• Anonym (Biggan)

Bedragen hustru

Min man hade en "historia" med en kvinna. De avslutade förhållandet men jag tror att han fortfarande älskar henne. 

Vi har inte längre sex eftersom ingen av oss är så särskilt intresserade eller har behov av det.

Våra barn är nu vuxna så vi håller inte ihop för deras skull

Jag älskar min man men hur ska göra för att han ska glömma sin älskarinna och börja älska mig igen?

• Svar på tråden Bedragen hustru
  • Anonym (Biggan)

Inser att jag måste förklara det här med våra kretsar. Vi tillhör en församling som vissa anser vara en sekt.

Men tack för alla råd och att ni lyssnade på mig.

• Fiona M
    Anonym (Biggan) skrev 2023-04-20 17:13:22 följande:
    Hon som du säger dumpade inte honom. Hon bad honom välja mellan familjen och henne. Han valde familjen. 
    Varför behövde han välja mellan henne och familjen, borde inte valet varit mellan henne och dig?
    Valde han dig?
  • Fiona M
    Anonym (Biggan) skrev 2023-04-20 20:54:58 följande:

Inser att jag måste förklara det här med våra kretsar. Vi tillhör en församling som vissa anser vara en sekt.

Oj.
  • Anonym (Maria)

Hur lång tid har det gått? Det kan ju ta tid innan han kommer över henne. Och av någon anledning så är han ju kvar hos dig, så han måste väl tycka om dig?

Eller ångrar han att han inte lämnade dig och valde älskarinnan? Kanske vore det bästa för alla om han försökte få tillbaka henne och be om förlåtelse för sitt felaktiga val, om så är fallet.

• Anonym (Men?)
    Anonym (Biggan) skrev 2023-04-20 20:54:58 följande:

🙄
  • Anonym (Camilla)

Nämen vänta här?! Vilket samfund tillhör ni? Har väl aldrig hört på maken. Men om det är vedertaget i er gäng så kan det inte varit någon konstighet. Antar att ni håller det inom församlingen. Vad är det som säger att någon annan man skulle ha en affär med dig. Precis som din man haft. Det är ju jäkligt knepigt att du tror på trohet men inte din man. Det skär ju sig rejält där. Antingen är man monogama eller har öppna förhållanden och väljer man det så finns det inte plats för svartsjuka. Eller avundsjuk för all del. 

Sa det tidigare att du är både svart- och avundsjuk på din mans eskapader. Att han fått uppleva det och att han förälskade sig i en annan kvinna. Du motsäger ju dig själv när du säger att er relation är fri från känsloyttringar och du vill ha det så men ändå vill att han ska älska dig. Hur vill du att han ska visa det? Hur visar ni varandra känslor. Vill du fortsätta det okomplicerade äktenskapet får du vackert hacka i sig hans otrohet och förälskelse. Han valde att stanna hos dig. Frågan är också om DU vill fortsätta att leva med honom? 

Fortfarande sjukt nyfiken på vilket gäng ni tillhör. 

• Anonym (Biggan)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-04-23 20:28:20 följande:

Nämen vänta här?! Vilket samfund tillhör ni? Har väl aldrig hört på maken. Men om det är vedertaget i er gäng så kan det inte varit någon konstighet. Antar att ni håller det inom församlingen. Vad är det som säger att någon annan man skulle ha en affär med dig. Precis som din man haft. Det är ju jäkligt knepigt att du tror på trohet men inte din man. Det skär ju sig rejält där. Antingen är man monogama eller har öppna förhållanden och väljer man det så finns det inte plats för svartsjuka. Eller avundsjuk för all del. 

Sa det tidigare att du är både svart- och avundsjuk på din mans eskapader. Att han fått uppleva det och att han förälskade sig i en annan kvinna. Du motsäger ju dig själv när du säger att er relation är fri från känsloyttringar och du vill ha det så men ändå vill att han ska älska dig. Hur vill du att han ska visa det? Hur visar ni varandra känslor. Vill du fortsätta det okomplicerade äktenskapet får du vackert hacka i sig hans otrohet och förälskelse. Han valde att stanna hos dig. Frågan är också om DU vill fortsätta att leva med honom? 

Fortfarande sjukt nyfiken på vilket gäng ni tillhör. 

Vi är Jehovas Vittnen 

• Anonym (Camilla)

Tack för svar! Hm är det verkligen så? Råkar jobba med en som Leader of the pack där jag bor. Måste nästan fråga honom hur tankarna går kring utomäktenskapliga förbindelser. Om det är något som främst är förbehållet männen. Men vilka är de då otrogna med? Inom eller utom kretsen? Nog för att jag tycker olika i många fundamentala värden så jag jag svårt att tro att otrohet är ok och vedertaget. Ni anser ju er trots allt vara kristna. 

• Anonym (Älska varandra utan sex)

Jehovas vittnen CoolDrömmer

Får man bli medlem? Jag tror väl inte sådär värst mycket på gud, men gillar sex.

• Anonym (släkting)

Har en avlägsen släkting som är ingift i Jehovas vittnen. Hon visste inte att det räknas som normalt att männen har affärer vid sidan av, vilket det visade sig göra i den församlingen. De hade hunnit få barn och hon kände sig totalt inlåst om ni förstår. Hon kunde inte lämna, för då skulle hon inte kunna ta med barnen hur som helst. Hon kunde inte skilja sig, det är tydligen inte tillåtet. Det var samtal med De äldste eller vad det heter inom Jehovas vittnen och alla lade skulden på henne, att hon inte accepterade verkligheten utan försökte trotsa emot.

Det slutade med en allvarlig depression, hon var inlagd ganska länge och fick elchocker. Slutade prata lunder en lång period.

Hon tog helt på sig att hon måste acceptera sin tillvaro och jag tror hon har stängt av sina känslor till stor del nuförtiden och klarar sig på det viset. 

Svar på tråden Bedragen hustru