Ellika123 skrev 2023-07-26 11:25:56 följande:
Hej Sam! Så himla kul att höra från dig :) Så oerhört kul att få se ultraljud på din skatt och att både du och barnet verkar må riktigt bra!
Jag har rutinultraljud om 3 veckor, så jag ser fram emot att få se pyret därinne igen. Senast var i vecka 9 då vi gjorde tidigt ultraljud. Går in i vecka 18 imorgon och på mig ser man nu att jag är gravid, magen har blivit rund främst kring nedre delen av magen. I övrigt mår jag helt okej. Illamåendet och kräkningar har avtagit, numera mår jag främst illa när jag styrketränar eller när jag är hungrig. Har fått järntabletter då mitt järnvärde var ruskigt lågt, så den sprängande huvudvärk jag hade ett tag är tacksamt nog ett minne blott.
Angående att gissa kön har jag ingen aning om vad man eventuellt kan titta på för att avgöra det på ett ultraljud, förutom om man nu uppenbart ser vad det är för kön om ni förstår vad jag menar :). Så jag vågar mig inte på en gissning! Vad säger din magkänsla att det är för kön?
Min magkänsla säger att vårt pyre är en pojke, samtidigt som min sambo tror att det är en flicka. det är ju hugget som stucket, får se vem som har anat rätt:)
Hej så kul att du svarade ! skönt att du inte mår illa längre och kräkningar er borta.Det verkar så att du mår bra och bebisen 😊 roligt att höra hoppas att det håller sig hela vägen.Ohh så roligt att magen redan syns.Järnbrist har jag också och jag har haft också ont i huvudet tar järntabletter nu och mår super bra.Du kan jätte gärna återkomma efter rutinultraljud och berätta vad det är för kön :) och det viktigaste att bebis mår bra! Jag har känsla på att det är en flicka.Men min man pojke.Men jag tittar mycket på bebis kläder till pojke jag önskar mig en pojke eftersom vi har 3 tjejer men bli lycklig över en till flicka med.