Embla twopointoh skrev 2023-04-05 16:22:05 följande:
Återigen, jag sade inte att det var mobbing. Jag sade att resonemanget var liknande det som mobbare använder för att rättfärdiga sitt eget beteende.
Jag har heller inte sagt vad någon annan menar. Jag har argumenterat kring vad som skrivs, inte vad skribenten menar. Det vore ju dumt av mig, för jag kan ju inte veta vad någon menar. Allt jag har att gå efter är det de skriver, och om de två sakerna inte riktigt är samstämmiga, kan man förklara vad man menar på ett mer trevligt sätt, och inte bara förutsätta att de som missförstår gör det med flit, eller är korkade eller inte läskunniga.
Inte heller har jag ropat varg/härskarteknik för att jag inte håller med. Jag såg en person uttrycka sig nedtryckande, och påpekade detta, och jag gav också argument till varför jag ansåg det var en härskarteknik.
Jag har inte sagt att jag blir upprörd över hur andra beter sig.
Hur var det nu med de där halmgubbarna som du enligt egen utsago tycker är ohederligt?
Jada, jada.
A) Ok. Särskilj då att jag citerar dig och påstår att "det är så nazister resonerar" när de har den åsikten och "du resonerar som en nazist" när du skriver som du gör.
B) Nej, jag resonerade inte alls så. Det blev din egen lilla tolkning att dra in mobbare i resonemanget till mig.
Jag kan inte ansvar för dina fultolkningar, Det är väl det trådens resonemang handlar om.
C) I den harangen, riktad till mig, lyckades du definiera en "härskarteknik" - "speciellt det där med att avfärda andra med att de har bristande läsförståelse (vilket faktiskt är en typ av härskarteknik, dessutom).", för att strax efter belägga ts med exakt det. Och nu är ni inslingrade i pseudodebatten om hur man definierar härskartekniker, inte ens hur man ber någon sluta misstolka budskap utan att be dem läsa det som står.
Härskartekniker är definierade. Att du blir kränkt betyder inte att någon använder härskartekniker. Att ivrigt påtala att andra använder sig av dem är det däremot.
sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik