• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-25 09:19:31 följande:
    Jag äter folsyra och b12, tänker att jag går över till en multivitamin när jag kan sluta med den stora dosen av b12. Rädd att det blir överdoserat annars. Men omega-3 och c-vitamin kan väl inte vara fel. Har du låga järndepåer eller varför tar du blutsaft? ☺️
    Jag vet inte igentligen, står man ska äta mkt kött och blodpudding osv men sånt äter jag inte så köpte blutsaft istället, är med rädd att dosera fel, men ska till barnmorska nu den 30e, ska fråga massor😂 har ni erfarenhet av att flyga tidigt i graviditet? Finns de några som helst risker med de? 

idag mår jag riktigt illa , har haft lite kramp i vaderna också som jag läste man kunde få, imon får ja också svaret på hormon sprutorna jag tagit, imed jag fick en liten brun blödning, men symtom mässigt känns de inte som missfall tkr jag får mer å mer gravid symtom
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-25 12:16:50 följande:
    Jag vet inte igentligen, står man ska äta mkt kött och blodpudding osv men sånt äter jag inte så köpte blutsaft istället, är med rädd att dosera fel, men ska till barnmorska nu den 30e, ska fråga massor😂 har ni erfarenhet av att flyga tidigt i graviditet? Finns de några som helst risker med de? 

idag mår jag riktigt illa , har haft lite kramp i vaderna också som jag läste man kunde få, imon får ja också svaret på hormon sprutorna jag tagit, imed jag fick en liten brun blödning, men symtom mässigt känns de inte som missfall tkr jag får mer å mer gravid symtom

nä inte hört om risker vid flygning. Det e väl bara när man e hög gravid typ! 

spännande! Hoppas att hcg har ökat som det ska! låter ju lovande med symtom! När jag fick MA för flera år sen hade jag inga symtom.. men såklart man kan få det trots symtom. Håller tummarna!! 

• Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 13:16:28 följande:

nä inte hört om risker vid flygning. Det e väl bara när man e hög gravid typ! 

spännande! Hoppas att hcg har ökat som det ska! låter ju lovande med symtom! När jag fick MA för flera år sen hade jag inga symtom.. men såklart man kan få det trots symtom. Håller tummarna!! 

Jaa får hoppas allt går bra! Men har du/ni några tips på illamåendet ? Shit idag är de hemskt 😂🤯🤯🤯
  • theremustbeabetterway

Vi ska göra en FET på lördag! Någon mer som gör en insättning nu i dagarna?

Vi gör syskonförsök och har gjort en misslyckad insemination i november innan vi gjorde IVF i mars och fick 6 embryon till frysen och en färsk insättning som blev ett tidigt missfall. 

• aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-25 12:16:50 följande:

Flygning är ingenfara, är först i sista trimestern som man kan behöva läkarintyg. Jag har ju ruvat i Grekland och det gick hur bra som helst ☺️
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 09:49:08 följande:

Oj! Min klinik var väldigt snabb. Dom ringde för en timme sedan. får komma på ultraljud den 14e juni! Vilken klinik går du på? 

ja jag tar lutinus! Frågade om det och hon sa att jag kunde ta det tills ultraljudet! 

Jag fick återkoppling nu, 19/6 blir det ultraljud för min del! I senaste laget men men ☺️
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-25 13:47:46 följande:
    Jaa får hoppas allt går bra! Men har du/ni några tips på illamåendet ? Shit idag är de hemskt 😂🤯🤯🤯
    Äta lite men ofta, annars fick jag från min mvc sist att det går bra att ta typ postafen tror jag det heter. Annars får du be dem skriva ut lergigan typ men det är nog om man spyr. Jag klarade mig inte med postafen förra gången. 
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-25 14:39:09 följande:
    Äta lite men ofta, annars fick jag från min mvc sist att det går bra att ta typ postafen tror jag det heter. Annars får du be dem skriva ut lergigan typ men det är nog om man spyr. Jag klarade mig inte med postafen förra gången. 
    Jaa försökte de, har hjälpt de andra dagarna att äta ofta men fick panik nu och beställde en pizza , kanske inte alls bra men återstår att se om de funkade ❤️
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-25 14:50:13 följande:
    Jaa försökte de, har hjälpt de andra dagarna att äta ofta men fick panik nu och beställde en pizza , kanske inte alls bra men återstår att se om de funkade ❤️

För mig var det morötter som hjälpte.. men som du fått tips om - äta lite men ofta. Gå på promenader också. 

mitt illamående börjar komma smygande om jag inte ätit på länge. förra grav kom den 5+3 och nu e jag i 4+1. fast hon jag pratade med på ivf kliniken sa att jag var 4+3 så har ingen Aning😂 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?