Embla twopointoh skrev 2023-04-16 00:33:23 följande:
Brukar du skriva sådana här otrevligheter till andra under ditt eget nick också, eller gör du bara det när du är dubbelanonym?
Det är ganska ironiskt med tanke på att TS handlar om det här, att trycka ned andra (att insinuera att jag inte vet var härskarteknik är och att jag gnäller är två praktexempel på förminskningar).
Jag insinuerar inte, jag påstår det. Och det har du ju själv visat.
Jag påstår även att du argumenterar mot dig själv flera gånger i tråden, och att sakframställningen ändras.
Exempelvis: "Jag har länge tyckt att det borde vara obligatoriskt i skolan att studera argumentering och logik."
Som ändrades till att just dina barn inte fått det, till att du arbetat som lektor och att eleverna inte hade fått med sig tillräckligt med kunskap när de läste ämnena du först påstod inte fanns.
Att tala om för någon som missförstått det du skrivit när de konfronterar dig med denna felaktiga uppfattning att läsa det man skrivit en gång till är ingen härskarteknik. Jag har redan länkat sammanställning och förklaring till vad härskartekniker innebär.
Där kan man läsa sig till att det är en härskarteknik och en personlig anmärkning att påtala att andra använder sig av just det utan grund. Passivt-aggressivt. Det är fortfarande inte så att om någon skriver något som petar lite på just ditt ego så att just du blir stött är i sak förminskande. Precis som du själv mansplainat när du tycker det är konstigt att känsloargument väger lika tungt, eller tyngre, än rationella argument.
Där har du några ironiska svängningar.
I ena inlägget ska man tänka sig för innan man är saklig för att någon kan ta illa vid sig och i nästa är status för känsloargument märklig.