Carolatom07 skrev 2023-03-12 15:38:15 följande:
Nej, inte invecklat alls, men jag kan efter egna erfarenheter av män i min omgivning, och även relaterat till de ensamma perioderna i mitt eget liv, konstatera att det att män ju längre tiden går blir alltmer frustrerade och ledsna över att inte hitta någon, ofta är för att dessa män kämpat med sig själva, ansträngt sig och försökt vara den bästa versionen av sig själva och verkligen försökt, under lång tid, kanske flera år, och ändå upplevt att kvinnor nedklassar eller ignorerar dem. Det som händer då är att dessa män mer och mer börjar fråga sig varför de inte duger, vad de gör för fel. De kanske tar till sig ytterligare tips och råd, men erfar att inte heller dessa hjälper. I längden skapar det en känsla hos dessa män av att vara dåliga män som inte passar in i samhället, eller åtminstone inte passar in i relationsmarknaden och dess idag höga krav. Att känna sig utstött och sämre behandlad än andra, trots att man försökt göra det mesta rätt, kan göra även den från början ganska självsäkre osäker och grubblande.
En man som inte kämpar, anstränger sig eller tar till sig råd och tips, har heller inget att beklaga sig över, eftersom en sådan man tror att kvinnorna ska komma och knacka på hans dörr utan att han behöver lyfta ett finger. Men sådan upplever jag verkligen inte att Kaffedraken är.
När sedan då dessa män känner för att gråta och beklaga sig lite, så kallas de för "offerkoftor", patetiska och t.o.m. Incels. När kvinnor beklagar sig blir det så gott som alltid mer okej för de som lyssnar/ läser. Och det är ofta väldigt tydligt på detta forum.
Jag förstår vad du säger, men hur kommer det sig då att om vi jämför Kaffedraken, med mig, som är i ungefär samma sits, tacklar det på så olika sätt? Visst, jag kan också bli bitter emellanåt, men jag försöker i alla fall och det är inte mer synd om en man eller en kvinna, även om jag själv vet hur det kan te sig ibland.