Carolatom07 skrev 2023-03-12 15:21:37 följande:
Han kanske klagar på kvinnor för att de beter sig som de gör mot honom på forumet främst, samtidigt som han kanske verkligen längtar efter att få känna närhet till en kvinna. Många ensamma män brukar ha en sådan längtan, att sen då bara bli bemött med nedsättande kommentarer, kan göra den bäste arg, ledsen och desillusionerad.
Jag själv har inte varit på forumet länge, men har helt klart märkt av en sorts fientlighet eller iallafall ogillande av "män som beklagar sig över att inte hitta någon". Kvinnor förutsätter att problemet alltid ligger hos männen själva, vilket ofta inte är sant (hur kan de veta att mannen har problem eller en dålig attityd generellt om de inte känner personen IRL)?
Men tycker du verkligen att KD beter sig bra mot kvinnor?
Ja han får mycket skit för att han kastar mycket skit hela tiden.
Varför ska han få skriva en massa dåligt om hur kvinnor i stort som grupp helt generaliserande hela tiden men ingen få svara tillbaka?
Är det rättvist att han ska vräka ur sig saker men kvinnor som svarar tillbaka bara beter sig dåligt.
Jag tycker KD får mycket skit men han ger ju lika mycket till kvinnor, kan inte förstå varför kvinnor bara ska ta hans skit och då menar jag inte dom som attackerar honom utan man som kvinna ska läsa hur han varje dag häver ur sig hur hemska kvinnor är, det är inte ok alls.
Han väljer ju själv att skriva provocerande inlägg hela tiden trots att han vet att han kommer att få arga svar.
Det är ju inte som att han i verkligheten blir mobbad och inte kan värja sig, här väljer han att fortsätta skriva och bli påhoppad, dvs m han inte ville det skulle han ju sluta skriva sin inlägg om kvinnor hela tiden.
Ingen här vet vem han är i verkligheten så han kan ju värja sig mot påhopp om han vill till motsats mot många andra som faktiskt blir det i verkligheten och inte kan få slut på det.
Känns som KD vill självplåga sig och få bli ännu argare på kvinnor, det kan ju inte vara bra för honom.
Om KD var ödmjuk skulle han inte bli påhoppad men han skriver ju varje dag om kvinnor som grupp som dömande och hycklande mm.
Hur kul är det att läsa varje dag? vilka män vill dömas för att andra män t ex misshandlar både män och kvinnor, vill män då läsa varje dag att män som grupp är misshandlare?
Man kan ju inte kasta skit på andra och tro att ingen reagerar.
Jag har svarat KD många gånger på ett snällt sätt precis som flera andra ändå får man efter ett tag skit och han bara framhäver hur rätt han har om kvinnor, han vet minsann hur dom är.
Då slutar man att svara för man inser att han inte vill ha dom svaren, han går igång på att tjafsa med kvinnor i trådar. Det har jag verkligen ingen lust till.
Han beter sig inte ok alls faktiskt. Sen är det fler både kvinnor och män som inte heller gör det.
Jag läser trådar där kvinnor inte alltid är snälla mot män men det är också trådar där män inte är snälla mot kvinnor så det är samma skit.
Sen är ju detta Familjeliv, jag hittade hit när jag fick barn, trodde att det skulle handla mest om just det, men det är ju ofta helt andra saker, men just för att det är FL tror jag i alla fall att det är flest kvinnor här, det finns andra forum där det är flest män.