• Anonym (ff)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

• Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?
  • Anonym (ff)
    Anonym (Offer) skrev 2023-03-07 09:36:56 följande:
    Deras tystnadsplikt innebär inte att  hålla tyst om brott begåtts. 
    Ok, men jag uppgav inte att jag hade blivit utsatt för brott. Dom frågade men jag nekade.
  • Anonym (Offer)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 10:20:00 följande:
    Ok, men jag uppgav inte att jag hade blivit utsatt för brott. Dom frågade men jag nekade.
    Det ser de utan att du behöver svara ja. Du har bevisligen  missförstått vad tystnadsplikt och anmälningsskyldighet betyder. 

Oavsett, anmäl honom. Jag upprepar vad en tidigare person skrev, hellre en våldtäktsutredning än mordutredning. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 09:26:19 följande:

Ja men han kommer ju sprida bilderna om jag inte träffar han. Får han reda på att han är anmäld kommer han garanterat göra det också. 
    Jag vet inte hur det har kunnat bli så här, att det pågått så länge, blivit lite van antar jag. Han Är trevlig ibland också. 
    Jag har inte hört något mer så jag misstänker att det kommer läggas ner. 
    Är du helt säker på det?
    Det kan ju vara en slags hållhake han har på dig också.
    En slags makt för att kunna hålla dig kvar.
    Och han behöver ju inte få veta att du har anmält honom förrän polisen tar kontakt med honom.
    Snälla,du måste förstå att du mäste lämna honom och anmäla honom.
    Jag förstår att du är rädd,men för din egen skull,och kanske för andras som kan råka ut för honom,så måste du göra det.
    Som någon skrev så tycker jag du ska ringa till kvinnojouren och be om hjälp.
    Och ta hjälp och stld av slältingar och vänner.
    Och går du til vården så får du garanterat stöd och hjälp därifrån.
    Du behöver allt stöd och hjälp du kan få.
    Du ska inte gå igenom det här ensam.
  • Anonym (ff)
    molly50 skrev 2023-03-07 12:12:08 följande:
    Är du helt säker på det?
    Det kan ju vara en slags hållhake han har på dig också.
    En slags makt för att kunna hålla dig kvar.
    Och han behöver ju inte få veta att du har anmält honom förrän polisen tar kontakt med honom.
    Snälla,du måste förstå att du mäste lämna honom och anmäla honom.
    Jag förstår att du är rädd,men för din egen skull,och kanske för andras som kan råka ut för honom,så måste du göra det.
    Som någon skrev så tycker jag du ska ringa till kvinnojouren och be om hjälp.
    Och ta hjälp och stld av slältingar och vänner.
    Och går du til vården så får du garanterat stöd och hjälp därifrån.
    Du behöver allt stöd och hjälp du kan få.
    Du ska inte gå igenom det här ensam.
    Jo visst är det en hållhake men jag är säker på att han skulle göra det. 
    Jag har tidigare bott på kvinnojouren och det var jättebra men när jag väl flyttade ut och fortfarande hade samtal med dom och dom såg mig med skador sa dom att dom skulle anmäla om dom såg mig med skador igen. Det har gjort att jag har fått lite svårt att lita på dom även fast det var toppen när jag bodde där. 

Jag har tagit reda på att det är ganska sannolikt att dom skulle anmäla igen, dom har rätt att anmäla om man söker vård för våldtäkt. Jag får se hur det blir nästa gång helt enkelt, kanske vågar jag då även fast dom anmäler. 
    Polisen har inte hört av sig så det kanske är nedlagt.
  • Anonym (Anmäl kräket!)

Att du ens pratar i termer av nästa gång du kommer bli våldtagen är horribelt!! Vill du fortsätta leva så här? Är våldtäkt, misshandel och våld och hot bättre än några foton? Ja, då har du gjort ditt val. Bara hoppas du inte hamnar i mordstatistiken. Risken är överhängande.

• Anonym (ff)
    Anonym (Anmäl kräket!) skrev 2023-03-07 18:02:31 följande:

Att du ens pratar i termer av nästa gång du kommer bli våldtagen är horribelt!! Vill du fortsätta leva så här? Är våldtäkt, misshandel och våld och hot bättre än några foton? Ja, då har du gjort ditt val. Bara hoppas du inte hamnar i mordstatistiken. Risken är överhängande.

Nej det vill jag inte jag är bara så ledsen och vet inte hur jag ska ta mig ur det här. Han kommer inte döda mig men jag vill absolut inte ha det såhär ändå. Jag ska prata med polisen om dom hör av sig. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 17:37:44 följande:
    Jo visst är det en hållhake men jag är säker på att han skulle göra det. 
    Jag har tidigare bott på kvinnojouren och det var jättebra men när jag väl flyttade ut och fortfarande hade samtal med dom och dom såg mig med skador sa dom att dom skulle anmäla om dom såg mig med skador igen. Det har gjort att jag har fått lite svårt att lita på dom även fast det var toppen när jag bodde där. 

Jag har tagit reda på att det är ganska sannolikt att dom skulle anmäla igen, dom har rätt att anmäla om man söker vård för våldtäkt. Jag får se hur det blir nästa gång helt enkelt, kanske vågar jag då även fast dom anmäler. 
    Polisen har inte hört av sig så det kanske är nedlagt.
    Men tycker du verkligen att det är bättre att fortsätta leva med någon som våldtar och misshandlar dig,och kanske rentav kan göra något värre än så, än några bilder?
    Är det värt att riskera att bli ihjälskagen och våldtagen för att han inte ska sprida några bilder?
    Vad säger att han inte sprider dem ändå även om du inte anmäler?
    Om du söker till kvinnojouren så har du i alla fall stöd och hjälp där och kan få skyddat boende så du kan hålla dig borta från honom.
    Och anmäler du honom även för bilderna så lär polisen beslagta hans dator och mobil och då kan han inte sprida dem. 
  • Anonym (ff)
    molly50 skrev 2023-03-07 20:06:11 följande:
    Men tycker du verkligen att det är bättre att fortsätta leva med någon som våldtar och misshandlar dig,och kanske rentav kan göra något värre än så, än några bilder?
    Är det värt att riskera att bli ihjälskagen och våldtagen för att han inte ska sprida några bilder?
    Vad säger att han inte sprider dem ändå även om du inte anmäler?
    Om du söker till kvinnojouren så har du i alla fall stöd och hjälp där och kan få skyddat boende så du kan hålla dig borta från honom.
    Och anmäler du honom även för bilderna så lär polisen beslagta hans dator och mobil och då kan han inte sprida dem. 
    jag försöker ringa polisen just nu. Jättelång kö
  • Anonym (Camilla)

Bravo! Hur går det för dig? Vad är planen efter att dumprars med polisen? 

• Anonym (Camilla)

Blev fel? sedan du pratat med polisen skulle det stå. 

Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?