• Lönnsirap

Partners familj trycker ner mig!

Min erfarenhet är att när "mannens sida" är "knasig" och mannen inte snabbt sätter ner foten, så handlar det om att han låter någon annan driva de frågor han är för feg för att driva själv.

Så han kan stå där och framstå som feminist, godhjärtad och generös, utan att ALLS behöva visa det!

Han tycker du överreagerar för han håller fullständigt med sina föräldrar och släktingar på ett plan. Och han jobbar på att få dig att vara mer som dem, utan att själv framstå som likadan som dem 

• Lönnsirap
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:21:31 följande:
    Så det känns. som att jag ger mer och mer av mig själv men ändå inte duger åt någon av dem.
    Troligen känns det så, för att det ÄR så. Ingenting kommer "duga", eftersom de inte respekterar dig för den du ÄR, utan tänker att du ska anpassa dig. Och eftersom det är en grupp kommer du aldrig någonsin kunna göra ALLA nöjda.

Resultatet är att du tappar dig själv och kämpar med "dig själv" och helt missar att du faktiskt befinner dig i en miljö som är kvävande och inte alls sund. Det är inte min bild av kärlek i allafall, att trycka ner folk och försöka få dem att vara någon annan.

Det låter som att du är traumabunden till din pojkvän. Han är så fantastisk (eftersom han är det mellan varven när han inte trycker ner dig). Ni har varit ihop i 4 år. 

• Lönnsirap
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 09:53:12 följande:
    Antagligen . Gått igenom väldigt mycket trauma ändå förminskar han det genom att säga att jag tar åt mig för mycket.
    Jag tänker att det är väldigt mänskligt att borsta bort obehagliga känslor i en relation och att han troligen inte tycker det "är så farligt". Men rent krasst, så är det faktiskt rätt osunt att förminska den andre och att få den att känna sig "fel".

Den där känslan av att inte duga ÄR faktiskt motsatsen till kärlek!
Svar på tråden Partners familj trycker ner mig!