hur tänker en som är otrogen??
Anonym (kvinna) skrev 2023-05-01 10:12:10 följande:
För allt var bra tills nu och vi var synkade med lust. Sen blev han starkt överviktig, trött, gubbig och omotiverad och jag kom i förklimakteriet och fick en hormonomställning som närmast kan beskrivas som tillfällig hypersexuell störning. Alla får inte minskad lust, det kan gå åt motsatt håll också. För nu vill jag göra allt. Jag har lyckligtvis hittat en som är säker, diskret och tar hand om allt som en expert och inte låter sig hindras av bekvämlighet eller mens eller ens om jag har duschat eller ej. Han bara avgudar varje millimeter av mig och vet att jag är en lånad hemlighet att tänka på och leende ta till sin grav.
Jag har aldrig varit så vältränad eller haft så här mycket lust. Jag är som en 15-årig kille, tankar på sex och när jag kan ha sex igen upptar över hälften av min tid. Vid frukosten, i bilen, under möten på jobbet så folk får väcka mig, på lunchen, medan jag tränar, lagar mat, ser på TV på kvällen... Min man vill bara ligga i sängen för att slöa eller sova och klagar över mitt dåliga humör. När jag bara vill ha sex. På nästan vilket sätt som helst. Hur ska det fungera?
Har försökt få hjälp i vården, men de lyssnar inte och fattar inte att detta är ett hormonellt problem som håller på att ödelägga mitt liv. Och här är vi. Jag föreslog parterapi nu men frågan är om detta går att rädda.
Gör du likadant i andra sammanhang? När andra vill som du vill så är du schysst, men så fort de inte längre vill som du vill så behöver man inte vara schysst längre?