• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • Sanlin90
    Suck, jag fortsätter att ha lite beige bruna flytningar det är verkligen pyttelite men vet inte varför det kommer om det är en bortfallsblödning eller annat.
    Testade imorse då första mikroblödningen va i förrgår men det va negativt dock hade jag redan varit uppe och kissat typ 2h innan sen somnat igen
  • Syskonförsök

Japp, båda mina graviditeter har jag sett på grafen runt dag 7-8 att jag troligtvis är gravid! Har i vanliga fall inte temp över 36,7 mer än någon enstaka dag men vid graviditeterna har tempen varit mer flera dagar och oftast ökat. Sen har jag båda gånger haft en dipp runt dag 5-6. 

men de där är nog individuellt hur mycket det syns!

Hejvärldenhej skrev 2023-05-26 08:51:57 följande:

Tack Syskonförsök! Och intressant att se din gravidkurva☺️ men så när du var gravid så var din temp högre än under vanlig lutealfas alltså? Och stannar där uppe? Jag lär mig mycket här! 

Oo Sanlin90 håller tummarna för att det var fläkten!  Och att du kan sova gott även utan den 

• Hejasommaren

Imorse bekräftade FF äntligen ÄL så lägger in mig i listan. BIM 8/6. 

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket
    1-2/6 sanlin90 2a barnet, försökt 2 år
    2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket
    2/6 - Pälsboll, 1a barnet
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    3/6 Hannis1983, 4e barnet. 3e försöket efter MF
    6/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    8/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    8/6 - Hejasommaren, 1a barnet, 2a försöket 
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    11/6 - Loui123, 2 a barnet, 7e försöket
    13/6 - ggi123, 1a barnet, 9e försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    13/6 - Malmötjej, 1a barnet, 5e försöket
    15/6 - lipa3646 5e barnet 6 försöket efter änglafödsel
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF
    23/6 - Barbrastreisand 

• Hejvärldenhej

Foodie92: när vågar du p dig på ert första test? har läst att folk ändå plussar på ÄL+9 så liiite sugen på att ta ett tidigt i morgon 🙈

Och hur går det för dig Sanlin90? tror du också bim 1/6 fortfarande💕

• oshark
    Bakpotatis skrev 2023-05-26 12:45:20 följande:

Kan någon hjälpa mig att tolka min graf? Fattar inte vad som händer just nu, temperaturen går upp och ner och NC väntar på att bekräfta ägglossning på dag 16 men jag har haft negativa ÄL-test hela veckan. Hade ju kemisk graviditet förra cykeln så gissar att den fortsätter spöka på något sätt men blir tokig på att kroppen ska hålla på och krångla. Vill veta vad som händer! Vet dessutom inte riktigt om den nya cykeln började när NC tror, visste att det var en kemisk graviditet den dagen som står som cykeldag 1 men började inte blöda förrän dag 4...

Dagen du började blöda är CD1. 
  • Syskonförsök

Du är nog bara på CD 16 idag. blödning är CD1. så ägglossning komemr säkert nu snart  om den brukar komma runt dag 16!

Bakpotatis skrev 2023-05-26 12:45:20 följande:

Kan någon hjälpa mig att tolka min graf? Fattar inte vad som händer just nu, temperaturen går upp och ner och NC väntar på att bekräfta ägglossning på dag 16 men jag har haft negativa ÄL-test hela veckan. Hade ju kemisk graviditet förra cykeln så gissar att den fortsätter spöka på något sätt men blir tokig på att kroppen ska hålla på och krångla. Vill veta vad som händer! Vet dessutom inte riktigt om den nya cykeln började när NC tror, visste att det var en kemisk graviditet den dagen som står som cykeldag 1 men började inte blöda förrän dag 4...

• Bär

Börjar få en stegring på ägglossningstesten då hoppas och tror att ägglossningen är påväg att komma igång efter MF för ett par veckor sedan!

Sörjer fortfarande det, men är så redo att försöka igen.
    Har tidigare blivit gravid lätt, dom 2 första barnen tog sig på första försöket och min 3:e graviditet som slutade i MF tog sig på andra försöket.
    Hoppas att trenden att bli gravid fort håller i sig ännu ❤️

• Sanlin90

Hejvärlden jag är osäker drack lite igår så dagens temp är inte tillförlitlig men jag skrev till nc och dom va ändå säkra att min äl varit jag tror på cd 46 och jag va sjuk cd 45 så vet inte om jag ska utesluta tempen där?!
    jag känner mig lite osäker på om äl varit enligt min kurva faktist, blödde ett stänk för 4 dagar sen sedan kom det lite brun beigt tills igår vid typ 2 tillfällen varje dag dit så tre dagar med blödning så det känns kort för en bortfallsblödning om det va anovulatoriskt så jag är knäpp på det här, tog gravtest på utspädd urin imorse som visa vagt men det va ju ett babyplan dock va strecket vagare ån deras typiska spökstreck sen har jag druckit så mycket idag pga drinkarna igår så har inte kunnat ta på koncentrerad urin.
    vad tror ni? Ena är utan den sjuk tempen
  • Syskonförsök

Uteslut dag 45 om du var sjuk. De är säkert ägglossning även om nc tror det men då känns det lite som den låga tempen eventuellt kan tyda på lägre progesteron. jag skulle boosta med c vitamin om du inte vill pröva progesteronkräm som vissa kör (jag har inte provat det!) 
    nu är ju inte jag en läkare alls men så jag själv skulle tolkat om det var min graf, progesteron är ju det hormon som höjer tempen och även det som hjälper bygga en bra slemhinna och hjälper ägget fästa. 

Sanlin90 skrev 2023-05-27 18:55:47 följande:
    Hejvärlden jag är osäker drack lite igår så dagens temp är inte tillförlitlig men jag skrev till nc och dom va ändå säkra att min äl varit jag tror på cd 46 och jag va sjuk cd 45 så vet inte om jag ska utesluta tempen där?!
    jag känner mig lite osäker på om äl varit enligt min kurva faktist, blödde ett stänk för 4 dagar sen sedan kom det lite brun beigt tills igår vid typ 2 tillfällen varje dag dit så tre dagar med blödning så det känns kort för en bortfallsblödning om det va anovulatoriskt så jag är knäpp på det här, tog gravtest på utspädd urin imorse som visa vagt men det va ju ett babyplan dock va strecket vagare ån deras typiska spökstreck sen har jag druckit så mycket idag pga drinkarna igår så har inte kunnat ta på koncentrerad urin.
    vad tror ni? Ena är utan den sjuk tempen
  • Sanlin90

Jag har funderat på att köpa den många tipsar om jag inte minns namnet på, även senast nc satte ut äl gick den sicksack men jag tog bort alla gamla tempar för jag slutade med hydrokortison för typ 3 mån sen och då ökade min basaltemp ganska mycket

Svar på tråden BIM Juni 2023