• Anonym (Mojaffa)

Skulle du kunna bo i Rinkeby?

Ja eller nej?

• Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?
  • Pixxel
    Polyrytm skrev 2023-05-15 02:14:43 följande:
    Finns det ens sådana områden kvar?
    Ja men det är väldigt svårt i t.ex städer som Stockholm där jag bor. Men jag har hittat en liten idyll precis utanför stan.
  • TvillingmammaVästgöte
    Polyrytm skrev 2023-05-15 02:14:43 följande:
    Finns det ens sådana områden kvar?
    Ja, det gör det förstås. Där jag bor är det få invandrare. Klassfoton ser ut som de gjorde på sjuttiotalet.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Vi bor i en mindre stad med nästan bara svenskar. Grannorten har något fler invandrade, men det kan inte jämföras med invandrartäta storstadsområden. 

Jag har inget emot lite blandning, men vill inte bo där svenskar är i minoritet, inte i Sverige. Få svenskar vill det, annars skulle de väl bo kvar i invandrartäta områden? 

Vad folk gör är mer relevant än vad de säger.

Men det finns många städer och områden i Sverige där svenskar är i klar majoritet. Men i storstäderna är dessa områden ofta dyra och inte tillgängliga för gemene man.

• Polyrytm
    Pixxel skrev 2023-05-15 08:51:58 följande:
    Ja men det är väldigt svårt i t.ex städer som Stockholm där jag bor. Men jag har hittat en liten idyll precis utanför stan.
    Ett litet reservat för svenskar i Stockholm. 
  • Polyrytm
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-05-15 09:00:06 följande:
    Ja, det gör det förstås. Där jag bor är det få invandrare. Klassfoton ser ut som de gjorde på sjuttiotalet.
    Sedärja. 

Vet att jag läst statistik som visar att svenskar är i minoritet i vissa åldersspann. Typ 10-25 åringar eller nåt sånt.
  • flygrl
    Polyrytm skrev 2023-05-12 08:17:13 följande:
    Jovars. Kvinnan. 😉

Precis, riktiga hycklare.
    😊
  • Till Elli47

Nej aldrig! Jag bodde där när jag var liten, för att mina föräldrar ville att vi skulle bo där. Jag kunde bli trakasserad av även barn/ungdomar jag inte kände. Fick inte lära mig bra svenska från början. Jag skulle hellre bo i ett bra område i en annan stad på pendlingsavstånd från Sthlm, än att bo i utsatt område i Sthlm.

• Anonym (y)

Tror inte det. Fula stenblock till lägenhetshus och ingen natur knappt. Få människor hade nog bott där om de haft råd med nåt bättre. 

• Anonym (Rudolf)

Det är människorna som gör ett område. Jag bodde i Kortedala (nordöstra Göteborg) ett par år. Inget fel på området i sig. Ligger fint med vacker natur omkring och husen i området smälter in fint i miljön. Detta var för drygt 20 år sedan, men redan då borde området ha klassats som ett "utsatt område". Det var faktiskt en lättnad att flytta därifrån.

Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?