Inlägg från: Anonym (Det tar bara en man...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det tar bara en man...)

Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?

Anonym (anonymmm) skrev 2023-03-07 09:28:28 följande:

Såhär har det sett ut angående ämnet som TS berör:

Kaffedraken har startat oändliga trådar med samma frågeställning. 
    Kaffedraken har fått seriösa svar.
    Kaffedraken tar inte till sig tips, perspektiv och tankar från forumet.
    Kaffedraken fortsätter att älta samma frågeställningar och vädra en osund och orättvis bild av hur kvinnor "är".
    Kaffedraken får lite bittra kommentarer.
    Kaffedraken kallar kvinnor hycklare.
    "Forumet" orkar inte prata mer med TS. 
    Kaffedraken återkommer efter ett par dagar.

Och så i en evig loop. Ett tips: Vill du ha en förändring i utgång- ändra något i ditt eget beteende eller i ditt eget tankesätt, TS.
    Det är den enda lösningen. Du kan inte ändra andra, du kan bara ändra dig själv.

TACK för dessa ord! Undrar hur länge de får vara kvar? Jag tippar 1 timme högst.

Allt som anses som kritik eller "mobbing" av Kaffedraken anmäls och försvinner med imponerande fart på ett annars slumrande forum. Intressant!
  • Anonym (Det tar bara en man...)
    Anonym (Lotta) skrev 2023-03-07 14:32:30 följande:

Jo, i mångt stämmer vad du för fram. Ändå, vill jag tillägga något baserat på mina egna konversationer med Kaffedraken. I en tråd lade KD nämligen upp ett bra klipp till mig som är rätt så förklarande. Där framgick bearbetningen av en olycklig kärlek (ex vis KD till 20-åringen) likafullt kan ske på ett socialt forum, eller med vänner, som hos en erfaren, empatisk och engagerad terapeut.

Vad tänks om den infallsvinkeln?! 

Kärlek som skett 30 år tidigare????  KD är immun mot nya tankesätt och infallsvinklar. Han vill bara få uppmärksamhet. Något folk här borde sluta ge honom inkl mig själv. Han förstör hela klimatet härinne tveklöst.
Svar på tråden Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?