Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

hur tänker en som är otrogen??

Jag sökte mest annat sex än det jag fått i 20 år.

Och det fick jag, så det var bra. 

• Anonym (kvinna)
    Anonym (impulskontroll) skrev 2023-04-29 13:43:59 följande:

En person som är otrogen tänker nog ganska olika, men är ofta spontanstyrd eller bekräftelsesökare och tar möjligheter när de uppenbarar sig, och då UTAN ATT TÄNKA ALLS. Iallafall inte på konsekvenser eller sin partner därhemma. Det är en egoistisk handling som nästan alltid får förödande konsekvenser och är svårreparerbart om inte samtycke getts till denna relationsform.

Om de är brist på kärlek till partnern kan ju diskuteras. Jag tror snarare det är brist på kärlek och tillit till sig själv och en bristande respekt för andras känslor.
    Människor med vissa diagnoser är ju mer riskbenägna t ex har det visat sig och ofta kan det ligga sådana i grunden och saker som sexmissbruk eventuellt.

Det tror du. Så här är det på riktigt, i vårt fall:

Jag har avsiktligt väntat tills en kollega slutat för att undvika problem på arbetsplatsen. Sedan tagit kontakt, vi har diskuterat exakt vad vi vill göra, byggt upp en spänning och med minutiös planering fått till flera träffar där vi ostört har kunnat ägna oss åt varandra i några timmar, vilket är lagom.

Vi anser båda att vi kan unna oss det eftersom våra partners inte vill göra vissa saker. Någon grad av narcissism är vad jag anser ligger till grund för beteendet men ingen av oss har någon diagnos, ingen kan sägas vara sexmissbrukare och ingen planerar att lämna sin partner.
  • Anonym (kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-04-29 21:25:20 följande:

Själv fattar jag inte hur min fru kunde gå ut och golfa flera somrar i rad, i gryningen vid femtiden, utan att jag upptäckte det.

Sen är det klart att hon inte ville med mig sen på eftermiddagen. Känner mig så lurad!

Jag hade orkat "golfa" med 3-4 män för tillfället. Det är det som orsakar mitt beteende. Min man tycker jag är för på och "det verkar som jag inte kan tillfredsställa dig längre".
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Blir som hög på sveket) skrev 2023-04-30 11:08:43 följande:

Som jag fått det förklarat blev hon som hög på själva sveket och just otrohetsaffärerna var inte så roliga, mer "nödvändigt ont" det var sexet med maken efteråt som inte visste att han svek henne utan älskade henne. Otrohet ihop med och ha kärleksfullt "monogamt" sex efteråt gav henne tydligen enorma orgasmer hon mådde fantastiskt och hon kände sig som hon vore hög.

Fast maken kom på henne och det ledde till skilsmässa. 

Så njutningen verkar åtminstone för henne vara till stor del psykologisk. 

Inte alls så i mitt fall, finns ingen "skadeglädje" eller triumf i att bedra.

Jag söker bara det nya med en ny kropp och några upplevelser som min partner bestämt nekar.
  • Anonym (kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-04-30 20:30:50 följande:
    Men varför väntade du i tjugo år?
    För allt var bra tills nu och vi var synkade med lust.

Sen blev han starkt överviktig, trött, gubbig och omotiverad och jag kom i förklimakteriet och fick en hormonomställning som närmast kan beskrivas som tillfällig hypersexuell störning. Alla får inte minskad lust, det kan gå åt motsatt håll också. För nu vill jag göra allt. Jag har lyckligtvis hittat en som är säker, diskret och tar hand om allt som en expert och inte låter sig hindras av bekvämlighet eller mens eller ens om jag har duschat eller ej. Han bara avgudar varje millimeter av mig och vet att jag är en lånad hemlighet att tänka på och leende ta till sin grav.

Jag har aldrig varit så vältränad eller haft så här mycket lust. Jag är som en 15-årig kille, tankar på sex och när jag kan ha sex igen upptar över hälften av min tid. Vid frukosten, i bilen, under möten på jobbet så folk får väcka mig, på lunchen, medan jag tränar, lagar mat, ser på TV på kvällen... Min man vill bara ligga i sängen för att slöa eller sova och klagar över mitt dåliga humör. När jag bara vill ha sex. På nästan vilket sätt som helst. Hur ska det fungera?

Har försökt få hjälp i vården, men de lyssnar inte och fattar inte att detta är ett hormonellt problem som håller på att ödelägga mitt liv. Och här är vi. Jag föreslog parterapi nu men frågan är om detta går att rädda.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Bara sex) skrev 2023-05-02 15:33:05 följande:

Ähh det är ju bara sex ändå. Varför ta allt så allvarligt? Vi är här en kort stund, njut medan det går.

