• Anonym (Mojaffa)

Skulle du kunna bo i Rinkeby?

Ja eller nej?

• Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?
  • Anonym (Memma)

Jag skulle inte välja att bo där, men hellre Rinkeby än Skärholmen och hela röda linjen söderut som är som ett enda sammanhängande ghetto. Rinkeby och Tensta är ändå rätt avskärmade och kan inte växa sig så enormt som de södra förorterna.

• Polyrytm

Jag har bott i Gottsunda. Det kanske är jämförbart.

Men jag tror inte jag skulle vilja bo i Rinkeby.

Däremot tycker jag att alla goda antirasister som skriker efter mångkultur och invandring borde vilja bo i Rinkeby och liknande ställen istället för kritvita områden där den största mångkultursyttringen är den iranska tandläkaren.

Märkligt det där.....

• Anonym (Mångalen)

hellre där än på Månen

• Anonym (A)

Jag spenderade mina  första 25 år i Tensta (hängt mycket i Rinkeby också) så jag har gjort mitt brukar jag säga. Idag är svaret nej.

• Anonym (Bostad)
    Anonym (Mojaffa) skrev 2023-05-11 12:41:08 följande:
    Skulle du kunna bo i Rinkeby?

Ja eller nej?

Bor du där själv? Jag har inga planer på att flytta nu har precis skaffat bostad 
  • Anonym (Love)

Nej. 

Men skulle inte kunna bo i stockholmsregionen öht. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Jag växte upp i ett område som liknar Rinkeby, det var dock inte lika illa då. Mer blandat, både invandrare och svenskar, inte lika mycket problem som idag.

Det var både positivt och negativt att växa upp i ett sådant område. Absolut inte bara negativt, trots att det fanns problem redan då. Men jag har många fina minnen därifrån.

Idag blir svaret tvärt nej. Med det menar jag att jag inte frivilligt skulle bosätta mig i ett sådant område, särskilt inte med mina barn. Jag antar att det var vad TS menade med frågan? Har man ingenstans att bo får man ju ta det som finns och göra det bästa av situationen.

• Anonym (Högsätra)

Nej tack, jag trivs så bra här i Högsätra. Nej, jag menar, Hagsätra.

• Rockärbäst

TS, varför frågar  du?

Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?