• Polyrytm

Skulle du kunna bo i Rinkeby?

Jag har bott i Gottsunda. Det kanske är jämförbart.

Men jag tror inte jag skulle vilja bo i Rinkeby.

Däremot tycker jag att alla goda antirasister som skriker efter mångkultur och invandring borde vilja bo i Rinkeby och liknande ställen istället för kritvita områden där den största mångkultursyttringen är den iranska tandläkaren.

Märkligt det där.....

• Polyrytm
    flygrl skrev 2023-05-11 23:12:22 följande:

Jag har levt hela mitt liv i Norra Botkyrka, längs röda linjen som nämndes tidigare i tråden och det får fan räcka. När jag drar härifrån blir det inte till Rinkeby precis utan nåt lugnare område. Visst finns det bra saker här med men det negativa överväger ändå för min del. :/

Så du är bekant med orten du med mannen.
    Och jag kan fan bara hålla med det du skriver om typ dom goda antirasisterna. Dom ääälskar oss och våra kvarter men på behörigt avstånd där dom sitter på fancy Söder eller rent av Bromma. :/
    Jovars. Kvinnan. 😉

Precis, riktiga hycklare.
  • Polyrytm
    Rataxes skrev 2023-05-12 08:51:25 följande:

Aldrig i livet. Har bott tillräckligt i mindre trevliga områden. Hela region Mordor går fetbort f.ö. Illa nog att behöva åka upp dit på möten. 
    Stannar i de djupa skogarna, alt flytt till Pohjanmaa. 

Skogen är vårt hem.
  • Polyrytm
    Anonym (Har bott i olika socioekonomiska miljöer) skrev 2023-05-12 22:29:26 följande:

Jag har bott i medelklassigt radhusområde följt av motsvarande rinkeby- förort följt av medelklassigt radhusområde följt av WT-avfolkningsbruksort.

Mina föräldrar som är väldigt välmenande politiskt vakna människor tyckte det var bra att jag som adopterad (afrika) inte bara skulle ha svenska personer runt mig och få kompisar från andra kulturer. Men jag var så malplacerad trots eller egentligen pga hudfärgen och blev så mobbad att jag stannade hemma eller tog bussen till min gamla stadsdel och de kompisar jag hade där. Jag blev en sk hemmasittare. Så vi ge upp och flytta tillbaks.

Sedan träffade jag killen som nu är min man och flyttade in i en alldeles underbart charmig fd bruksort med en invandrarfamilj som driver pizzerian och så jag som enda multikulturella inslag. Jag titulerar mig numera som sveriges första svarta WT och det är klart det trevligaste stället jag bott på, slår både radhusområde och definitivt förort. 

Vi plockade fram grillen redan i mars, fuck yeah!

Fint att det blev bra till slut.😊
  • Polyrytm
    Anonym (Har bott i olika socioekonomiska miljöer) skrev 2023-05-12 23:09:06 följande:
    Tack ja, jag är verkligen inte anpassad för att hantera att bo i förort.
    Hellre en lugn och trevlig förort än att bo i en storstad, men jag förstår vad du menar.

Bo nära skog och natur och slippa anpassa sig hela tiden för grannar och andra är väldigt skönt. Själen kan andas.
  • Polyrytm
    Pixxel skrev 2023-05-14 23:26:15 följande:

Aldrig i livet. Vill bo i ett område där svenskarna är i majoritet.

Finns det ens sådana områden kvar?
  • Polyrytm
    Pixxel skrev 2023-05-15 08:51:58 följande:
    Ja men det är väldigt svårt i t.ex städer som Stockholm där jag bor. Men jag har hittat en liten idyll precis utanför stan.
    Ett litet reservat för svenskar i Stockholm. 
  • Polyrytm
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-05-15 09:00:06 följande:
    Ja, det gör det förstås. Där jag bor är det få invandrare. Klassfoton ser ut som de gjorde på sjuttiotalet.
    Sedärja. 

Vet att jag läst statistik som visar att svenskar är i minoritet i vissa åldersspann. Typ 10-25 åringar eller nåt sånt.
Svar på tråden Skulle du kunna bo i Rinkeby?