Så tänker just nu jag också. Hur det går får man se.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-08 12:30:30 följande:
    Till skillnad från vad många verkar tro så är förlåtelse inte gratis, det är något man behöver göra sig förtjänt av. Och gör man inte det så blir det inget.
    Sant, men om man har många år ihop med sin partner så har man troligen talat om otrohet och hur man troligen skulle reagera. Man har också en god uppfattning om huruvida ens partner är en prestigefylld, stridslysten, stolt eller osäker person, eller mer diplomatisk och tenderar att förlåta andra i sin omgivning om de slutar bete sig fel och visar ånger.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-09 11:39:17 följande:
    Så mao, det är inte den som är otrogen som gjort fel och orsakat problemen, det är den man bedragit som inte är tillräckligt "diplomatisk" och kan förlåta allt rakt av... men du menar ändå att du inte alls lägger skulden på den bedragne.Drömmer

Det här här ju en ganska typiskt inställning från den otrognes sida. Det är alltid alla andra som inte förstår och kan ta deras svek och lögner "på rätt sätt". Allt är alltid andras ansvar. Det är alltid alla andra som ska förlåta dem villkorslöst. De själva ska absolut inte behöva ha någon som helst förståelse för andras reaktion till deras svek och lögner.
    Det var nog den konstigaste möjliga tolkningen man kan göra av det jag skrev.

Jag lägger överhuvudtaget ingen "skuld" på den som blivit bedragen, och har inga förväntningar alls på att bli förlåten av en person som har min typ av personlighet. Då får man nog mer vara glad om man kommer undan med alla kroppsdelar i behåll.

Jag försökte uttrycka mig lite snyggare ovan men i klartext räknar jag kallt med att en person som i vanliga fall är en dörrmatta och låter andra promenera rakt över dem kommer att ha en liknande hållning inför otrohet. De är för investerade och needy för att lämna över en affär, och kommer att intala sig att det inte var så farligt. Med tiden kommer de att lyckas också. Förmågan att förtränga saker som inte passar en är välutvecklad hos många.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 16:10:19 följande:
    Nä du tycker "bara" att den som blivit bedragen ska ta det "på rätt sätt" och givetvis bara förlåta allt rakt av utan någon som helst motprestation och det är såklart inte alls att lägga allt ansvar på den bedragne Drömmer
    Du kan uppenbarligen inte läsa skrivet, beklagar.
  • Anonym (kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-05-11 15:59:09 följande:

Man tänker, det var trevligt, när man vi ses nästa gång?

Precis. För bra sex är som en bra efterrätt, man vill ha mer.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 19:37:42 följande:
    Tror du din partner håller med dig om det?
    Han får vad han vill ha. Resten får en annan.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-05-12 11:15:06 följande:
    Då tycker jag att du först ska prata med din partner. Berätta om ditt bekräftelsebehov och vad du vill ha från honom. Ge honom en chans att förstå hur du känner och hur du tänker. Blir det inte bättre då ska du skilja dig. Du ska inte vara otrogen. Du lurar både, din partner och dig själv.
    Och pratat har kvinnan i många fall givetvis redan gjort. Men män som lyssnar är ganska få, det är därför de blir så chockade när kvinnan lämnar.

Jag har sagt i klartext att om jag inte får mer av hans uppmärksamhet och mer sex så orkar jag nog inte vara kvar i relationen. För det är sanningen. Sen får partnern agera (eller inte agera) på det, under en tid. 
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-12 16:06:56 följande:
    Fast det var väl inte sanningen för du är väl fortfarande kvar i relationen men har börjat ligga med andra istället? Sanningen hade varit om du sagt att om du inte fick mer uppmärksamhet så skulle du börja ligga med andra.
    När jag sa det hade jag ingen tanke på att det skulle gå så långt.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-12 17:35:03 följande:
    Hon hotade med att dra om han inte gav henne det hon ville men det gjorde hon inte utan började ligga med andra istället.... hon gjorde inte det hon sade att hon skulle göra och då kan det ju inte kallas för sanning.

Sanningen är ju det som speglar verkligheten inte vad man tänkte. 
    Hoppas fortfarande han ska vakna och bli min partner igen istället för en vän. 
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Kanske såhär) skrev 2023-05-12 18:34:47 följande:
    Varför skulle hon säga det om hon inte tänkte göra det? Har du sagt allt du har gjort innan du visste att du skulle göra det? För annars säger du inte sanningen? Det hon sa var att hon NOG inte orkar vara kvar i relationen, det är inte samma sak som att säga att man SKA dra. Så du kan inte påstå att hon säger att hon ska dra och sen inte gör det, och därmed anklagelse om att inte säga sanningen. Ganska ful förvrängning.
    Enklare att ignorera tjafsare bara, men tack.
    Sen handlar detta också om sex som jag aldrig kommer att få av min man, då mycket har varit på hans villkor.
  • Anonym (kvinna)

Teoretiskt borde det inte vara ett problem att få sex när man har två män att tillgå.

Ändå har jag inte fått något på en vecka nu.

Ska jag på riktigt behöva hitta en tredje?

Livet är exceptionellt ironiskt ibland.

Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??