Letrozol 2023
Hej! Undrar om det finns några som vill följas åt. Har precis börjat med min första kur Letrozol. Har pco och ett barn sen innan som blev till på 12:e kuren pergotime. Finns det några där ute med erfarenheter av Letrozol?
Hej! Undrar om det finns några som vill följas åt. Har precis börjat med min första kur Letrozol. Har pco och ett barn sen innan som blev till på 12:e kuren pergotime. Finns det några där ute med erfarenheter av Letrozol?
Hej! Jag hänger gärna på här. min Bakgrund: oförklarat barnlös och gravid och fick barn efter första IVF 2021.
Har haft oregelbunden mens och svag ägglossning sedan dess. Nu tyckte läkaren att vi skulle testa letrozol och ovitrelle som ett första steg och därefter ev gå vidare med ivf som vi betalar själva. Ska börja ta enkel dos i kommande menscykel som borde starta i dagarna? vad är egentligen chanserna för ett lyckat resultat dvs levande barn? Läste uppemot 20% men är det förutsatt att man vet var problemet är?
Hej,
Jag hänger gärna på i tråden!
Jag började med letrozol för 4 dagar sedan och ska ta min sista tablett imorgon.
Vi har försökt att bli gravida sen september förra året har dock inte haft p-medel på ungefär 4 år så vi har kört avbrutet samlag.
Läkaren sa till mig att jag har väldigt många ägg dock och de därför kan vara svårt.
Nu ska vi tillbaka om 2 veckor och min sambo ska också lämna sperma prov 😊.
Stort grattis till er som har plussat! ❤️
Ber om ursäkt för min frånvaro, skyller helt enkelt på vardagshjulet, jobb som går i 180 och att jag varit bortrest och nu är jag förkyld med feber och hela faderullan.
Trots att jag varit frånvarande i tråden har jag tänkt på er, främst på dig Carol och Sam, eftersom vi hängt ihop ett tag. Men har även sett att det dykt in fler i tråden - varmt välkomna! Vad kul att vi kan vara flera som följs åt i denna resa
Sam och Carol, som jag förstår det har ni eller ska ni båda gå på rutinultraljud eftersom ni tagit Letrozol. Om ni redan varit på ultraljudet - hur gick det för er? Och om ni gjort det nyligen och passerat vecka 6, kunde ni höra/se något hjärtljud? Och hur kändes det att göra det (alltså mer mentalt än fysiskt tänkte jag )?
Jag har ju inte fått göra några vul under min letreozolstimulering och har inte blivit erbjuden något ultraljud nu heller. Jag frågade om jag kunde få göra tidigt ultraljud men blev nekad, så jag har bokat in mig på tidigt ultraljud privat (kostar 800:- men det känns 100% värt det) i slutet av maj (om allt går som det ska då är jag i vecka 9 då).
Mitt illamående som jag hade från och med vecka 1 avtog i slutet av vecka 4 (men jag har fortsatt svullna, ömma bröst, molande värk, ökad trötthet och vita slemmiga flytningar). Eftersom jag vet att avbrottet från illamående kan vara ett tecken på tidigt missfall måste jag erkänna att jag är väldigt orolig. Jag försöker tänka att jag har ju fortsatt alla andra graviditetssymptomen, men jag tror ni förstår mig - oron är där ändå och jag tror den kommer sitta i fram tills vecka 12-13 och därefter kommer en ny form av oro att börja. Jag försöker fokusera på att vara glad och lycklig över att vara gravid, men jag tror att jag vill det här så så himla mycket vilket gör att jag inte kan låta bli att låta oron ta överhanden ibland.. Hur känner ni kring oron om att något ska gå snett? Och om ni är oroliga (inte alls konstigt ifall ni inte är det dock) - hur gör ni för att hantera oron på ett bra sätt?
Kom på att jag glömde svara om bf- mitt bf är likasom Sam den 6/1. Så himla kul att vi ligger så lika! Håller alla tummar och tår att det går hela vägen för alla våra graviditeter
Hej Ellika123 .Jag har inte varit på ultraljud ska vecka 7 men fick inte nån tid än.Bra att du bokade privat ultraljud men till mig så dom varje gång att jag måste höra av mig när jag blir gravid eftersom dom vill kolla så att allt är bra i vecka 7.Jag mår inte alls illa har lite ont när jag reser mig lite snabbt från soffan stol sängen mm.Och öma bröst otroligt trött är jag också vaknar varje morgon kl.04.00 för att kissa och somnar inte mer.Denna oron har jag också blir så mycket jag tänker på och rädslan är nästan hela tiden i mitt huvud.Så du är inte ensam jag vågar inte bli jätte glad.Men jag försöker vara positiv och inte tänka på något dåligt men tanke kommer ånda:( .Jag håller tummarna för oss alla verkligen. Och så roligt att vi är så nära till och med 6 januari så kul 🥰🥰🥰
Hej på er här i tråden! Lite skralare aktivitet nu på senaste (mig inkluderad). Tänker ändå på er alla och hoppas det bästa för er. Hur är det med er? Och hur går det för er alla i era individuella resor/stadier där ni är?🥰
Hej!
Jag är nu på kur nummer 2 med letrozol och denna gången med bara en tablett.
Jag är nu på CD 9 och ska börja testa mig från och med imorgon.
Hur går det för er?
