Inlägg från: Anonym (förrätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förrätt)

Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?

Om nån skriver om relationer och sex, och är osäker över nåt.
    Om det handlar om åldersskillnader.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?
  • Anonym (förrätt)
    Anonym (förrätt) skrev 2023-03-07 08:37:15 följande:
    Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?

Om nån skriver om relationer och sex, och är osäker över nåt.
    Om det handlar om åldersskillnader.

Ja, stor skillnad.
  • Anonym (förrätt)
    Freddie K skrev 2023-03-12 13:48:55 följande:

Om vi ändå är inne på Kaffedraken, som säkerligen älskar den uppmärksamhet som han får nu så är jag lite ambivalent till honom, för å ena sidan klagar han på kvinnor och är nedsättande, men å andra sidan så vill han träffa en kvinna. Hur går det ihop? Nu vältrar han väl sig säkert i lycka över all uppmärksamhet som han får just nu, men jag kände bara att jag ville säga min mening om det hela, eftersom så många andra gör det.

Jag kritiserar kvinnor som jag tycker beter sig illa. Många gillar inte det.
    Jag är inte ute efter uppmärksamhet mer än när jag tycker synd om mig själv och tycker det är orättvist när kvinnor som har det lättare att träffa nån (utan att t ex behöva ta första steget själv) talar om för mig hur en man ska vara för att en kvinna ska bli attraherad, och som säger att allt jag gör är fel, och som hycklar.
  • Anonym (förrätt)
    Freddie K skrev 2023-03-12 15:09:38 följande:
    Jaha, jag insåg inte att du var Kaffedraken. Blir du inte trött på att älta samma gamla skåpmat?
    Jag är en ältare och tänker för mycket. Det är det enda jag har just nu. Jag träffar inga nya kvinnor, så jag är bitter över sånt som har hänt. Och så är jag arg på kvinnor som jag tycker beter sig illa. Tycker många kvinnor är onödigt hårda och saknar ödmjukhet. Det är inte alltid så lätt för män heller.
  • Anonym (förrätt)
    Freddie K skrev 2023-03-12 15:13:43 följande:
    Jag tänker också för mycket och träffar väl heller inga nya kvinnor just nu, men jag försöker göra något åt det och försöker att inte älta all skit som har hänt. Skulle jag göra det så skulle jag bli knäpp.
    Ja, vi är alla olika. Jag tycker livet är skit just nu och har inget att se fram emot. Jag har aldrig haft ett förhållande, och det känns inte bra.
  • Anonym (förrätt)
    Freddie K skrev 2023-03-12 15:19:05 följande:
    Är det inte dags att ändra på det då?
    Det har varit dags länge, och jag har försökt. Vet inte hur man gör.
  • Anonym (förrätt)
    Carolatom07 skrev 2023-03-12 15:21:37 följande:
    Han kanske klagar på kvinnor för att de beter sig som de gör mot honom på forumet främst, samtidigt som han kanske verkligen längtar efter att få känna närhet till en kvinna. Många ensamma män brukar ha en sådan längtan, att sen då bara bli bemött med nedsättande kommentarer, kan göra den  bäste arg, ledsen och desillusionerad.

Jag själv har inte varit på forumet länge, men har helt klart märkt av en sorts fientlighet eller iallafall ogillande av "män som beklagar sig över att inte hitta någon". Kvinnor förutsätter att problemet alltid ligger hos männen själva, vilket ofta inte är sant (hur kan de veta att mannen har problem eller en dålig attityd generellt om de inte känner personen IRL)?
    Jag ser samma här, men det är värre när kvinnor beter sig illa på det sättet irl. Man blir besviken på kvinnor, då det ändå är kvinnor man känner.
  • Anonym (förrätt)
    Anonym (förrätt) skrev 2023-03-12 15:20:13 följande:
    Det har varit dags länge, och jag har försökt. Vet inte hur man gör.
    Som exempel: en aktuell tråd där en kvinna var intresserad av en yngre man. Hon tog initiativet och det gick jättebra där. Jag stötte själv på en äldre kvinna jag hade känslor för (vi var i samma ålder som mannen och kvinnan i tråden jag nämnde) och först så gick det bra. Vi hade en kort flirt, blev nästan sex, och hon ville ses mera. Sen fick hon kalla fötter. Hon berättade om en annan man hon låg med ibland när han var i stan. Hon drogs till svin, sa hon.
    Man kan bara försöka men jag tycker att jag haft otur med de jag försökt med.
    Det känns tufft när man ser hur andra lyckas.
  • Anonym (förrätt)
    Anonym (Instämmer men ...) skrev 2023-03-12 15:30:05 följande:
    Jag instämmer i allt du skriver, MEN ett tips, eller kanske mer än VÄDJAN till andra medlemmar är att SLUTA SVARA. Det är enda chansen att minska spammandet. Jag orkar knappt vara inne här längre. Tycker hela forumet har förstörts av detta. Så sluta svara om ni också är trötta på det eviga spammandet. Snälla!
    Jag ser att ni är flera som mår dåligt av mina trådar, så jag ska sluta. Jag vet att jag missbrukar forumet och är beroende.
  • Anonym (förrätt)
    Freddie K skrev 2023-03-13 07:51:30 följande:

TS: Jag tycker inte synd om dig, däremot tycker jag att det är synd att du ska känna som du gör. Jag har också blivit brädad ett antal gånger och visst blir jag bitter ibland, men jag försöker som sagt att göra något åt det och jag tycker att kvinnor är det finaste som finns, även om det finns svin där med, men hoppet är ju det sista som lämnar en. Du kanske skulle sluta sitta framför skärmen och spy ut en massa galla och istället försöka göra något av ditt liv, även om det är svårt.

Du har missförstått det jag skriver om kvinnor. Jag tycker också att kvinnor är det finaste som finns. Jag är inte kvinnohatare, även om andra här säger att jag är det.
  • Anonym (förrätt)
    Freddie K skrev 2023-03-13 08:39:28 följande:
    Du känns lite splittrad. Du säger en sak ena sekunden och sen en annan sak andra sekunden. Jag tror inte att vi kommer så mycket längre än så här, men jag tror att du skulle må bra av att prata med någon.
    När folk missförstår det jag skriver, och ändå är jag tydlig, då är det inte mycket jag kan göra.
  • Anonym (förrätt)
    Anonym (M) skrev 2023-03-13 08:50:18 följande:
    Du kan alltid prova att starta några nya trådar. Du har ju i alla fall en kompis här som brukar hålla med dig.
    Nej, många mår dåligt av att se mina trådar hela tiden så jag ska försöka låta bli det. Ja, jag är förvånad över att så få här ser hur det verkligen ser ut.
Svar på tråden Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?