• Anonym (ff)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

• Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?
  • Anonym (H)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:23:39 följande:
    Det sistnämnda skulle han inte göra.

Den som våldtar kan absolut mörda också. 
    Du kan inte lita på en våldtäktsman. 

• fornminne

Har du någon du kan prata med? Du ska INTE träffa den här mannen igen och du ska anmäla honom för både misshandeln, våldtäkten och hoten om bilderna, men jag tror att du behöver stöd för att ta dig igenom detta.

• Anonym (AA)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:33:42 följande:
    Hände i hans bil.
    Anonym (S) skrev 2023-03-06 11:29:25 följande:
    Det är alltså samma man som både misshandlat dig och våldtagit dig?
    Varför vill du att han ska komma undan med det?

Du vet inte vad han är kapabel till, du trodde väl inte att skulle slå och våldta dig heller när ni träffades?
    Det är väldigt komplicerat. Det är inte så att jag vill träffa han egentligen men han har bilder på mig som han kommer sprida annars. Han var trevlig ibörjan och vi kan prata normalt när vi åker iväg, i hans bil alltså. 
    Kan du inte nämna det för polisen så kanske de kan plocka hans dator och telefon?
  • Anonym (ff)
    Lynx123 skrev 2023-03-06 13:30:13 följande:

Du har blivit våldtagen. Det innebär att förövaren är kapabel till precis vad som helst. Detta MÅSTE anmälas -  både för din egen skull och alla följande offer 

Anonym (Flfkf) skrev 2023-03-06 13:32:01 följande:
    Gör det. Du ångrar sig förmodligen sen annars. Stor kram. 
    Alltså meningen med tråden är ifall dom kommer anmäla utan att jag vill/är med på det. Om jag kommer anmäla vil jag göra det när jag känner mig redo. 
    Anonym (Anmäl kräket!) skrev 2023-03-06 13:33:03 följande:
    Då anmäler du honom för bilderna också.  Och våldtäkten. Svårare än så är det inte. Annars kommer du bli våldtagen gång på gång. Du är värd mer än så.

fornminne skrev 2023-03-06 13:39:28 följande:

Har du någon du kan prata med? Du ska INTE träffa den här mannen igen och du ska anmäla honom för både misshandeln, våldtäkten och hoten om bilderna, men jag tror att du behöver stöd för att ta dig igenom detta.

Nej jag har inte berättat för någon. Eller jag berättade lite för polisen till sist men verkligen bara lite. Jag vet inte ens vad dom skrev anmälan på. Dom frågade om våldtäkt men jag blev för ledsen och orkade inte prata mer om det.
    Det här har alltså pågått i snart två år men det är på sistone som jag har börjat må riktigt dåligt över det. Jag låtsas att jag och han har det bra utåt sett.
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:33:42 följande:
    Hände i hans bil.
    Anonym (S) skrev 2023-03-06 11:29:25 följande:
    Det är alltså samma man som både misshandlat dig och våldtagit dig?
    Varför vill du att han ska komma undan med det?

Du vet inte vad han är kapabel till, du trodde väl inte att skulle slå och våldta dig heller när ni träffades?
    Det är väldigt komplicerat. Det är inte så att jag vill träffa han egentligen men han har bilder på mig som han kommer sprida annars. Han var trevlig ibörjan och vi kan prata normalt när vi åker iväg, i hans bil alltså. 
    Du måste anmäla honom både för misshandeln,våldtäkten och bilderna.
    Låt honom inte komma undan med det här.
    Händer det inte dig igen så kan det hända någon annan. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 13:47:47 följande:
    Anonym (Flfkf) skrev 2023-03-06 13:32:01 följande:
    Gör det. Du ångrar sig förmodligen sen annars. Stor kram. 
    Alltså meningen med tråden är ifall dom kommer anmäla utan att jag vill/är med på det. Om jag kommer anmäla vil jag göra det när jag känner mig redo. 

fornminne skrev 2023-03-06 13:39:28 följande:

