Anonym (Biggan) skrev 2023-04-20 18:08:34 följande:
Kan inte tycka att det hade med saken att göra. Vi har inget öppet äktenskap men jag har hela tiden varit medveten om makens snedsprång. Inget jag tagit åt mig av. Det är inget han har lov att göra men inget som stör mig. Faktiskt har han, vad jag är medveten om inte haft några fler snedsprång efter henne.
Tror nog inte du förstår riktigt vad jag kommer ifrån. Snedsprång är något man får räkna med, Inget konstigt med det, men att lämna familjen är något helt annat.
Du resonerar som om du tror att andra tänker och tycker som du. Så är det inte.
Snedsprång är INTE något de flesta accepterar. Antingen har man ett öppet förhållande, eller så har man det inte. Sen är det inte alltid snedsprång slutar i skilsmässa, men det är inte ovanligt. Särskilt inte om det handlar om upprepad otrohet.
Bara för att otrohet är vanligt, betyder inte det att alla är otrogna, eller ens de flesta. Eller att de flesta bara rycker på axlarna åt det. Att du verkar göra det är ditt val, men då har ni i praktiken ett öppet förhållande, vad du än kallar det. Även om det inte är uttalat.
Skulle din man också rycka på axlarna om han fick veta att du låg med andra?
Så länge ni inte har problem med det, och så länge ingen annan drabbas, är det er sak. Men som någon skrev ovan: Det är en smula ironiskt att det enda du inte kan kontrollera - din mans känslor - är det som plågar dig. Inte vad han gör i övrigt.