• aminabe

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Jag hoppar gärna in här, ruvardag 8 med en snygg 5 dagars blasto! Har en dotter på två år så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig för symptom. Kommer iaf inte ta förrän testdag som är på lördag. Komiskt nog precis haft magsjuka och har fortfarande dålig aptit. Tar lutinus på grund av kort lutealfas och blivit lurad av dessa förr. 

• aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-16 19:33:53 följande:
    Då är vi på samma ruvardag :) har stor igenkänning på känslan att Inte veta vilka symptom man ska förvänta sig. Känns som att man är lite i limbo just nu. 
    Ja, ena stunden är man hoppfull och andra stunden besviken och rädd. Vet att det är tidigt så symptom kan ju dröja såklart. Men oj vad det hade varit skönt att få något tecken. Då går vi in på ruvardag 9 idag då! 
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-16 20:21:59 följande:
    Tack!!! Men nu har mina smärtor i magen börjat avta kommer ibland men inte som innan , rmc sa att de är tidigt gravid symtom å att livmodern växer men varför har de avtagit, kan de va att de vuxit va de ska nu och koppen börjat vänja sig ? Ngn med erfarenhet? man blir ju så orolig , längtar till ultraljudet ❤️
    För mig var det inte konstant när jag var gravid med min dotter. Det kom och gick en hel del. När är det ultraljud?
  • aminabe
    Anonym (V) skrev 2023-05-17 06:59:09 följande:
    //
    Åh grattis Hjärta hur många dagar var flingan du satte in?
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-17 20:02:23 följande:
    Hur ont har ni haft i magen mitt har varit jätte olika men just nu har ja rätt ont i livmodern , som en tung känsla för nästan lite ont att gå , har ni med haft så? Den poff så är de borta och så har de hållt på så.. erfarenhet någon?❤️
    Vet att det är svårt men lita på kroppen! Just nu kan du inte göra något och det finns inget du kan påverka mer än att skapa de bästa förutsättningarna, så stressa inte och ta det lugnt Hjärta 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-18 11:51:16 följande:

Hur går det för alla? 

Jodå, livet tuffar på. Försöker inte tänka så mycket kring symptom etc, vet att det mesta kan bero på lutinusen och att det fortfarande är tidigt. Hur går det för dig? Hade du också testdag på lördag? 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-18 12:38:48 följande:
    Ja jag har haft samma inställning! mina lutinus tabletter tog slut igår enligt plan och jag har fortfarande menssmärtor men mer dova än tidigare under lutinus så se ibland var extrema, så jag har fortfarande symtom. Vet dock inte hur lång tid det tar innan lutinus helt är ute ur kroppen så man vågar ju inte hoppas ännu. 
    Åh vad skönt ändå! Jag ska fortsätta med mina till testdag och vid positivt fram till vecka 9. De gånger jag haft negativt och slutat med lutinus så har mensen dröjt typ 3-4 dagar men är nog väldigt individuellt. Jag tycker jag inte känner av så mycket just nu mer än att jag är väldigt svullen. Då håller du dig också till lördagen? :)
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-19 07:30:59 följande:

Ruvardag 8.. har noll symtom :( känns inte jätte positivt.. förra graviditeten började jag må illa redan rd 5.. men men. Hur mår ni alla?

Jag tror det är väldigt olika, har väl inte heller så mycket hopp på grund av inga symptom men det är ju inte kört förrän testet visar minus. Jag är på ruvardag 11 idag.
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-19 13:31:00 följande:
    Ja det e det säkert.. när har du testdag? Ruvar du på en 2.3 eller 5 dagars? :)
    Jag ruvar på en 5 dagars, FET. Vår enda flinga som klarade sig till frysen, fick inte göra färskåterföring pga risken för överstimulering. Fick ut 22 ägg, 11 normalt befruktade men bara en liten till dag 5. Däremot var den väldigt ?snygg? som läkaren uttryckte det så är väldigt hoppfull att det ska vara vårt guldägg! Testdag imorgon!

Vad ruvar du på? 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-19 17:42:08 följande:

Om ett försök misslyckas när brukar man få mensen då? 

Åh nej, gick det inte vägen? lutinus kan fördröjà med 3-4 dagar skulle jag säga men annars borde den komma. Beror ju dock på sin vanliga cykel tänker jag. 
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?