• Hemma man

hur tänker en som är otrogen??

Undrar om nån kan hjälpa mig förstå.
    Varför använder en person som anledningar.
    Menar hon sa efter jag kom på henne,efter ljugit flera år.
    Första svar.
    Jag var en idiot.
    Har inte med dig att göra.
    Det var dåligt mellan oss just då.
    Det var bara sex.
    Inga känslor.
    Förstår inte riktigt varför man ger sånna anledningar.är det nått försvar?
    Känner själv efter sagt så.
    Aså det gör ingen skilnad.
    Är det ett sätt försöka förminska sveket.
    Få mig känna mig bättre?

• Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??
  • Anonym (R)
    Anonym (Kär och Galen) skrev 2023-05-09 19:39:13 följande:

Att fastna i en oändlig loop av anklagelser och hat förpestar ens liv och gör att man inte kan gå framåt. 

Jag hoppas ärligt att ni tänker på detta, ni riskerar att bli bittra och därmed väldigt svåra att leva med

Tyvärr är det som du skriver, men har man hamnat där så är det svårt att komma ur.

Detta är snarare någon den otrogne bör ha i åtanke innan h*n orsakar det hela. Vad kan konsekvense bli? Vill jag verkligen min partner detta? Är mitt snedsex så mycket viktigare än min partners hälsa?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Kär och Galen) skrev 2023-05-09 19:39:13 följande:

Har försökt att vara tydlig i att otrohet INTE KAN BORTFÖRKLARAS och att den skyldige naturligtvis måste TA ANSVAR FÖR SINA HANDLINGAR men får ändå kommentarer om att detta bara ska vara floskler. 
    Jag har försökt att lägga fram faran med att låta en otrohet bli något som ältas i all oändlighet. Oavsett vad man gör, om man fortsätter tillsammans eller skiljs åt så är det inte hälsosamt att fortsätta älta vad som varit. 

Att fastna i en oändlig loop av anklagelser och hat förpestar ens liv och gör att man inte kan gå framåt. 

Jag hoppas ärligt att ni tänker på detta, ni riskerar att bli bittra och därmed väldigt svåra att leva med

Att alla kan be en otrogen partner dra åt h**** bryta all kontakt och gå vidare tror jag alla redan förstått, men det var ju inte riktigt det som diskuterades, eller hur? Det som diskuterades är om det verkligen är realistiskt att tro att man kommer bli förlåten och ha en fortsatt relation antingen som par eller skilda föräldrar utan motprestation.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 16:10:19 följande:
    Nä du tycker "bara" att den som blivit bedragen ska ta det "på rätt sätt" och givetvis bara förlåta allt rakt av utan någon som helst motprestation och det är såklart inte alls att lägga allt ansvar på den bedragne Drömmer
    Du kan uppenbarligen inte läsa skrivet, beklagar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-05-11 18:13:30 följande:
    Du kan uppenbarligen inte läsa skrivet, beklagar.
    Låter mer som att du fick slut på vettiga argument... beklagar
  • Anonym (Kär och Galen)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 16:17:41 följande:
     Att alla kan be en otrogen partner dra åt h**** bryta all kontakt och gå vidare tror jag alla redan förstått, men det var ju inte riktigt det som diskuterades, eller hur? Det som diskuterades är om det verkligen är realistiskt att tro att man kommer bli förlåten och ha en fortsatt relation antingen som par eller skilda föräldrar utan motprestation.
    Som vanligt är den enda man kan kontrollera en själv och man kan ju inte göra något ogjort, hur gärna man än önskar att kunde vrida klockan tillbaka. 
    Jag tror inte det är omöjligt att gå vidare tillsammans men det förutsätter att båda parter går in för det till  100%.  Vi kom båda två fram till att det var bäst att avsluta och gå skilda vägar. Naturligtvis kan jag inte svara för min fd. man men idag lever vi i båda nya relationer och är fortfarande vänner.  
    Om vi skulle ha fortsatt så skulle vi ha behövt starta på nytt och dragit ett streck över det gamla
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kär och Galen) skrev 2023-05-11 19:12:19 följande:
    Som vanligt är den enda man kan kontrollera en själv och man kan ju inte göra något ogjort, hur gärna man än önskar att kunde vrida klockan tillbaka. 
    Jag tror inte det är omöjligt att gå vidare tillsammans men det förutsätter att båda parter går in för det till  100%.  Vi kom båda två fram till att det var bäst att avsluta och gå skilda vägar. Naturligtvis kan jag inte svara för min fd. man men idag lever vi i båda nya relationer och är fortfarande vänner.  
    Om vi skulle ha fortsatt så skulle vi ha behövt starta på nytt och dragit ett streck över det gamla
    Fast nu handlar det som sagt inte om att få något ogjort utan om hur man går vidare, som vänner eller ovänner oavsett om man fortsätter vara ett par eller ej.

Tror du man kan gå vidare som vänner om den som varit otrogen inte tar ansvar för sina handlingar och gör sig förtjänt av en eventuell förlåtelse?

Tror du man kan dra ett streck över det gamla bara helt magiskt eller krävs det ganska mycket jobb från BÅDAS sida?
  • Anonym (kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-05-11 15:59:09 följande:

Man tänker, det var trevligt, när man vi ses nästa gång?

Precis. För bra sex är som en bra efterrätt, man vill ha mer.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-05-11 19:31:57 följande:
    Precis. För bra sex är som en bra efterrätt, man vill ha mer.
    Tror du din partner håller med dig om det?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 19:37:42 följande:
    Tror du din partner håller med dig om det?
    Han får vad han vill ha. Resten får en annan.
  • Anonym (Kommit till insikt)

Jag har alltid varit emot otrohet då jag tycker det är fult mot partnern MEN efter att ha hamnat i en situation där min nuvarande partner inte bekräftar mig. 
    Inte visar intresse för mig utan öppet kommenterar andra i min närhet så har jag börjat överväga att vara otrogen. 

För mig är det så himla viktigt med bekräftelse, närhet, ömhet. 

Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??