• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • Sanlin90
    Rödluvan93 skrev 2023-05-24 11:26:17 följande:

Någon som brukar få några symptomer tidigt efter ÄL? Känts en hel del molande värk på högersida äggstock typ 🤔 är bara på ÄL+4 idag. Eller så är de bara inbillning som vanligt 😂 men intressant vad för upplevelse ni har!

Om jag haft äl har jag haft smärtor i vänster äggstock sedan ägglossning, är troligen på äl+5 isf idag sitter det dock mer centrerat
  • Bär

Blödningen efter missfallet har slutat och ägglossningstest är inköpta så nu ger vi oss snart in på försök nr 3, eller försök nr 1 efter MF.. uppdaterar in mig på lista när jag vet när ägglossningen blir av!

Känns ändå ganska tungt att börja om igen när man hann gå i 2,5 månad vetandes att man var gravid innan MF kom 😞

• Foodie92

Sanlin90: kan va att du ägglossat och är på äl+5 eller att kroppen försöker ägglossa helt enkelt 😊

Rödluvan: ja får ibland "symptom" i samband med ägglossning som håller fram till mensen eller så dyker de upp vid äl8. Tyvärr har de inte betytt något för min del gällande graviditet men de kan tyda på ägglossning isf.

Bär: så himla tråkigt och tungt de måste vara, kan inte föreställa mig 💕

• Hejasommaren
    Embarazada skrev 2023-05-24 10:21:49 följande:

Jag fick positivt ÄL-test flera dagar före beräknat så jag flyttar min BIM från 10/6 till 6/6.

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket
    1-2/6 sanlin90 2a barnet, försökt 2 år
    2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket
    2/6 - Pälsboll, 1a barnet
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    3/6 Hannis1983, 4e barnet. 3e försöket efter MF
    6/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    8/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    11/6 - Loui123, 2 a barnet, 7e försöket
    13/6 - ggi123, 1a barnet, 9e försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    13/6 - Malmötjej, 1a barnet, 5e försöket
    15/6 - lipa3646 5e barnet 6 försöket efter änglafödsel
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF

ibland tackar man verkligen högre makter för att man börjar testa i god tid så man hinner hitta peaken när ÄL startar tidigare! Kul också att vi verkar dela ÄL! 🥰 eftersom mina test var lite motstridiga vill jag dock avvakta ev. temphöjning innan jag lägger in mig på listan
  • Hejvärldenhej

Åh Bär! Jag kan inte förstå hur det känns. Hoppas att allt kan få gå som planerat denna gång om ni kör direkt! Annars kanske skönt med en liten paus?

Sannlin: hoppas hoppas det varit ägglossning!!

Rödluvan: ja jag upplever att jag kan bli pms-ig ganska direkt efter ägglossning. Känner hormonerna, svullna bröst och lätt till tårar och irritation 😅

embarazada, hejasommaren så najs! Haha min kille och jag brukar säga att vi ber till moder liv och den heliga livmodern 😁

• Hejvärldenhej

Men okej hörni nu gjorde min temp något oväntat, skulle säga att ett sånt stort dropp inte hänt innan 🤔 och brukar alltid ha ägglossning så har ingen anledning tro att det inte skett (glada gubbar och temp-höjning)

• Embarazada
    Hejasommaren skrev 2023-05-24 12:56:11 följande:
    ibland tackar man verkligen högre makter för att man börjar testa i god tid så man hinner hitta peaken när ÄL startar tidigare! Kul också att vi verkar dela ÄL! 🥰 eftersom mina test var lite motstridiga vill jag dock avvakta ev. temphöjning innan jag lägger in mig på listan

Eller hur!!

Jag börjar alltid testa flera dagar innan då jag är så rädd att missa. Det har varit såhär en gång tidigare också, alltså att jag fått positivt test på CD10.

Så jag brukar ha ÄL mellan CD10-CD14 Skrattande

• Sanlin90

sover hela natten fram till 3 med något uppvak sen börjar jag vakna stup i kvarten och har en fläkt riktad mot mig kan det här ge lägre temp? Jag är nästan heöt 100 på att jag ägglossat men alltså tempen är låg och den började vara låg igen när jag började sova sämre och fläkten åkte på den ökar inte igen utan ligger på samma som innan äl :(

• Barbrastreisand

Hej! Hoppar in här med då mensen kom idag.

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket
    1-2/6 sanlin90 2a barnet, försökt 2 år
    2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket
    2/6 - Pälsboll, 1a barnet
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    3/6 Hannis1983, 4e barnet. 3e försöket efter MF
    6/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    8/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    11/6 - Loui123, 2 a barnet, 7e försöket
    13/6 - ggi123, 1a barnet, 9e försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    13/6 - Malmötjej, 1a barnet, 5e försöket
    15/6 - lipa3646 5e barnet 6 försöket efter änglafödsel
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF
    23/6 - Barbrastreisand 

Svar på tråden BIM Juni 2023