• Carol123

Letrozol 2023

Hej! Undrar om det finns några som vill följas åt. Har precis börjat med min första kur Letrozol. Har pco och ett barn sen innan som blev till på 12:e kuren pergotime. Finns det några där ute med erfarenheter av Letrozol? 

• Svar på tråden Letrozol 2023
  • Anonym (Kd)
    Tack så mycket, det känns overkligt och fantastiskt! 
    Hur går det för dig? 

Jag är på dag ÄL plus 11 dagar. 
    Jag tog ett grav test med det va negativ. Nu Väntar jag till BIM.
    Vi myste innan vi fick veta att jag blev överstimulerad. Så dem sa att det fanns en risk. Vi få se.  

• Carol123

Skriv gärna hur det har gått sen när du testat igen! Håller tummen för att det blir positiv! Hjärta

• Ellika123

Nej men alltså vad är detta?! Jag blir på riktigt tårögd. Stort, stort grattis till dig Carol och stort grattis till oss! Hjärta Jag blir så oerhört glad för både din och min skull, samtidigt som jag inte kan låta bli att känna mig chockad. Liksom.. det gick för både dig och mig? Samma cykel? Med bara några dagar emellan oss? Overkligt men fantastiskt!

Jag följs mer än gärna åt under den fortsatta resan!

Anledningen till att jag inte svarat förrän nu är för att jag överraskade sambon med nyheten igårkväll. Jag hade gjort i ordning en "tidig födelsedagspresent" med lite ledtrådar som ledde fram till de positiva graviditetstesten. Han blev så oerhört glad, så det en himla fin stund (jag fick dessutom hela grejen på film, om allt går som vi vill så känns det som en kul/fin sak att göra något fint utav i efterhand). 

Kan inte riktigt smälta att vi båda är gravida, men nu ska vi njuta av denna lycka och så ser jag mer än gärna att vi stöttar varandra i den kommande resan Glad

• Sam2023

Hej på er jag plussade också idag.Super glad herregud kan knappt tro det johho jag är gravid 

• Ellika123

Hur mår ni nu? Känner ni av några symptom än? :)

Själv har jag som sagt varit illamående i snart 2 veckor. Illamåendet har kommit av och till de flesta dagar, men de senaste tre dagarna (idag inräknat) har jag varit illamående i princip konstant. Måste liksom fundera på vad jag känner att jag kan äta och dras till mat med knaprig konsistens, typ morötter känns hur gott som helst och tanken av pasta/mat med mjuk konsistens känns inte alls lockande. Känner även hur det drar/sticker där nere emellanåt.

Jag tänkte även ringa och skriva in mig hos MVC på tisdag. Har ni redan gjort det eller när tänkte ni göra det? :) 

• Sam2023

Tack så jättemycket elika123.Jag mår som vanligt.Lite tröttare ont i äggstockar magen när jag reser mig snabbt.Kissar oftare och dricker faktiskt mycket sen igår.Märkte att jag vaknar ganska tidigt innan kl.05.00 är jag vaken gjort så några dagar men somnar snabbt på kvällarna.Märkte flytningar är mer under några dagar mera.Jag tänkte ringa MVC onsdag och skriva in mig.

• Carol123

Hej! Jag har inte hunnit svara och hinner inte nu heller, men vill bara säg att jag tänker på er och återkommer imorgon. 

• Carol123

Hej igen!
    helt otroligt att vi alla tre plussat, wow! 

Ellika: vilken födelsedag och vilket minne sen eftersom du fick med det på film Hjärta

Sam: hur berättade du? Hjärta

Jag har ungefär samma symtom som innan men vissa av den är starkare, är mer trött och yr! Har allvarliga humörsvängninga, alltså jag vet inte vad jag ska ta vägen ibland. Är vanligtvis mycket tålmodig och snäll så jag tycker detta är mer än jobbigt men hoppas att det släpper snart. Ska tänka på att vila lite mer och äta mer regelbundet. Illamåendet håller i sig och kommer och går men har inte blivit värre. Sen vaknar jag tidigt som dig Sam. Inte nån sovmorgon här inte! 

Har inte skrivit in mig ännu, tänkte vänta till efter ultraljudet hos mottagningen. De skulle ringa idag så skulle jag få en tid. (Rutin ultraljud eftersom jag fått Letrozol) Har ni blivit erbjudna nått ? 

Har ni någon gravidapp? Jag laddade ner BabyJourney och där står det att min beräknade BF är 2/1-2024. Är nyfiken på er då vi ligger så lika !? 

• Sam2023

Hej verkligen otroligt att vi 3 är så nära 🥰🥰🥰 Jag gjorde clearblue test och köpte strumpor och har lagt dem in liten paket.Min man blev super glad och trånar rann av glädje ❤                                          Har inte skrivit mig väntar också efter ultraljud. Har också laddat ner ett app som visar BF 6/1- 2024     Jag började mår illa och spydde igår kväll.Och har fortfarande lite ont då då när jag reser.Jag är even ganska trött men vaknar alldeles för tidigt så kl 04.00 vaknade jag idag.Hoppas verkligen att hela graviditeten kommer går bra för oss alla och att fler plussar 

Svar på tråden Letrozol 2023