Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?
Om nån skriver om relationer och sex, och är osäker över nåt.
Om det handlar om åldersskillnader.
Jo, i mångt stämmer vad du för fram. Ändå, vill jag tillägga något baserat på mina egna konversationer med Kaffedraken. I en tråd lade KD nämligen upp ett bra klipp till mig som är rätt så förklarande. Där framgick bearbetningen av en olycklig kärlek (ex vis KD till 20-åringen) likafullt kan ske på ett socialt forum, eller med vänner, som hos en erfaren, empatisk och engagerad terapeut.
Vad tänks om den infallsvinkeln?!
Jo, i mångt stämmer vad du för fram. Ändå, vill jag tillägga något baserat på mina egna konversationer med Kaffedraken. I en tråd lade KD nämligen upp ett bra klipp till mig som är rätt så förklarande. Där framgick bearbetningen av en olycklig kärlek (ex vis KD till 20-åringen) likafullt kan ske på ett socialt forum, eller med vänner, som hos en erfaren, empatisk och engagerad terapeut.
Ja det är skillnad, kvinnor får höra i flera trådar varje dag hur dåliga dom är av en och samma person.
Det börjar att bli mobbning mot kvinnor av en och samma person varje dag,
Ingen annan person visar så mycket förakt mot ett visst kön som denna person.
Om vi ändå är inne på Kaffedraken, som säkerligen älskar den uppmärksamhet som han får nu så är jag lite ambivalent till honom, för å ena sidan klagar han på kvinnor och är nedsättande, men å andra sidan så vill han träffa en kvinna. Hur går det ihop? Nu vältrar han väl sig säkert i lycka över all uppmärksamhet som han får just nu, men jag kände bara att jag ville säga min mening om det hela, eftersom så många andra gör det.
Och ja, det är skillnad på hur män och kvinnor bemöts här. Det kan man nog tyvärr inte komma ifrån.
Det är väl så att alla som år ut och år in fortsätter att svara K-D, i trådar med ämnen som ältats hundratals gånger, är med och möjliggör och upprätthåller hans ohälsosamma fixering. Folk är liksom medberoende i hans ältande på ett sätt som inte gagnar någon.
Det bästa för alla, även K-D själv, vore om alla bara beslutade sig för att sluta svara honom överhuvudtaget. Får han ingen respons ifrån andra kanske han till sist tvingas skriva om helt andra saker och kanske vidga sin horisont litegrann. Kanske. Jag har helt slutat svara honom i alla trådar han dyker upp i. Nu har jag sjäv bidragit till att putta upp hans tråd och skriva om honom, vilket jag egentligen inte vill, men ville få detta sagt i alla fall. Kanske kan fler tänka till och låta bli att göda hans beteende.
Om vi ändå är inne på Kaffedraken, som säkerligen älskar den uppmärksamhet som han får nu så är jag lite ambivalent till honom, för å ena sidan klagar han på kvinnor och är nedsättande, men å andra sidan så vill han träffa en kvinna. Hur går det ihop? Nu vältrar han väl sig säkert i lycka över all uppmärksamhet som han får just nu, men jag kände bara att jag ville säga min mening om det hela, eftersom så många andra gör det.