Skulle du kunna bo i Rinkeby?
Ja eller nej?
Ja eller nej?
Hade nog hellre begått harakiri än att bosätta mig i Stockholm, så nej. Jag har dock bott i både två områden i Angered och i Bergsjön och trivdes väl, även om det sistnämnda är lite väl dött för min smak. Angered saknar jag väldigt mycket och hoppas att kunna flytta tillbaka någon gång.
Aldrig i livet. Hellre Skärholmen än Rinkeby. Tycker stora delar av norra sidan är ett ghetto.
Undviker gärna hela 08-området. Pendlar hellre om jag skulle jobba där. Sedan finns ju del rövhål på pendlingsavstånd också, som Eskilstuna som är ett ghetto som stad.
Jag bor i Skäggetorp i Linköping som är ett ghetto, så då hade jag nog kunnat bo i Rinkeby med.
Jag bor i Skäggetorp i Linköping som är ett ghetto, så då hade jag nog kunnat bo i Rinkeby med.
Jag har levt hela mitt liv i Norra Botkyrka, längs röda linjen som nämndes tidigare i tråden och det får fan räcka. När jag drar härifrån blir det inte till Rinkeby precis utan nåt lugnare område. Visst finns det bra saker här med men det negativa överväger ändå för min del. :/
Jag har bott i Gottsunda. Det kanske är jämförbart.
Men jag tror inte jag skulle vilja bo i Rinkeby.
Däremot tycker jag att alla goda antirasister som skriker efter mångkultur och invandring borde vilja bo i Rinkeby och liknande ställen istället för kritvita områden där den största mångkultursyttringen är den iranska tandläkaren.
Märkligt det där.....
Jag har levt hela mitt liv i Norra Botkyrka, längs röda linjen som nämndes tidigare i tråden och det får fan räcka. När jag drar härifrån blir det inte till Rinkeby precis utan nåt lugnare område. Visst finns det bra saker här med men det negativa överväger ändå för min del. :/
Nej, blir för långt pendling till jobb och familj.
Aldrig i livet. Har bott tillräckligt i mindre trevliga områden. Hela region Mordor går fetbort f.ö. Illa nog att behöva åka upp dit på möten.
Stannar i de djupa skogarna, alt flytt till Pohjanmaa.
Aldrig i livet. Har bott tillräckligt i mindre trevliga områden. Hela region Mordor går fetbort f.ö. Illa nog att behöva åka upp dit på möten.
Stannar i de djupa skogarna, alt flytt till Pohjanmaa.