• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Anonym (Lina)

Är det möjligt att få nidblödning (rosa flytning) BIM+1 och BIM+2? Förvånad 

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 19:19:26 följande:

Exakt så, det är ju känt att man räknar två veckor innan ägglossning så detta bör vara mer rätt tänker jag! 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lina) skrev 2023-05-23 19:25:05 följande:

Är det möjligt att få nidblödning (rosa flytning) BIM+1 och BIM+2? Förvånad 

Kan tillägga att BIM för mig är ÄL+14..

• SierraLeone
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 19:19:26 följande:

Kan mycket väl vara så, är inte så insatt. Hur många dagar embryå är borde ju spela in såklart. 2 veckor innan är väl mest ca tid som står på 1177. 

Jag gissar på att vid uppföljning hos läkare kommer de räkna ut mer exakt vilket datum bf är beräknad till. 

• aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 19:58:09 följande:

Kan mycket väl vara så, är inte så insatt. Hur många dagar embryå är borde ju spela in såklart. 2 veckor innan är väl mest ca tid som står på 1177. 

Jag gissar på att vid uppföljning hos läkare kommer de räkna ut mer exakt vilket datum bf är beräknad till. 

Så är det absolut! Jag har fortfarande inte fått någon återkoppling med ultraljud, vet inte hur många dagar man kan räkna med. Får se helt enkelt ☺️ har ni bokat till mvc ännu? 
  • aminabe
    Anonym (Lina) skrev 2023-05-23 19:25:51 följande:

Kan tillägga att BIM för mig är ÄL+14..

Svårt att tro att det skulle vara en nidblödning just, när jag läst om det brukar det väl vara 7-9 dagar cirka efter ägglossning då ägget fäster sig. Vet dock inte hur sent ett ägg kan fästa sig men sen är det nog vanligt att man kan blöda lite tidigt i graviditeten pga sköra slemhinnor. Håller tummarna. När ska du testa? 
  • Anonym (Lina)
    aminabe skrev 2023-05-23 20:54:18 följande:
    Svårt att tro att det skulle vara en nidblödning just, när jag läst om det brukar det väl vara 7-9 dagar cirka efter ägglossning då ägget fäster sig. Vet dock inte hur sent ett ägg kan fästa sig men sen är det nog vanligt att man kan blöda lite tidigt i graviditeten pga sköra slemhinnor. Håller tummarna. När ska du testa? 

Åh.. får hoppas på det då. Tänkte testa imorgon eller på torsdag! 

• aminabe
    Anonym (Lina) skrev 2023-05-23 21:01:39 följande:

Åh.. får hoppas på det då. Tänkte testa imorgon eller på torsdag! 

När har du riktig testdag? Så spännande, ska hålla tummen för att det går vägen ❤️ 
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-23 20:50:25 följande:
    Så är det absolut! Jag har fortfarande inte fått någon återkoppling med ultraljud, vet inte hur många dagar man kan räkna med. Får se helt enkelt ☺️ har ni bokat till mvc ännu? 
    Ja jag undrar samma! Min sambo frågade senast idag om jag fått något svar men icke 😃. Vet inte om jag själv måste ringa och boka eller om de skickar en kallelse? 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-23 22:01:53 följande:
    Ja jag undrar samma! Min sambo frågade senast idag om jag fått något svar men icke 😃. Vet inte om jag själv måste ringa och boka eller om de skickar en kallelse? 
    Senast jag var gravid skickade de på 1177 så det kommer nog där, de har säkert bara mycket att göra. Behandlingar med sprutstart etc är ju prioriterade såklart! Jag har lite is i magen, tänker att det borde komma denna veckan iaf ☺️
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?