Anonym (Biggan) skrev 2023-04-20 12:01:11 följande:
Bedragen hustru
Min man hade en "historia" med en kvinna. De avslutade förhållandet men jag tror att han fortfarande älskar henne.
Vi har inte längre sex eftersom ingen av oss är så särskilt intresserade eller har behov av det.
Våra barn är nu vuxna så vi håller inte ihop för deras skull
Jag älskar min man men hur ska göra för att han ska glömma sin älskarinna och börja älska mig igen?
Men? Jag vet knappt vad jag ska säga om detta...
Din man är nu alltså tillbaka i det bekväma livet med dig efter sin "historia".
Men naturligtvis fanns det en anledning till att han startade en historia med en annan kvinna.
Du skriver att "ingen av oss är särskilt intresserade eller har behov av" sex. Är det sant, tror du? Hade han sex med den andra kvinnan?
Anonym (Biggan) skrev 2023-04-20 12:30:45 följande:
Vi har haft ett fint liv tillsammans, aldrig bråkat över småsaker och varit överens om det mesta. Vi har ett lugnt liv utan stormande känslor som jag trivs med.
Min man berättade för mig om den där andra kvinnan efter att deras förhållande tagit slut. Det var hon som avslutade det hela vilket tydligen min make tog hårt.
Vårt äktenskap har aldrig varit speciellt känslofyllt och så här i backspegeln förstår jag att vi aldrig varit speciellt nära varandra. Något som nog passat mig ganska bra.
Det enda jag vill är att vi ska fortsätta leva vårt liv utan den där skuggan av kvinnan min make tydligen hade känslor för
Din man blev dumpad av den andra kvinnan och han berättade frivilligt om detta. Med tanke på att ni aldrig varit speciellt känslofyllda, hur reagerade du när han berättade detta?