Hej på är allihopa det va länge sen! Hur mår ni ? Någon av er som gjorde ultraljud? Isfåll hur gick det ser allt bra ut.Fick ni höra hjärtljud? Jag ska imorgon på ultraljud oh va jag längtar är i vecka 7 + 3 idag så få se hur det ser ut imorgon
Halloj!
Har gjort min tredje kur Letrozol med blandat resulat. Första omgången i februari resulterade i ett tidigt missfall då slemhinnan inte vuxit till sig och ägget kunde fästa. paus på en månad innan vi kunde börja ingen och andra omgången såg allt fint ut. Ägget växte fint och enligt LH-stickorna blev det lossning om än lite sent. Inget hände dock. Då trodde vi verkligen det skulle det. Denna omgång visade på en långsam tillväxt vid dag 15 med en ledande blåsa på 12 mm och vid en extrakontroll nu dag 17 fanns denna blåsa inte kvar. Kanske har den släppt ändå, kanske inte.
Lite snopet och lite besviket när förra omgången ändå såg bra ut. Nu väntar tyvärr semesterstängd och en trolig dubblering av dos i augusti i stället. Är orolig för överstimulering första omgången då i allafall då min kropp inte är så bra på hormoner... men vi får se. Tråkigt att vänta igen nu bara. Men det är väl bara att bita ihop.
Någon mer som varit med om att det sett bra ut ena omgången men inte efter det?
Hej alla i tråden!
Hur går det för er som hängt här inne?
Jag är på tredje dagen av ägglossningsstimulerande. Äter dock inte letrozol utan en kombination av klomifen+tamoxifen, då jag fått vård utomlands. Men tänkte att jag kanske får vara med här ändå.
Jag undrar vilken dag ni alla har fått ägglossning på under stimulering?
Hej på är allihopa. Hur går det för er carol och Erika har ni varit på ultraljud? Hur mår ni annars? Jag mår jättebra mår inte illa har lite ont i magen då magen och bebisen växer. Jag har varit på ultraljud allt ser bra ut.Lägger ut bilder på ultraljud om någon har lust så kan ni gärna gissa.Hoppas ni alla andra som försöker att nå guld ägget att ni snart lyckas.
Någon som har lust gissa kön jag är så nyfiken på kön nästa ultraljud i augusti
Hej på är allihopa. Hur går det för er carol och Erika har ni varit på ultraljud? Hur mår ni annars? Jag mår jättebra mår inte illa har lite ont i magen då magen och bebisen växer. Jag har varit på ultraljud allt ser bra ut.Lägger ut bilder på ultraljud om någon har lust så kan ni gärna gissa.Hoppas ni alla andra som försöker att nå guld ägget att ni snart lyckas.
Någon som har lust gissa kön jag är så nyfiken på kön nästa ultraljud i augusti
Hej Sam! Så himla kul att höra från dig :) Så oerhört kul att få se ultraljud på din skatt och att både du och barnet verkar må riktigt bra!
Jag har rutinultraljud om 3 veckor, så jag ser fram emot att få se pyret därinne igen. Senast var i vecka 9 då vi gjorde tidigt ultraljud. Går in i vecka 18 imorgon och på mig ser man nu att jag är gravid, magen har blivit rund främst kring nedre delen av magen. I övrigt mår jag helt okej. Illamåendet och kräkningar har avtagit, numera mår jag främst illa när jag styrketränar eller när jag är hungrig. Har fått järntabletter då mitt järnvärde var ruskigt lågt, så den sprängande huvudvärk jag hade ett tag är tacksamt nog ett minne blott.
Angående att gissa kön har jag ingen aning om vad man eventuellt kan titta på för att avgöra det på ett ultraljud, förutom om man nu uppenbart ser vad det är för kön om ni förstår vad jag menar :). Så jag vågar mig inte på en gissning! Vad säger din magkänsla att det är för kön?
Min magkänsla säger att vårt pyre är en pojke, samtidigt som min sambo tror att det är en flicka. det är ju hugget som stucket, får se vem som har anat rätt:)
Hej Sam! Så himla kul att höra från dig :) Så oerhört kul att få se ultraljud på din skatt och att både du och barnet verkar må riktigt bra!
Jag har rutinultraljud om 3 veckor, så jag ser fram emot att få se pyret därinne igen. Senast var i vecka 9 då vi gjorde tidigt ultraljud. Går in i vecka 18 imorgon och på mig ser man nu att jag är gravid, magen har blivit rund främst kring nedre delen av magen. I övrigt mår jag helt okej. Illamåendet och kräkningar har avtagit, numera mår jag främst illa när jag styrketränar eller när jag är hungrig. Har fått järntabletter då mitt järnvärde var ruskigt lågt, så den sprängande huvudvärk jag hade ett tag är tacksamt nog ett minne blott.
Angående att gissa kön har jag ingen aning om vad man eventuellt kan titta på för att avgöra det på ett ultraljud, förutom om man nu uppenbart ser vad det är för kön om ni förstår vad jag menar :). Så jag vågar mig inte på en gissning! Vad säger din magkänsla att det är för kön?
Min magkänsla säger att vårt pyre är en pojke, samtidigt som min sambo tror att det är en flicka. det är ju hugget som stucket, får se vem som har anat rätt:)
Jag har varit på ultraljud det är en pojke ❤️ Fick ni veta kön ?