Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Skulle du kunna bo i Rinkeby?

Jag växte upp i ett område som liknar Rinkeby, det var dock inte lika illa då. Mer blandat, både invandrare och svenskar, inte lika mycket problem som idag.

Det var både positivt och negativt att växa upp i ett sådant område. Absolut inte bara negativt, trots att det fanns problem redan då. Men jag har många fina minnen därifrån.

Idag blir svaret tvärt nej. Med det menar jag att jag inte frivilligt skulle bosätta mig i ett sådant område, särskilt inte med mina barn. Jag antar att det var vad TS menade med frågan? Har man ingenstans att bo får man ju ta det som finns och göra det bästa av situationen.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Vi bor i en mindre stad med nästan bara svenskar. Grannorten har något fler invandrade, men det kan inte jämföras med invandrartäta storstadsområden. 

Jag har inget emot lite blandning, men vill inte bo där svenskar är i minoritet, inte i Sverige. Få svenskar vill det, annars skulle de väl bo kvar i invandrartäta områden? 

Vad folk gör är mer relevant än vad de säger.

Men det finns många städer och områden i Sverige där svenskar är i klar majoritet. Men i storstäderna är dessa områden ofta dyra och inte tillgängliga för gemene man.

Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?