• Carol123

Letrozol 2023

Hej! Undrar om det finns några som vill följas åt. Har precis börjat med min första kur Letrozol. Har pco och ett barn sen innan som blev till på 12:e kuren pergotime. Finns det några där ute med erfarenheter av Letrozol? 

• Svar på tråden Letrozol 2023
  • Carol123

Men så underbart att du haft ägglossning Flört hihi! Kände det på mig! 
    Då är vi inne på väntan nr 2!

Jag skulle ju ha testat idag och var iväg till apoteket förut men vände i dörren. Jag vet inte varför, skulle ju va skönt att veta och de senaste dagarna har jag känt på mig att mensen ska komma och varit jätte grinig och deppig. Inte orkat med mig själv alls. Idag har jag inte känt av så mycket ?mensvärk? och tempen har hållit sig uppe. Men nu vågar jag knappt ta tempen längre. Springer på toa hela tiden, känns som domedagen snart är kommen!! 

Tillägg symtom:
    Mycket mer ömma bröstvårtor,märkte det när jag vaknade idag.
    Sen är jag varm utan att svettas och det hettar i ansiktet, fryser av och till. Detta har varit en längre tid men jag vet inte om jag har skrivit det. 
    Till det sista, jag får värk i nedre delen av magen efter orgasm men det håller bara i sig typ 1/2-1 minut. Ursäkta det privata.

Trodde att mensen skulle ha kommit igår men nu tror jag att den kommer idag eller imorgon eller till och med på lördag bara för att min kropp ska få upp hoppet lite för mig så att den kan slå till hårdare! Ja ni hör ju, jag är ju knäpp!! 

Men min mamma ringde och sa att hon drömt om mig inatt. Att jag åkt till Stockholm för att köpa en klänning och hon blev så arg och skällde på mig för att jag lämnat sonen hemma själv. När jag kom tillbaka så hade jag varit jätte jätte tjock och klänningen var en bebis-klänning för att jag skulle få en flicka. Mamma har aldrig berättat nått liknande för mig tidigare, så sjukt! tänk om hon har rätt!!! Hon sa att det kändes så verkligt. 

Vad sa din partner när du hade haft ägglossning? 

• Ellika123
    Jag går rakt på sak - jag är gravid!! Jag tror knappt det är sant, men efter två graviditetest tagna på kvällen och på morgonen som är otvetydigt positiva, så har jag nu landat i insikten att det faktiskt är sant. Jag är gravid?! Är i chock och oerhört glad, samtidigt som jag inte kan sticka under stolen att jag också är rädd, för det är så tidigt in i graviditeten och det känns så osäkert. Jag hoppas bara innerligt att allt går bra. Men för just nu ska jag försöka fokusera på glädjen och leva lite i den bubblan för att sen ta den oro som följer. För att göra en lång historia kort om varför jag valde att testa mig tidigare än tänkt så var det så här: Jag har ju som sagt mått illa av och till i 1,5 vecka och mina bröst har bara blivit större och större. Och mina få regelbundna cykler har varit allt mellan 26-30 dagar. Därför hade jag inte tänkt testa förrän tidigast på cd 30, vilket hade varit på söndag. Men igår så mådde jag så himla illa så jag tänka att ?vad fasen, det här är inte normalt för mensvärk,  jag går och köper en test och så tar jag det ikväll. Är det negativt så är det negativt och då får jag bara testa mig senare eller så kommer mensen?. Så jag testade mig igårkväll med ett clearblue digital och det visade snabbt ?Gravid?. Och i morse tog jag ett till test clear blue men inte digitalt och det blev direkt en stark blå linje som visar att jag är gravid. Kan du tänka dig, det gick?! :) 
    Nu håller jag alla tummar och tår att du får samma resultat då det är dags för dig att testa dig. Och du behöver absolut aldrig oroa dig att vara ?för privat?, sådant hör till denna resa om du frågar mig. Dina symptom låter ju onekligen intressanta. Och din mammas dröm var ju nästan kuslig! Har du vågat testa dig än eller väntar du fortsatt lite? :) 

Jag har inte berättat för min sambo än (jag vet, jag känner mig helt galet bra på att hålla mig) utan jag ska göra det ikväll. Fira in långhelg lite extra och som en tidig födelsedagspresent då han fyller år snart :) 
  • Carol123

Tungan uteHjärta

Va sjukt!!! 

Grattis till oss!!! Ja nu ska vi bara njuta så tar vi oron lite längre fram. Vilken underbar helg vi kommer att ha. Att du orkar hålla dig, jag ringde min partner direkt!!

ser lite svagt ut men tänker att det inte är någon fara då jag tagit det mitt på dagen efter att sprungit en del på toa idag! 

vill gärna fortsätta följas åt, om du vill? 

jag fattar inte att det här är sant! 

• Anonym (Kd)

Grattis till er båda! 

• Carol123
    Anonym (Kd) skrev 2023-04-29 00:14:50 följande:

Grattis till er båda! 

Tack så mycket, det känns overkligt och fantastiskt! 
    Hur går det för dig? 
  • Sam2023

Stort grattis önskar er båda allt lycka i världen wow jag blir så glad för er skull. Jag gjorde precis ett gravid test som också visade positivt.Men jag vågar inte bli glad efter jag tog otrivelle spruta är idag på dag 13 sen jag tog den

• Carol123
    Sam2023 skrev 2023-04-29 05:46:09 följande:

Stort grattis önskar er båda allt lycka i världen wow jag blir så glad för er skull. Jag gjorde precis ett gravid test som också visade positivt.Men jag vågar inte bli glad efter jag tog otrivelle spruta är idag på dag 13 sen jag tog den

Men wow! Måste höra av dig när du tagit ett test till. 
  • Sam2023

Ska göra det det verkar så att många lyckades bli gravid. Jag är så glad för er skull johho ni lyckades önskar er verkligen allt gott under hela graviditeten

• Anonym (Kd)
    Tack så mycket, det känns overkligt och fantastiskt! 
    Hur går det för dig? 

Jag är på dag ÄL plus 11 dagar. 
    Jag tog ett grav test med det va negativ. Nu Väntar jag till BIM.
    Vi myste innan vi fick veta att jag blev överstimulerad. Så dem sa att det fanns en risk. Vi få se.  

Svar på tråden Letrozol 2023