• Anonym (Mojaffa)

Skulle du kunna bo i Rinkeby?

Ja eller nej?

• Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?
  • Polyrytm
    Anonym (Har bott i olika socioekonomiska miljöer) skrev 2023-05-12 23:09:06 följande:
    Tack ja, jag är verkligen inte anpassad för att hantera att bo i förort.
    Hellre en lugn och trevlig förort än att bo i en storstad, men jag förstår vad du menar.

Bo nära skog och natur och slippa anpassa sig hela tiden för grannar och andra är väldigt skönt. Själen kan andas.
  • Anonym (Har bott i olika socioekonomiska miljöer)
    Polyrytm skrev 2023-05-13 08:27:59 följande:
    Hellre en lugn och trevlig förort än att bo i en storstad, men jag förstår vad du menar.

Bo nära skog och natur och slippa anpassa sig hela tiden för grannar och andra är väldigt skönt. Själen kan andas.
    Jag har aldrig bott i centrum av en storstad men kan föreställa mig att jag inte hade gillat det.
  • intesvensson

Aldrig i livet. Vill knappt bo i Sverige, men nu gör jag det pga barn. Men när min son är vuxen då flyttar jag till södra Europa.

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-05-12 21:23:27 följande:
    Fattar jag också men .. som man uttrycker sig så kommer det säkert att reta någon i PK-maffian Som att bi i Afrika lär ju inte ses mellan fingrarna.
    Man kan tycka så men ... inte ens på ett sådant här forum brukar man klara sig undan.
    Jag blev avstängd för att jag tyckte man kunde stoppa moppeligister med ett armeringsjärn i framhjulet ....
    Folk blir kränkta av allt möjligt som de inte håller med om
    Ditt förslag var direkt olagligt så bra jobbat av moderaterna. 
    Inlägget du syftar på i denna tråden kan självklart väcka anstöt men det säger mer om dessa kränkta individer än om inlägget i sig som ibte är vidare kontroversiellt...alls...
  • Pixxel

Aldrig i livet. Vill bo i ett område där svenskarna är i majoritet.

• Anonym (Mö)

Nej det blir för långt till jobbet i köpenhamn då.

• Polyrytm
    Pixxel skrev 2023-05-14 23:26:15 följande:

Aldrig i livet. Vill bo i ett område där svenskarna är i majoritet.

Finns det ens sådana områden kvar?
Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?