• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 05:22:54 följande:

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

Grattis, vad kul 😍 
  • SierraLeone

Är i 4+1 idag och de senaste två dagarna har jag vaknat på natten av att vara extrem kissnödig. Mina menssmärtor är inte lika häftiga längre men känner av växtvärken ibland. Inget illamående än så länge, äter vid fasta tider. Har dock märkt en ökad känsla av hunger så äter ett litet mål till på kvällen. Vilka symptom har ni tjejer? Glad

• cutepenguin
    SierraLeone skrev 2023-05-23 13:21:58 följande:

Är i 4+1 idag och de senaste två dagarna har jag vaknat på natten av att vara extrem kissnödig. Mina menssmärtor är inte lika häftiga längre men känner av växtvärken ibland. Inget illamående än så länge, äter vid fasta tider. Har dock märkt en ökad känsla av hunger så äter ett litet mål till på kvällen. Vilka symptom har ni tjejer? Glad

Jag är i 4+3 och har exakt samma symtom. Gått upp flera gånger på toa på natten senaste 3-4 dagarna, och har molvärk till och från. Glad
  • Anonym (Hejhopp)

Jag ruvar (RD9), testdag 31/5. Satte in en 5-dagars.

Inatt vaknade jag av ont i magen och ryggen och fick nästan panik, vart som bortblåst imorse. Har annars haft allmänt molvärk. Lätt illamående (men känns typ som man hittar på) fick även lite yrsel igår efter lunch så fick sätta mig på en bänk, det blev typ tungt att andas. Ja massa konstiga symptom som man totalt analyserar sönder! Brötsen är ej ömma bara bröstvårtorna. 
    Diffust och allt kan likväl vara mens antar jag! :( vågar inte testa än vill hålla mig till testdag eller så börjar jag blöda.

Jag väntar bara på flytningar som inte är vita..vanligtvis har jag mens på torsdag. Ska man räkna med det eller kan den blir mycket försenad? har en väldigt jämn cykel i vanliga fall.

• aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 13:21:58 följande:

Hm men om vi hade testdag samtidigt, hur kan du vara i 4+1 då? Jag får det till att jag är i vecka 5+0 idag 🙃

Än så länge har jag lite molande värk bara, upplever möjligen att jag är lite mer kissnödig än tidigare och andfådd. 

• SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-23 17:08:37 följande:

Hm men om vi hade testdag samtidigt, hur kan du vara i 4+1 då? Jag får det till att jag är i vecka 5+0 idag 🙃

Än så länge har jag lite molande värk bara, upplever möjligen att jag är lite mer kissnödig än tidigare och andfådd. 

Man räknar inte på samma sätt när man genomgått IVF som naturlig befruktning. När man genomgår IVF ska man räkna 2 veckor innan dagen för insättning av embryå och det är veckan du slutligen befinner dig i.  
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 17:19:25 följande:
    Man räknar inte på samma sätt när man genomgått IVF som naturlig befruktning. När man genomgår IVF ska man räkna 2 veckor innan dagen för insättning av embryå och det är veckan du slutligen befinner dig i.  
    Men om man sätter in ett fem dagars så borde det bli två veckor plus 5 dagar tänker jag? För mig är det rimligt att vid ett FET räkna två veckor efter ägglossning eftersom ägget har befruktats på utsidan och sätts in sex dagar efter man fått utslag ☺️ vid en ivf går det ju att få väldigt exakt i min värld 🙃
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-23 17:51:07 följande:
    Men om man sätter in ett fem dagars så borde det bli två veckor plus 5 dagar tänker jag? För mig är det rimligt att vid ett FET räkna två veckor efter ägglossning eftersom ägget har befruktats på utsidan och sätts in sex dagar efter man fått utslag ☺️ vid en ivf går det ju att få väldigt exakt i min värld 🙃
    Du kan läsa mer om det här 🙂 

https://www.1177.se/Skane/barn--gravid/graviditet/om-graviditeten/sa-raknar-du-gravidveckor/
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?