• Cherry123

Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?

Hej, jag har en dotter på 6 månader som är placerad i fosterfamilj och har vart i 3 månader. Anledningen att hon blev placerad var för jag och min sambo va tvugna åka på utredningshem pga min diagnos och under den tiden hade jag psykos. Det ledde till konflikter mellan mig och min sambo, jag hade grova vanföreställningar och vart ständigt rädd, orolig och stressad. Därför blev hon placerad. Dom sa att det endast skulle va en tillfällig placering och att vi skulle få hem henne efter cirka 6 månader. Jag är nu frisk och stabil, och vill vuxenpsykiatrin göra en utredning på mig för att reda ut vilken slags diagnos jag faktiskt har för dom är inte säkra att jag har den diagnosen dom trott tidigare. Soc säger nu att dom vill att jag gör klart den utredningen innan min dotter kommer hem och det tar 6 månader att göra en sån utredning!!! Min dotter kommer alltså vara över 1 år när hon kommer hem. Jag kommer missa så mycket av hennes utveckling och uppväxt. Jag och min sambo går även på parterapi för soc gav oss det som alternativ. Våran kontaktperson där anser inte att vi behöver komma på fler samtal då vi har en bra relation, och att våra problem innan berott på att jag ej vart frisk och att vi va i en pressad situation på utredningshemmet. Vi väljer att fortsätta gå ändå. Borde vi kontakta advokat, eller låta det gå 6 månader till? Som sagt, jag är frisk och stabil nu och jag och min sambo bråkar inte. Det finns ingen anledning att hålla våran dotter ifrån oss i 6 månader till. Vad gör vi nu? 

• Svar på tråden Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?
  • Meddelande borttaget
  • Cherry123

Jag tycker också det är märkligt att vi inte får tillbaka henne då vi inte har relationsproblem och jag är stabil och frisk och vi tar emot all hjälp vi kan och gör allt soc ber oss om. Det är just den utredningen dom vill ska bli klar innan vi får hem henne, det är vad dom sagt. Och att vi bara får träffa henne en gång i veckan i 2 timmar är verkligen inte kul. Men jag har ändå lite hopp, hon blir alltid glad av att se oss och verkar ändå förstå att vi är hennes föräldrar. Vad som gör mig ledsen dock är att fosterfamiljen säger att hon sover oroligt (det gjorde hon aldrig med oss) och jag VET att det är för att hon märker av att hon är borta från oss. Folk kommer säkert säga att nej, hon är för liten för att förstå MEN jag vet att hon gör det. Iallafall, jag börjar mer och mer fatta vad ni alla menar med att jag och min man borde separera tills utredningen är klar. Kanske, när dom bedömt vad för slags insatser jag behöver, så kan jag få återförenas med min man och dotter igen? Det låter inte helt dumt. Är som sagt bara orolig att dom kommer ta upp min sambos tidigare missbruk. 

• Meddelande borttaget
  • Cherry123

Ja, eller så har du inga barn alls, för du är ett troll. Finns väl ingen man som vill stoppa den i dig med den attityden du har. Dessutom är du säkert det också. Stick från min tråd. 

• Cherry123
    Cherry123 skrev 2023-04-01 22:18:52 följande:

Ja, eller så har du inga barn alls, för du är ett troll. Finns väl ingen man som vill stoppa den i dig med den attityden du har. Dessutom är du säkert fet också. Stick från min tråd. 

• callmepreggoornot
    Cherry123 skrev 2023-04-01 22:18:52 följande:

. Dessutom är du säkert fet också.

Eller.. Fan så trist med den låga nivån.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?