• Freddie K

Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?

Om vi ändå är inne på Kaffedraken, som säkerligen älskar den uppmärksamhet som han får nu så är jag lite ambivalent till honom, för å ena sidan klagar han på kvinnor och är nedsättande, men å andra sidan så vill han träffa en kvinna. Hur går det ihop? Nu vältrar han väl sig säkert i lycka över all uppmärksamhet som han får just nu, men jag kände bara att jag ville säga min mening om det hela, eftersom så många andra gör det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Och ja, det är skillnad på hur män och kvinnor bemöts här. Det kan man nog tyvärr inte komma ifrån.

• Freddie K
    Anonym (förrätt) skrev 2023-03-12 15:05:53 följande:
    Jag kritiserar kvinnor som jag tycker beter sig illa. Många gillar inte det.
    Jag är inte ute efter uppmärksamhet mer än när jag tycker synd om mig själv och tycker det är orättvist när kvinnor som har det lättare att träffa nån (utan att t ex behöva ta första steget själv) talar om för mig hur en man ska vara för att en kvinna ska bli attraherad, och som säger att allt jag gör är fel, och som hycklar.
    Jaha, jag insåg inte att du var Kaffedraken. Blir du inte trött på att älta samma gamla skåpmat?
  • Freddie K
    Anonym (förrätt) skrev 2023-03-12 15:11:45 följande:
    Jag är en ältare och tänker för mycket. Det är det enda jag har just nu. Jag träffar inga nya kvinnor, så jag är bitter över sånt som har hänt. Och så är jag arg på kvinnor som jag tycker beter sig illa. Tycker många kvinnor är onödigt hårda och saknar ödmjukhet. Det är inte alltid så lätt för män heller.
    Jag tänker också för mycket och träffar väl heller inga nya kvinnor just nu, men jag försöker göra något åt det och försöker att inte älta all skit som har hänt. Skulle jag göra det så skulle jag bli knäpp.
  • Freddie K
    Anonym (förrätt) skrev 2023-03-12 15:17:46 följande:
    Ja, vi är alla olika. Jag tycker livet är skit just nu och har inget att se fram emot. Jag har aldrig haft ett förhållande, och det känns inte bra.
    Är det inte dags att ändra på det då?
  • Freddie K
    Carolatom07 skrev 2023-03-12 15:21:37 följande:
    Han kanske klagar på kvinnor för att de beter sig som de gör mot honom på forumet främst, samtidigt som han kanske verkligen längtar efter att få känna närhet till en kvinna. Många ensamma män brukar ha en sådan längtan, att sen då bara bli bemött med nedsättande kommentarer, kan göra den  bäste arg, ledsen och desillusionerad.

Jag själv har inte varit på forumet länge, men har helt klart märkt av en sorts fientlighet eller iallafall ogillande av "män som beklagar sig över att inte hitta någon". Kvinnor förutsätter att problemet alltid ligger hos männen själva, vilket ofta inte är sant (hur kan de veta att mannen har problem eller en dålig attityd generellt om de inte känner personen IRL)?
    Du har en poäng, men istället för att klaga på alla kvinnor som har gjort honom orätt så kanske han på något sätt skulle vända det till en fördel, så att säga. Inte för att bli den man han tror att kvinnor vill ha, utan att bli den man han själv vill bli som kvinnor sen vill ha. Lät lite invecklat kanske. Skäms
  • Freddie K
    Carolatom07 skrev 2023-03-12 15:38:15 följande:
    Nej, inte invecklat alls, men jag kan efter egna erfarenheter av män i min omgivning, och även relaterat till de ensamma perioderna i mitt eget liv, konstatera att det att män ju längre tiden går blir alltmer frustrerade och ledsna över att inte hitta någon, ofta är för att dessa män kämpat med sig själva, ansträngt sig och försökt vara den bästa versionen av sig själva och verkligen försökt, under lång tid, kanske flera år, och ändå upplevt att kvinnor nedklassar eller ignorerar dem. Det som händer då är att dessa män mer och mer börjar fråga sig varför de inte duger, vad de gör för fel. De kanske tar till sig ytterligare tips och råd, men erfar att inte heller dessa hjälper. I längden skapar det en känsla hos dessa män av att vara dåliga män som inte passar in i samhället, eller åtminstone inte passar in i relationsmarknaden och dess idag höga krav. Att känna sig utstött och sämre behandlad än andra, trots att man försökt göra det mesta rätt, kan göra även den från början ganska självsäkre osäker och grubblande.

En man som inte kämpar, anstränger sig eller tar till sig råd och tips, har heller inget att beklaga sig över, eftersom en sådan man tror att kvinnorna ska komma och knacka på hans dörr utan att han behöver lyfta ett finger. Men sådan upplever jag verkligen inte att Kaffedraken är.

När sedan då dessa män känner för att gråta och beklaga sig lite, så kallas de för "offerkoftor", patetiska och t.o.m. Incels. När kvinnor beklagar sig blir det så gott som alltid mer okej för de som lyssnar/ läser. Och det är ofta väldigt tydligt på detta forum.
    Jag förstår vad du säger, men hur kommer det sig då att om vi jämför Kaffedraken, med mig, som är i ungefär samma sits, tacklar det på så olika sätt? Visst, jag kan också bli bitter emellanåt, men jag försöker i alla fall och det är inte mer synd om en man eller en kvinna, även om jag själv vet hur det kan te sig ibland.
  • Freddie K
    Anonym (M) skrev 2023-03-12 16:08:53 följande:
    Ja, du håller alltid en trevlig ton och blir väl så gott som alltid bra bemött. Du skyller inte på någon annan, du gnäller inte. 
    Nu vet jag inte om det var sarkasm, men var det inte det så tackar jag. Jo, jag har fått min beskärda del av påhopp också, men jag släpper det rätt fort.
  • Freddie K
    Anonym (M) skrev 2023-03-12 17:22:38 följande:

Det var ett ärligt svar, tycker du beter dig respektfullt i de trådar jag läst. 

Tack! Skäms. Ja, varför vara otrevlig när man kan vara trevlig och hålla en god ton? .
  • Freddie K

TS: Jag tycker inte synd om dig, däremot tycker jag att det är synd att du ska känna som du gör. Jag har också blivit brädad ett antal gånger och visst blir jag bitter ibland, men jag försöker som sagt att göra något åt det och jag tycker att kvinnor är det finaste som finns, även om det finns svin där med, men hoppet är ju det sista som lämnar en. Du kanske skulle sluta sitta framför skärmen och spy ut en massa galla och istället försöka göra något av ditt liv, även om det är svårt.

• Freddie K
    Anonym (förrätt) skrev 2023-03-13 08:27:26 följande:
    Du har missförstått det jag skriver om kvinnor. Jag tycker också att kvinnor är det finaste som finns. Jag är inte kvinnohatare, även om andra här säger att jag är det.
    Du känns lite splittrad. Du säger en sak ena sekunden och sen en annan sak andra sekunden. Jag tror inte att vi kommer så mycket längre än så här, men jag tror att du skulle må bra av att prata med någon.
Svar på tråden Är det skillnad på hur män och kvinnor bemöts här?