Nej jag har inte berättat för någon. Eller jag berättade lite för polisen till sist men verkligen bara lite. Jag vet inte ens vad dom skrev anmälan på. Dom frågade om våldtäkt men jag blev för ledsen och orkade inte prata mer om det.
    Det här har alltså pågått i snart två år men det är på sistone som jag har börjat må riktigt dåligt över det. Jag låtsas att jag och han har det bra utåt sett.
    Vad är det som gör att du inte känner dig redo för att göra en anmälan?
    Om du kan berätta det här för någon så kan du kanske få stöd och hjälp.
    Du ska inte gå omkring och låtsas att allt är bra.
  • Anonym (ff)
    Anonym (AA) skrev 2023-03-06 13:43:47 följande:
    Kan du inte nämna det för polisen så kanske de kan plocka hans dator och telefon?
    Jag vill ju inte att någon ser bilderna, antar att polisens utredare skulle kolla på dom.
    molly50 skrev 2023-03-06 13:52:40 följande:
    molly50 skrev 2023-03-06 13:54:25 följande:
    Vad är det som gör att du inte känner dig redo för att göra en anmälan?
    Om du kan berätta det här för någon så kan du kanske få stöd och hjälp.
    Du ska inte gå omkring och låtsas att allt är bra.

Jag orkar bara inte, orolig för hur det skulle bli. Om jag skulle bli misstrodd, hur rättegången skulle vara. Det kan ju bli så att han bara låter mig vara till sist. 

Jag undrar bara ifall dom skulle kontakta polisen igen utan att jag vill det. Jag vågar inte åka in ifall jag inte vet säkert. 
  • Elis73

Om du själv inte anmäler och berättar vad som har hänt, så finns inget att utreda. Varför skulle just han bli misstänkt av polisen i så fall? Så oavsett vad vården gör/vill så kommer inte polisen vidare utan ditt samarbete. Så se till att uppsöka vård och säkra spår, så har du i alla fall bevis om du sedan väljer att anmäla.

Så snälla, snälla. Anmäl och stoppa denna galning innan det är för sent. Om han misshandlar, våldtar och hotar med att sprida bilder, så kan han vara kapabel till vad som helst. 

Om du inte anmäler, så se till att aldrig någonsin träffa honom igen. 

• Anonym (AA)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 17:06:33 följande:
    Jag vill ju inte att någon ser bilderna, antar att polisens utredare skulle kolla på dom.
    molly50 skrev 2023-03-06 13:52:40 följande:

Jag orkar bara inte, orolig för hur det skulle bli. Om jag skulle bli misstrodd, hur rättegången skulle vara. Det kan ju bli så att han bara låter mig vara till sist. 

Jag undrar bara ifall dom skulle kontakta polisen igen utan att jag vill det. Jag vågar inte åka in ifall jag inte vet säkert. 
    Ja, det skulle de förmodligen. Ungefär som när man går till läkaren och "visar upp" sig, de måste ju också kolla. 
    Hellre utredarna än hela världen, antar jag..?
  • Anonym (ff)
    Elis73 skrev 2023-03-06 17:30:07 följande:

Om du själv inte anmäler och berättar vad som har hänt, så finns inget att utreda. Varför skulle just han bli misstänkt av polisen i så fall? Så oavsett vad vården gör/vill så kommer inte polisen vidare utan ditt samarbete. Så se till att uppsöka vård och säkra spår, så har du i alla fall bevis om du sedan väljer att anmäla.

Så snälla, snälla. Anmäl och stoppa denna galning innan det är för sent. Om han misshandlar, våldtar och hotar med att sprida bilder, så kan han vara kapabel till vad som helst. 

Om du inte anmäler, så se till att aldrig någonsin träffa honom igen. 

Jo gör jag en undersökning så kommer det nog finnas dna för han använder inte kondom.  Då kanske dom kan söka rätt på honom. 
    Jag vill bara känna mig trygg med att om jag söker vård kommer dom inte anmäla igen utan att jag vill, att det ska vara mitt beslut. 
    Anonym (AA) skrev 2023-03-06 17:35:50 följande:
    Ja, det skulle de förmodligen. Ungefär som när man går till läkaren och "visar upp" sig, de måste ju också kolla. 
    Hellre utredarna än hela världen, antar jag..?
    Ja, det och det känns väldigt jobbigt. Vet inte hur jag skulle må av det. 
Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?