Anonym (jag) skrev 2023-04-20 14:00:06 följande:
Fast nu blandar du ihop kärlek och relationer. Man kan absolut ha en bra relation med andra utan att älska personen, tex vänner. Men i din trådstart skriver du uttryckligen att du vill att han ska ÄLSKA dig.
Att vara nöjd med en vänskapsrelation behöver inte med kärlek att göra.
Ja jag kan absolut förstå att du tycker det är orättvist att han älskar henne och inte dig men du kan fortfarande inte tvinga honom till att älska dig. Det går inte att tvinga fram kärlek.
Nej jag tycker absolut inte att du "ser saker för vad de är" utan snarare tänker väldigt irrationellt.
1) Du skriver att du är ok med ett känslolöst förhållande men vill ändå att han älskar dig
2) Du verkar vara ok med att han har en relation med dig utan att han älskar dig bara han inte älskar någon annan,
3) Du verkar vara stolt över att inte romantisera saker men vill ändå att han ska älska dig vilket i sig är romantik.
På vilket sätt menar du att det är rationellt?
Har aldrig påstått att jag är rationell i mina tankar om det här och medger att jag använde ett ord som inte är representativt för vare sig mig eller vår relation.
Skriver att vårt förhållande inte är känslofyllt men det innebär ju inte att det är känslolöst. Bara att vi är (vad jag trodde) tämligen rationella och inte brusar upp över småsaker och är oromantiska personer.
Vi har alltid varit överens om att intellektet styr känslorna och inte tvärtom.
Jag vill att vi ska fortsätta som vi en gång började. Ingenting annat