag borde sluta sminka mig helt då det är fult. Jag exploderade tillslut och sa ifrån men min partner sa. ? nu har du gått för långt med detta? överreagerar jag? Jag tycker inte detta är okej. 

• Svar på tråden Partners familj trycker ner mig!
  • Agda90

Han går i familjens ledband. Så när ni är gifta kommer han att kräva att du ska sluta sminka dig. Kräva att du beter dig så som hans familj anser att du ska göra osv osv osv. 

De är fientligt inställda till svenskar och har noll respekt för den kultur som du representerar. Och detta vill du gifta dig in i frivilligt?

• Lönnsirap

Min erfarenhet är att när "mannens sida" är "knasig" och mannen inte snabbt sätter ner foten, så handlar det om att han låter någon annan driva de frågor han är för feg för att driva själv.

Så han kan stå där och framstå som feminist, godhjärtad och generös, utan att ALLS behöva visa det!

Han tycker du överreagerar för han håller fullständigt med sina föräldrar och släktingar på ett plan. Och han jobbar på att få dig att vara mer som dem, utan att själv framstå som likadan som dem 

• Anonym (Arg)
    Anonym (H) skrev 2023-05-19 08:15:28 följande:
    Han låter stillasittande se på när du får ta en massa skit. Tycker du det är kärleksfullt?

Det här kommer inte bli bättre och du kämpar för att gifta in dig i detta. Då får du stå ut med dessa idioter, ingen kommer jobba för att något ska bli normalt.
    Kulturkrockar kan lösas upp allt eftersom generationer tillkommer, din kille är inte en sån person.
    Är ej den enda vita som sagt. Men jag är den enda som får ta skit. krock att man är elak är fruktansvärt, men någon annan krock har jag inte märkt av
  • Agda90

Jag glömde det viktigaste. Jag är själv invandrare. Mina föräldrar har alltid ansett att svenskar är ett folk som är mindre värda. När jag träffade en svensk man har de i alla fall haft vett att hålla käft om honom. Men min man har alltid sagt att han är övertygad att de hade accepterat honom mer om han kom från det land som jag är född i. 

Idag har vi extremt lite kontakt med mina föräldrar för jag vill inte leva mitt liv så som de anser att jag ska leva det. Kommer din blivande make att kunna göra detsamma för dig?

Min svärmor skulle aldrig komma på tanken att kommentera min sminkning. Jo, om jag hade fått en fläck mascara på fel ställe då hade hon sagt till mig så att jag kunde fixa till det. 

• Anonym (Arg)
    Lönnsirap skrev 2023-05-19 08:17:16 följande:

Min erfarenhet är att när "mannens sida" är "knasig" och mannen inte snabbt sätter ner foten, så handlar det om att han låter någon annan driva de frågor han är för feg för att driva själv.

Så han kan stå där och framstå som feminist, godhjärtad och generös, utan att ALLS behöva visa det!

Han tycker du överreagerar för han håller fullständigt med sina föräldrar och släktingar på ett plan. Och han jobbar på att få dig att vara mer som dem, utan att själv framstå som likadan som dem 

Så det känns. som att jag ger mer och mer av mig själv men ändå inte duger åt någon av dem.
  • Anonym (Falabella)

När inte 4 år är tillräckligt för att hans familj ska sluta fälla kommentarer om att du/svenskar byter partner hela tiden eller whatever, så kommer de nog aldrig att acceptera dig.

Och det kommer bara att bli ännu mer kultrukrockar när ni får barn, det kan du räkna med. De kommer att göra saker helt annorlunda och tycka att deras sätt är rätt.

Så- orkar du verkligen med detta?

• Anonym (Arg)
    Agda90 skrev 2023-05-19 08:20:54 följande:

Jag glömde det viktigaste. Jag är själv invandrare. Mina föräldrar har alltid ansett att svenskar är ett folk som är mindre värda. När jag träffade en svensk man har de i alla fall haft vett att hålla käft om honom. Men min man har alltid sagt att han är övertygad att de hade accepterat honom mer om han kom från det land som jag är född i. 

Idag har vi extremt lite kontakt med mina föräldrar för jag vill inte leva mitt liv så som de anser att jag ska leva det. Kommer din blivande make att kunna göra detsamma för dig?

Min svärmor skulle aldrig komma på tanken att kommentera min sminkning. Jo, om jag hade fått en fläck mascara på fel ställe då hade hon sagt till mig så att jag kunde fixa till det. 

Så behöver det ej vara att man ser ner på svenskar, det gör verkligen inte alla invandrare. allt vanligare blir det med utländska och svenskar tillsammans. I detta fall är jag inte ensam vit i deras släkt och har själva sagt att det inte är ett problem. 

problemet är att dem är elaka! Elaka och trycker ner mig på alla olika sätt. Och min kille säger att det kommer bli bättre med tiden. har svårt att tro detta

• Anonym (Arg)
    Anonym (Falabella) skrev 2023-05-19 08:22:47 följande:

När inte 4 år är tillräckligt för att hans familj ska sluta fälla kommentarer om att du/svenskar byter partner hela tiden eller whatever, så kommer de nog aldrig att acceptera dig.

Och det kommer bara att bli ännu mer kultrukrockar när ni får barn, det kan du räkna med. De kommer att göra saker helt annorlunda och tycka att deras sätt är rätt.

Så- orkar du verkligen med detta?

Dem har alltid sagt att skaffar vi barn får vi välja exakt och dem ska inte födas in i någonting utan får välja själva. 

men när de beter sig såhär vet jag intw

• Agda90
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:25:46 följande:

Dem har alltid sagt att skaffar vi barn får vi välja exakt och dem ska inte födas in i någonting utan får välja själva. 

men när de beter sig såhär vet jag intw

Och när du är gravid kommer du att få höra en massa om ditt utseende, att du har gått upp för mycket/för lite i vikt, hur du ska äta osv osv osv. 
  • Agda90
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:23:51 följande:

Så behöver det ej vara att man ser ner på svenskar, det gör verkligen inte alla invandrare. allt vanligare blir det med utländska och svenskar tillsammans. I detta fall är jag inte ensam vit i deras släkt och har själva sagt att det inte är ett problem. 

problemet är att dem är elaka! Elaka och trycker ner mig på alla olika sätt. Och min kille säger att det kommer bli bättre med tiden. har svårt att tro detta

Missade du biten att jag skrev att jag är invnadrare?
    Jag vet att det inte behöver vara så men jag vet också hur det är.
Svar på tråden Partners familj trycker ner mig!