• Anonym (ff)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

• Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 20:26:13 följande:
    jag försöker ringa polisen just nu. Jättelång kö
    Jättebra! Ge inte upp nu utan stanna kvar i kön tills du fått svar. 
    Och var inte rädd för att berätta allt.

Kram och lycka till! 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 20:26:13 följande:
    jag försöker ringa polisen just nu. Jättelång kö
    Heja dig, TS! Modigt gjort!
  • Anonym (Matilda)

Modigt och starkt av dig ❤️ Även om jag inte känner dig så känner jag med dig. Fruktansvärd situation och du är så stark som ringde. 

• Anonym (Ta hand om dig!!!)

Känn ingen skuld och skam, du ska inte behöva ljuga för dina vänner om hur du har det..... 
    Skammen och skulden hör hemma hos den som begår brotten. Inte hos offret.
    Han är säkert trevlig ibland men du behöver inte skydda hans rykte....du behöver tänka på dig själv.....
    Berätta för alla som du har förtroende för. Ring kvinno fridslinjen. Berätta inte för mannen att du har planer på att lämna... sånt kan få en sån man att döda..... Dom kan inte hantera att någon lämnar dem....  
    Och bilderna han hotar med dom kan han ju lägga ut oavsett. Men isåfall är det straffbart.....
    Har du hört talas om normaliseringsprincipen... googla annars.... 
    Du har blivit hemma blind våldet har trappats upp men du har gradvis vant dig...vad annars kan man göra.... om man inte kan ta sig ur....
    Vad är det som gör att du inte vill anmäla! att du inte orkar ...jobbigt att prata om eller att du ska bli misstrodd... kan du få något stöd som är vid din sida när du berättar. Ju fler gånger du berättar desto läättare. Förstår om du är jätteledsen och rädd och att det är svårt att lämna.... sånt här vet kvinnofridslinjen.... 
    2 år av ditt liv.....nu ska det inte bli fler år eller hur..... 
    Du får försöka vara, smart och stark.... stackars dig och tyärrr är du inte ensam....tro inte det....
    Du är värdefull och förtjänar kärlek o respekt varje dag.....

• Anonym (AA)

TS, du vet att det är olagligt att sprida bilderna va? Du kan anmäla honom för det. 

• Anonym (TS)

Vet du TS så länge du är rädd för att bilderna sprids kan han göra vad han vill. Skit i bilderna. Jag vet att det inte är lätt. Men idag är bilder sjukt lätt att manipulera. Låtsas i ditt eget huvud (och utåt) om du vill att det är någon som manipulerat bilder på dig. Det mest troliga är att han inte vågar sprida bilderna trots allt då det blir lätt att bevisa att de kommer från honom. Han använder de enbart för att kunna behandla dig hur han vill. Man är så stark som man måste och även fast det känns som du inte klarar det så gör du det. Bara att du skrev den här tråden tyder på styrka.

• Anonym (ff)
    molly50 skrev 2023-03-08 19:34:40 följande:

TS,hur har det gått? Fick du tag på polisen? Tänker på dig. 

Ja. Jag fick hämta ut anmälan och fick då reda på att den var nedlagd redan utan att dom förhört mig. Jag blev så ledsen att jag började gråta. Då ville han som var i receptionen ta in mig på ett förhör(hade en del skador i ansiktet). Då berättade jag allt. Jag vågade dock inte uppge hans namn eftersom jag är så rädd att det bara kommer bli nedlagt igen. Jag har berättat allt nu. Nästa gång han utsätter mig och det kan finnas dna kommer jag söka upp läkarmottagningen för att dokumentera. Jag fick höra att förundersökningen togs upp igen men jag tror den är nedlagd nu igen. Dom skulle ringa idag men det har dom inte gjort. 
  • Anonym (ff)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-03-07 22:14:12 följande:

Bravo! Hur går det för dig? Vad är planen efter att dumprars med polisen? 

molly50 skrev 2023-03-07 23:51:50 följande:
    Jättebra! Ge inte upp nu utan stanna kvar i kön tills du fått svar. 
    Och var inte rädd för att berätta allt.

Kram och lycka till! 
    Anonym (Ida) skrev 2023-03-08 00:15:35 följande:
    Heja dig, TS! Modigt gjort!
    Anonym (Matilda) skrev 2023-03-08 00:20:04 följande:

Modigt och starkt av dig ❤️ Även om jag inte känner dig så känner jag med dig. Fruktansvärd situation och du är så stark som ringde. 

Tack ni som skrivit så snällt :)

• Anonym (Ta hand om dig!!!)

Vad du är stark verkligen!!! Så imponerad!! Bra gjort! Ber till Gud att han ska hjälpa dig!! 

Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?