• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 15:03:54 följande:

För mig var det morötter som hjälpte.. men som du fått tips om - äta lite men ofta. Gå på promenader också. 

mitt illamående börjar komma smygande om jag inte ätit på länge. förra grav kom den 5+3 och nu e jag i 4+1. fast hon jag pratade med på ivf kliniken sa att jag var 4+3 så har ingen Aning😂 

Jaa åt två morötter innan idag och de va kallt och gott och lindrade de en stund! Sen åt jag en banan men då eskallerade de bara 🤯 hahah nej de är så lustigt hur man räknar från mensen å sen vid ivf, vi hade me räknat fel på 4 dagar 😂
  • aminabe

Imorse mådde jag väldigt dåligt, var väldigt nära på att spy. Får de utvecklingen av det här men nästa vecka måste jag förberedda lite enkla saker att slänga i sig på morgonen samt ha med mig lite till jobb. Har ni tips? ☺️

• Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-26 07:44:39 följande:

Imorse mådde jag väldigt dåligt, var väldigt nära på att spy. Får de utvecklingen av det här men nästa vecka måste jag förberedda lite enkla saker att slänga i sig på morgonen samt ha med mig lite till jobb. Har ni tips? ☺️

Jag med spydde också 😭 ringde barnmorskan nu hon gav lite tips 

Smoothi 

Vindruvor 

IsGlass

Rostad macka

Kalla frukter kalla grönsaker 

Potatismos pasta sås ris sås

Vätska 

Vila 

Åksjukearmband 

Åksjuketabletter postasen 

Åksjuke tuggummi kalma tugga tio minuter 

• aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-26 09:18:32 följande:
    Jag med spydde också 😭 ringde barnmorskan nu hon gav lite tips 

Smoothi 

Vindruvor 

IsGlass

Rostad macka

Kalla frukter kalla grönsaker 

Potatismos pasta sås ris sås

Vätska 

Vila 

Åksjukearmband 

Åksjuketabletter postasen 

Åksjuke tuggummi kalma tugga tio minuter 

Tusen tack! Smoothie ska jag fixa, enkelt att ha med sig till jobbet också och kalla vindruvor/morötter. Kex och rostad macka vet jag inte fungerade förra gången, tyckte bara det växte i munnen 😂

Kanske ha lite saft eller smaksatt vatten tillgängligt också! 
  • Ellencassandra

Funkade inte å citera nu.. men olivia91 va jobbigt å spy 😢 det har jag klarat mig ifrån. Men får se denna graviditet.. bra att du ringde barnmorskan och rådfråga :)

har ni skrivit in er på mvc? Tänker att jag ska vänta till nästa vecka. 

mår bra på fm men mot eftermiddagen känner jag mig dålig. Väldigt yr, hängig å huvudvärk. slutar för dagen nu så ser fram emot fredagsmys!

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-26 15:16:26 följande:

Funkade inte å citera nu.. men olivia91 va jobbigt å spy 😢 det har jag klarat mig ifrån. Men får se denna graviditet.. bra att du ringde barnmorskan och rådfråga :)

har ni skrivit in er på mvc? Tänker att jag ska vänta till nästa vecka. 

mår bra på fm men mot eftermiddagen känner jag mig dålig. Väldigt yr, hängig å huvudvärk. slutar för dagen nu så ser fram emot fredagsmys!

Härligt att du har fått må bra, hoppas det blir samma denna gången. Jag har inte skrivit in mig ännu, fanns bara tre dagar att välja på nästa vecka men inget därefter och tycker det känns i det tidigaste laget. Så tänker att jag kollar nästa vecka om det kommer någon tid till veckan därefter. Jag ska till kirurgimottagningen och kolla ett ljumskbråck jag fick förra graviditeten också, förhoppningsvis kan op vänta till efter så rent krasst kanske jag skulle skriva in mig redan. Hm. 
  • Ellencassandra
    aminabe skrev 2023-05-26 15:58:46 följande:
    Härligt att du har fått må bra, hoppas det blir samma denna gången. Jag har inte skrivit in mig ännu, fanns bara tre dagar att välja på nästa vecka men inget därefter och tycker det känns i det tidigaste laget. Så tänker att jag kollar nästa vecka om det kommer någon tid till veckan därefter. Jag ska till kirurgimottagningen och kolla ett ljumskbråck jag fick förra graviditeten också, förhoppningsvis kan op vänta till efter så rent krasst kanske jag skulle skriva in mig redan. Hm. 
    nä alltså mått bra har jag inte gjort. Slapp spy, men var konstant bakfull och kände mig spyfärdig i fyra månader 😅 ja men vill typ må illa så man känner sig gravid xD 

jaså okej! hoppas allt går bra! men du hade ett barn sen tidigare? :) 
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-26 16:45:18 följande:
    nä alltså mått bra har jag inte gjort. Slapp spy, men var konstant bakfull och kände mig spyfärdig i fyra månader 😅 ja men vill typ må illa så man känner sig gravid xD 

jaså okej! hoppas allt går bra! men du hade ett barn sen tidigare? :) 
    Så är det ju, man ber ju om alla de där symptomen 🙈

Tack, ja jag har en dotter som är 2,5 år. Hon kom också till genom fertilitetsbehandling. Har inte haft problem med ljumskbråcket på länge och trodde inte man gjorde något åt det men nu vid äggplocket fick jag massa problem igen och fick till mig att jag skulle kolla upp det för tydligen så opererar man alltid kvinnor. 
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-26 09:59:00 följande:
    Tusen tack! Smoothie ska jag fixa, enkelt att ha med sig till jobbet också och kalla vindruvor/morötter. Kex och rostad macka vet jag inte fungerade förra gången, tyckte bara det växte i munnen 😂

Kanske ha lite saft eller smaksatt vatten tillgängligt också! 
    Jaa försökte äta rostad macka men bara växer i munnen! Omg mår så illa vet inte var ja ska ta vägen , ska de va såhär i flera veckor , men ska prova dom tuggummina idag å funkar de inte skulle ja få nått på recept, men sen vill man inte äta massa mediciner heller ju men om dom säger de inte är skadligt så får man ju lita på de..
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?