• Agda90

Partners familj trycker ner mig!

Han går i familjens ledband. Så när ni är gifta kommer han att kräva att du ska sluta sminka dig. Kräva att du beter dig så som hans familj anser att du ska göra osv osv osv. 

De är fientligt inställda till svenskar och har noll respekt för den kultur som du representerar. Och detta vill du gifta dig in i frivilligt?

• Agda90

Jag glömde det viktigaste. Jag är själv invandrare. Mina föräldrar har alltid ansett att svenskar är ett folk som är mindre värda. När jag träffade en svensk man har de i alla fall haft vett att hålla käft om honom. Men min man har alltid sagt att han är övertygad att de hade accepterat honom mer om han kom från det land som jag är född i. 

Idag har vi extremt lite kontakt med mina föräldrar för jag vill inte leva mitt liv så som de anser att jag ska leva det. Kommer din blivande make att kunna göra detsamma för dig?

Min svärmor skulle aldrig komma på tanken att kommentera min sminkning. Jo, om jag hade fått en fläck mascara på fel ställe då hade hon sagt till mig så att jag kunde fixa till det. 

• Agda90
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:25:46 följande:

Dem har alltid sagt att skaffar vi barn får vi välja exakt och dem ska inte födas in i någonting utan får välja själva. 

men när de beter sig såhär vet jag intw

Och när du är gravid kommer du att få höra en massa om ditt utseende, att du har gått upp för mycket/för lite i vikt, hur du ska äta osv osv osv. 
  • Agda90
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:23:51 följande:

Så behöver det ej vara att man ser ner på svenskar, det gör verkligen inte alla invandrare. allt vanligare blir det med utländska och svenskar tillsammans. I detta fall är jag inte ensam vit i deras släkt och har själva sagt att det inte är ett problem. 

problemet är att dem är elaka! Elaka och trycker ner mig på alla olika sätt. Och min kille säger att det kommer bli bättre med tiden. har svårt att tro detta

Missade du biten att jag skrev att jag är invnadrare?
    Jag vet att det inte behöver vara så men jag vet också hur det är.
  • Agda90
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:36:52 följande:
    Ja säkert. Men det kan jag få höra av svenska föräldrar också? ser inte det som största problemet just nu.

Är det inte?

De är elaka och trycker ner dig idag och har gjort i 4 års tid. Det kommer inte att förändras till det bättre. Du skriver att ni ska gifta er. Vad brukar komma efter giftermål? Oftast är det barn. Så det kommer att bli ett problem det också för du kommer inte klara av att lösa de problem som redan finns tills dess. Och din pojkvän är tyvärr en mammagris som inte kan stå på egna ben och säga ifrån när hans blivande fru blir illa behandlad av hans familj. 

Jag har haft turen att träffa en man som respekterar mig väldigt mycket. Han skulle aldrig dra sig för att säga ifrån om någon av otrevlig mot mig och jag behövde hans stöd. Han har sagt ifrån till min mamma när hon gick över gränsen och jag stod ledsen och visste inte hur jag skulle agera. 

Jag får en känsla av att du är förblindad av det du tror är kärlek. Men tänk efter vad du vill att ett förhållande ska vara. Jag tänker inte på de rosa molnen som man svävar på i början av ett förhållande. Vad vill du ha ut av ett förhållande på sikt?  Vad brinner du för? 

Hade min mans familj bemött mig så som din blivande mans gör så hade jag lämnat förhållandet. För kan de inte respektera den kulturen som jag har valt att leva i så kommer de aldrig att respektera mig. I deras ögon kommer du alltid att vara en svensk tjej som är snål och saknar kultur. 

Svar på tråden Partners familj trycker ner mig!