• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-21 07:32:49 följande:

Efter en dag längre ruvande så plussade jag idag Hjärta

Åh vilka fina nyheter nu på morgonen, Grattis! Hjärta
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-20 22:34:07 följande:
    Jaa eller hur!! Hur är de med din mensvärk nu? Min kommer och går vissa dagar värre än andra men ikväll har ja haft så ont i äggstockarna och igår i livmodern så ja, sen va de typ förgår hade ja inte ont någoting, hur är de för dig?❤️
    Ibland kan det gå timmar utan att jag känner något för att sedan få dova till värre mensvärk. Jag har precis som du, där det ibland känns som att det kommer från äggstockarna men ibland kommer värken i hela livmodern. Förhoppningsvis blir det mindre av detta med tiden för oss när vi är längre in i graviditeten ❤️ 
  • Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-21 08:51:17 följande:
    Ibland kan det gå timmar utan att jag känner något för att sedan få dova till värre mensvärk. Jag har precis som du, där det ibland känns som att det kommer från äggstockarna men ibland kommer värken i hela livmodern. Förhoppningsvis blir det mindre av detta med tiden för oss när vi är längre in i graviditeten ❤️ 
    Jaa då har vi exakt samma 😂❤️ Men har du något illamående ? Jag mådde så illa igår och förväntade mig samma nu när ja vaknade men ingenting ? Va kan de betyda?
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-21 08:56:46 följande:
    Jaa då har vi exakt samma 😂❤️ Men har du något illamående ? Jag mådde så illa igår och förväntade mig samma nu när ja vaknade men ingenting ? Va kan de betyda?
    Det här med illamående verkar vara väldigt individuellt och finns nog inget linjärt svar på hur illamåendet ska ta form Hjärta. Jag får illamående först när jag inte ätit på x antal timmar men annars har jag inget illamående. 
  • aminabe
    Mitt illamående kom först vecka 6 förra gången så är väldigt individuellt det där skulle jag säga. Då kunde inte jag äta något på hela morgonen. Spydde som standard när jag reste mu från sängen. Får se hur det blir den här gången.
  • Ellencassandra
    När jag var gravid i början så kom illamåendet typ varannan dag. Var jätte orolig när jag inte mådde illa.. men är normalt att det kommer och går.. för det gick ju bra :) 
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-21 10:59:01 följande:
    När jag var gravid i början så kom illamåendet typ varannan dag. Var jätte orolig när jag inte mådde illa.. men är normalt att det kommer och går.. för det gick ju bra :) 
    Okej vad bra att iag inte är ensam om de då, känner mig lite illamående nu igen men Nu får man ju å känner efter hela tiden, vill bara de ska bli v 12 nu eller åtminstone V8 så man får gå på ultraljud! När ska ni på ultraljud ? Vilken vecka ?🥰 jag har inte fått en tid än men de sa v 8 i tele 
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-21 11:06:39 följande:
    Okej vad bra att iag inte är ensam om de då, känner mig lite illamående nu igen men Nu får man ju å känner efter hela tiden, vill bara de ska bli v 12 nu eller åtminstone V8 så man får gå på ultraljud! När ska ni på ultraljud ? Vilken vecka ?🥰 jag har inte fått en tid än men de sa v 8 i tele 
    Förstår det! man slutar inte å överanalysera symtomen haha! Jag är inte gravid nu (vad jag vet) men när jag var gravid med dottern för fyra år sen :) jag blödde dessutom i typ tre veckor mellan v7 och 10 så gick på typ 4 privata ultraljud.. 
    ja det brukar vara i v8 man får gå :) spännande 😍😍
  • aminabe
    Anonym (Nkb) skrev 2023-05-20 20:33:26 följande:
    aminabe skrev 2023-05-19 22:00:22 följande:
    De sätter alltid en testdag utifrån när testen kan bedömas ge ett tillförlitligt resultat. Alltså alla test innan dess kan ge ett utfall som inte stämmer. Jag håller tummarna för att det går vägen.

Tack för svar, du lugnande verkligen en orolig själ. har haft mensvärk men de verkar de flesta haft. hade massor av symtom precis i början men insåg sen att det förmodligen är tabletterna. Dock har allt försvunnit nu förutom ?mensvärken.?

herregud detta är verkligen tortyr? 

håller tummarna för er på test dagen om jag förstått rätt imorgon ?

stort tack för svar! 

Är så olika, sist var jag övertygad om att vår behandling hade lyckats men lutinusen kan verkligen ge falska symptom. Denna gången har jag verkligen inte försökt analysera något utan bara på att fokusera på att vara i ett good state in mind. Har verkligen haft noll symptom men plussat så inget är omöjligt även fast man inte rent fysiskt känt något. Jag håller alla tummarna för dig! 
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-21 11:06:39 följande:
    När var det du hade testdag? för visst skulle du anmäla utfallet av det? Jag anmäler via 1177 och borde få svar inom de kommande dagarna med en tid för ultraljud i vecka 8.
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?